رفتن به مطلب

پازاج: داوران سر عبدولی را بریدند/ آسیا برای شکست کشتی ایران بسیج شده!


saba mn

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، سعید عبدولی در مرحله نیمه نهایی رقابتهای کشتی وزن ۷۱ کیلوگرم در برابر حریف کره ای در حالی از رسیدن به فینال محروم ماند که با اجرای چهار فن زیبای فیتو و همچنین ضربه فنی توانست، فرنگی کار میزبان را در خانه خود در هم شکند. اما در حالی که داور وسط رای بر پیروزی سعید عبدولی داده بود و تمامی تماشاگران، عبدولی را فینالیست این وزن دانستند، نفوذ کره ای ها و ناداوری باعث شکست ملی پوش شایسته کشورمان شد.

 

 

احد پازاج سرمربی تیم ملی کشتی فرنکی بعد از این اتفاق تلخ در بازیهای آسیایی گفت: سر عبدولی را بریدند و داوران هر کاری کردند تا فرنگی کار میزبان به فینال برسد.

 

 

وی افزود: تمامی آسیا بسیج شده اند تا کشتی ایران را زمین بزنند و این بار در کمال ناباوری حق عبدولی را خوردند. تاکنون چنین وضعیتی در داوری ندیده بودم و واقعا چیزی برای گفتن ندارم.

 

 

کشتی نیمه نهایی وزن ۷۱ کیلوگرم بازیهای آسیایی اینچئون نمونه بارز و تاسف بار نفوذ دکتر کیم رئیس کره ای کنفدراسیون کشتی آسیا در داوری مسابقات بود که نشان داد اهالی کشتی کره جنوبی برای کسب مدال طلا در کشورشان از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.

 

 

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۳۶ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

لینک به دیدگاه

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD][h=1]سعيد عبدولي مدال برنز را بر گردن آويخت[/h]

[h=2] نماينده وزن 71 کيلوگرم تيم ملي کشتي فرنگي با پيروزي در ديدار رده‌بندي بازي‌هاي آسيايي، به مدال برنز دست يافت.[/h][/TD]

[TD=align: left]00946493.jpg [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD=colspan: 3]


[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3]به گزارش "ورزش سه"، سعید عبدولی نماینده وزن 71 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار رده‌بندی مقابل حریف هندی به مدال برنز دست یافت.

 

عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل ماکسات یرژاپوف، دارنده مدال‌های نقره و برنز قهرمانی آسیا از قزاقستان به برتری رسید. اما در مرحله نیمه نهایی با ناداوری مغلوب جی هیون جانگ، قهرمان المپیک آتن و دارنده 2 مدال برنز جهان و نفر دوم بازی‌های آسیایی گوانگجو از کره‌جنوبی شد و از حضور در فینال بازماند.

 

این نتیجه در حالی‌ حاصل شد که عبدولی در 2 دقیقه اول بعد از چند فیتوی متوالی و کسب 6 امتیاز موفق به ضربه کردن حریفش شده بود و با رای داوران برنده اعلام شد، اما بعد از اعمال نفوذ داوران برای کشتی‌گیر میزبان، رئیس تشک در کمال تعجب دوباره رای به ادامه کشتی داد. وی در المپیک لندن نیز به خاطر ناداوری حذف شده بود.

 

سعید عبدولی در دیدار رده‌بندی، ابتدا 8 بر صفر پیش افتاد تا کشتی به پایان برسد اما داوران امتیازات او را به صفر برگرداندند تا کشتی‌گیر کشورمان برای بار دوم در یک روز اسیر نظر داوران شود. وی در ادامه کشتی با حریف هندی موفق شد او را 6 بر صفر شکست دهد و به مدال برنز برسد.

 

عبدولی در دوره قبل بازی‌های آسیایی در گوانگژو به مدال طلا رسیده بود.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[h=6]گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم به اینچئون[/h] [h=1]رئیس فدراسیون کشتی آسیا: ناداوری علیه عبدولی را احساس کردم[/h] خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون کشتی آسیا در واکنش به ناداوری علیه سعید عبدولی مقابل کشتی‌گیر کره‌جنوبی گفت: ناداوری را احساس کردم.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سه شنبه 08 مهر 1393 - 11:47

به گزارش خبرنگار اعزامی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به اینچئون، پس از اتفاقات کشتی سعید عبدولی، کشتی‌گیر فرنگی‌کار کشورمان مقابل کشتی‌گیر کره‌جنوبی، چانگ کیو کیم رئیس فدراسیون جهانی کشتی آسیا که خودش اهل کره‌جنوبی است، در این باره اظهار داشت: «من هم ناداوری را احساس کردم ولی من فنی نیستم و نمی توانم در مورد آن اظهارنظر قطعی کنم».

پس از این اظهارنظر، علیرضا دبیر نائب رئیس کمیته ملی المپیک و حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی‌ کشورمان به «کیم» اعتراض کردند و به وی اعلام کردند که به لالوویچ رئیس اتحادیه کشتی نامه ارسال می‌کنند.

لینک به دیدگاه

خاک توو سرشون با این داوریشون:vahidrk:

یه لحظه که افتاد زمین گفتن خدای نکرده چیزیش شد:hanghead:

یعنی خوشم میاد خوب حال اینا رو گرفت واسه دادن مدال ها :ws28:هی میگفتن بیا بالا نمیرفت :ws28:

لینک به دیدگاه

خیلی مرد سعید عبدولی ... واقعا قشنگ ترین مسابقه کشتی برای اون بود ... حقش طلا بود

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
9%87-%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%AF%D8%B1/

تلخ ترین مسابقه کشتی :hanghead:

 

اهدای مدال :

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...