رفتن به مطلب

هشدار پلیس فتا در مورد امنیت گوشی های هوشمند


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران-ایرنا- رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در رابطه با نفوذ و دسترسی به اطلاعات کاربران گوشی های هوشمند هشدار داد.[/h]

NoPic100x56.png به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، سرهنگ 'اصغر باقریان' گفت: با افزایش فروش گوشی های هوشمند و تبلت ها و کم رونق شدن بازار رایانه های رومیزی، ویروس نویسان و طراحان حملات سایبری هم ترجیح می دهند تلاش های خود را بر روی سرقت اطلاعات حساس کاربران گوشی های همراه و تبلت ها متمرکز کنند.

 

وی ادامه داد: این مطلب به خوبی گویای آن است که طی سال های اخیر بدافزارهای گوشی تلفن همراه رشدی سریع داشته اند واغلب به گونه ای طراحی می شوند که می توانند خود را به صورت جعلی در نرم افزارهای رایج ارسال کرده و در بین گوشی های تلفن همراه منتشر شوند.

 

باقریان تصریح کرد: یکی از چالش هایی که شرکت های ارائه کننده سیستم عامل های گوشی های هوشمند با آن مواجه هستند آن است که هر چه محصول آن ها از محبوبیت بیشتری در بین مردم برخوردار شود به همان اندازه علاقه هکرها و ویروس نویسان به آن بیشتر می شود. براساس آخرین آمار بیش از یک سوم کاربران گوشی های هوشمند حتی برای حفاظت از امنیت خود از کلمه عبور هم استفاده نمی کنند و فناوری های تازه ای مانند HTML5 به سادگی آلت دست بدافزارنویسان شده اند.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: از بهترین روش ها برای جلوگیری از هک شدن گوشی های هوشمند میتوان به باز نکردن لینک های موجود در ایمیل های ناشناس، عدم استفاده از بازی ها و اپلیکیشن های موجود در منابع غیرمعتبر،حفاظت از اطلاعات مکانی و شخصی وای فای و خاموش نگه داشتن بلوتوث ، استفاده از نرم افزارهای امنیتی و بروز نگه داشتن گوشی اشاره کرد.

 

رئیس پلیس فتا غرب تهران از تمام کاربران خواست تا با حفظ هوشیاری و رعایت هشدار های ارائه شده از سوی مراجع انتظامی خود را از دام بزه کاران مصون نگه دارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...