رفتن به مطلب

ابتکار: محیط بانان در خط مقدم حفاظت و امانتداری از محیط زیست هستند


ارسال های توصیه شده

[h=1]ابتکار: محیط بانان در خط مقدم حفاظت و امانتداری از محیط زیست هستند[/h]۷ مهر ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز دوشنبه در مراسم بزرگداشت مقام محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه وضعیت محیط زیست در کشور در شرایط بدی قرار دارد گفت: پیش بینی ها نشان می دهد این شرایط همچنان وخیم تر خواهد شد زیرا خشکسالی و تهدید تنوع زیستی گونه های گیاهی و جانوری را خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار تاکید کرد: از این رو برنامه ریزی برای مواجهه منطقی، علمی و همه جانبه برای پیشگیری از تخریب بیشتر محیط زیست با همکاری تمام قوا و نهادها الزامی است.

ابتکار با اشاره به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در حفظ محیط زیست کشور ابراز امیدواری کرد: نمایندگان همچنان از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست حمایت کنند تا امانت ظرفیت های زیست محیطی کشور به خوبی به نسل آینده منتقل شود.

930707_magamemohitbaan-1.jpg

ابتکار با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی تاکنون حمایت های خوبی از طرح ها و لوایح سازمان حفاظت محیط زیست داشته، ابراز امیدواری کرد: این حمایت ها ادامه یابد.

به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست محیط بانان خط مقدم حفاظت و امانتداری هستند و با فدارکاری و ایثار همه مشکلات و دشواری ها را به جان میخرند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت منطقی و پایدار منابع در کارآمدی نظام های دنیا معیار اصلی حکمراویی مطلوب تلقی می شود، افزود: نظام هایی که از سرمایه های خدادایی به درستی بهره برداری پایدار و محافظت می کنند زندگی حال و نسل های آینده را تضمین می کنند.

وی موضوع حفاظت از محیط زیست در دنیا را با توجه به روند های جهانی از جمله تغییرات آب و هوا و از دست رفتن تنوع زیستی با اهمیت خواند و گفت: دولت ها باید هرچه سریعتر برای مقابله با روندهای منفی و تضمین حکمروایی مطلوب مجهز شوند.

930707_magamemohitbaan-2.jpg

رییس سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت و امانتداری منابع را یک اصل دانست و گفت: بسیاری از بخش های دولتی این رسالت را در دستور کار خود دارند از جمله یگان جنگلبانی، یگان شیلات برای حفظ ذخایر شیلاتی و دریایی و دریابانان برای حفاظت از دریاها.

ابتکار موضوع حفاظت را مسئله مهم و کلیدی عنوان کرد و اظهار داشت: در دنیا یگان های حفاظت نقش محوری ایفا می کنند، البته با بکارگیری تجهیزات پیشرقته برای پایش و سنجش دور در دستور کار دولت ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در کشور نیز مطالعات و پژوهش هایی در مورد پایش و سنجش مناطق حفاظت شده به مرحله اجرا در آمده است.

ابتکار اظهار داشت: بکارگیری جوامع محلی، همکاری مردمی که در کنار مناطق حفاظت شده زندگی می کنند، جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد علاقمند به طبیعت و جلب مشارکت های بخش خصوصی برای حفاظت در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به حضور دکتر روحانی در اجلاس تغییرات آب و هوا گفت: پیام رسای رییس جمهور با توجه به نگرانی های جهانی و روند تخریبی کره مسکون پیامی از حفاظت و امانتداری بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...