رفتن به مطلب

ادعای کشف رد پای ناشناخته در سواحل استان بوشهر/ تصویری


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: یکی از متخصصان کشور مدعی شده است رد پای ناشناخته ای در جنوب کشور پیدا کرده است. این کشف که اخیرا به کرات در رسانه های ایرانی منتشر شده، صرفا اثر پای عادی انسان است که پاشنه ۀن روی زمین کشیده شده! جالب اینجاست که در برخی گزارش ها ماجرا تا بررسی جن و پری نیز پیش رفته است. دیده بان حقوق حیوانات ضمن مکاتبه با کاشف این آثار، مراتب را به ایشان اعلام کرده و در اولین فرصت در این زمینه تحلیلی تصویری منتشر خواهد کرد. به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات شیلات به هنگام انجام تحقیقات میدانی توسط محققان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در منطقه ساحلی بندر امام حسن (ع) در محدوده منطقه نفتی بهرگان در شمال استان بوشهر، مسیر رد پاهای ناشناخته ای در ناحیه بین جزر و مدی مشاهده و ثبت شد.

مسیر حرکتی این رده پاها به نحوی بود که از دریا به خشکی و تا قبل از سکوی ساحلی ادامه داشت و مجددا به سمت دریا رد یابی شد. RAD1.jpg

بر اساس نتایج بدست آمده از بررسی های انجام شده، مشخص شد اثر و رد پا به جا مانده از سه بخش ناحیه پیشین و میانی با شباهتی به کف پای انسان ولی کمی انحناء دار و ناحیه دمی نسبتا ضخیم و کوتاه قابل تشخیص بوده است.

برای رد پاهای مورد نظر دو اثر راست گرد (پا چپ) و چپ گرد ( پا راست) قابل تشخیص است، دامنه طول تمام رد پا با احتساب بخش دم ۴۹-۴۴ سانتی متر و میانگین فواصل اثر متوالی دو گام با یکدیگر ۲۶ سانتی متر اندازه گیری و ثبت شد، عمق اثر و رد پا بجا مانده از بخش پیشین و میانی ۵-۳ میلی متر متغیر و بخش انتهایی (دم) فاقد عمق اثر قابل تشخیص بوده است.

هر چند بررسی اندازه گیری های ثبت شده و چگونگی انحنای پا چپ و راست مشخص کرد که این اثر به احتمال بسیار زیاد متعلق به یک نمونه ناشناخته است، اما در تعداد محدودی از رد پاها اختلافاتی به لحاظ فاصله گام های طی شده، فواصل عرضی رد پاهای قرینه با یکدیگر، طول و کشیدگی انتهای باریک دم و حتی قوس و انحنای بخش پیشین و میانی مشاهده شد.

بر اساس مطلعات انجام شده با استفاده از نرم افزارهای تخصصی اندازه گیری نسبت ها و ابعاد، شفاف سازی و تنظیم کنتراس تصاویر و همچنین بررسی منابع مرتبط با کلیدهای شناسایی رد پا حیات وحش، نوع اثر به جا مانده و رد پای مورد نظر با هیچکدام از نمونه های جانوری ایران و منطقه (پستانداران، پرندگان، دوزیستان و خزندگان) و حتی انسانی (با انواع پوشش کفش به دلیل بررسی احتمال رد پا غیر جانوری) مطابقت نداشته است.

تاکنون نیز هیچگونه گزارش مستندی مبنی بر اثر جانوری و یا انسانی مشابه از داخل و خارج از کشور برای آن دریافت و ارایه نشده و به عنوان یک موضوع ابهام برانگیز باقی مانده است.

جزییات پژوهش انجام گرفته همراه با تصاویر متعدد، اطلاعات مربوط به اندازه های ثبت شده و ویژگی های اثر و ردپا و نیز مقایسه های انجام شده با نمونه ردپاهای احتمالی مشابه در منطقه، در قالب گزارش مستند تهیه و تنظیم شده است و موضوع شناسایی اثر و رد پا از سوی فریدون عوفی پژوهشگر و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در حال بررسی و پیگیری است.

RAD3.jpg

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 45
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE]

[TR]

[TD=align: right]اريخ: ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۶ مرداد ساعت ۱۷:۱۰ [/TD]

[TD=align: left] کد مطلب: 13161 [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

آژانس خبری جنوب ایران- اخیرا تصاویری از کشف یک پری دریایی انسان نما در آبهای دریای عمان ودر سواحل چابهار در فضای شبکه های اجتماعی منتشر شده که تا همین لحظه هیچ منبع رسمی صحت این تصاویر را تایید نکرده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

581.jpg

582.jpg

لینک به دیدگاه
فک کنم جز اون شایعات اینترنتی باشه یا تصاویری از یک فیلم مثل دزدان کارائیب ، به زودی مشخص میشه:ws3:

 

قضیه ادل هستش که تو گذاشتی

تبحر خاصی در سرکار گذاشتن دنیا دارن ایرانیا:ws3:

لینک به دیدگاه

حدس خودم درست بود:ws28:

 

IMG-20140807-WA0028.jpgIMG-20140807-WA0029.jpgIMG-20140807-WA0018.jpg «یک پری دریایی در چابهار کشف و ضبط شد!»

این تصویر در فیسبوک و نه فقط در شبکه‌های ایران به ناگهان با سرعت بسیار زیاد منتشر شد و ایرانیان نیز این میان زحمت انتقال این پری به چابهار را کشیدند! البته هنوز این تصویر در اینترنت به سرعت در حال انتشار است. خود تصاویر به خصوص ابروها، بینی ظریف، موهای افشان و ژست دلبرانه‌ی خوابیدن این موجود به اندازه‌ی کافی گویای ساختگی بودن این مجسمه یا طرح بود اما انتشار زیاد آن ما را ناچار ‌ساخت که نتوانیم فقط تکذیب کنیم و باید به جواب بعدی پرسشگران یعنی «اگر پری دریایی نیست پس چیست؟» هم پاسخ دهیم! این عروسک توسط هنرمند چهره‌پرداز Joel Harlow برای استفاده در فیلم “Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides” که در سال 2011 انتشار یافت ساخته شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
آقا من اهل زدن كشتن اينا نيستم. اون پري هم گفتم مال خودت.كوروش جون.

 

تو عکست بد نگاه میکنیا قصد زدن داری جون داداش:ws3: منم نمیخوام خودم دارم :ws3:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...