رفتن به مطلب

توضیحات ابتکار در مورد صید و شکار پرندگان مهاجر در فریدونکنار


ارسال های توصیه شده

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه شخصی خود در فیس بوک توضیحاتی را در زمینه موضوع شکار پرندگان مهاجر در فریدونکنار ارائه نمود. معصومه ابتکار با اشاره به بخش هایی از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در این باره نوشت: موضوع شکار پرندگان مهاجر در فریدونکنار موضوعی است که با توجه به نزدیک شدن فصل آن از چندی پیش مورد پیگیری سازمان قرار داشت. مکاتبات و تمهیدات لازم صورت گرفت. به دنبال آن امروز آقای دکتر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران خبر داد که «روز چهارشنبه همراه حدود ۷۰ محیط بان و با کمک سازمان های مردم نهاد برای برچیدن دام های هوایی اقدام شده است. در این مورد با دادستان نیز هماهنگی های لازم به عمل آمد. اما در منطقه شاهد حضور حدود ۲۰۰ نفر از مردم محلی بودیم که با چوب و تفنگ آماده مقابله بودند. چون از قبل نسبت به این موضوع آگاه بودیم با آنها صحبت کردیم و خواستیم از این کار دست بردارند و تاکید کردیم که سازمان حفاظت محیط زیست در این مورد کوتاه نخواهد آمد. امروز هم نشستی با فرماندار و نیز امام جمعه فریدونکنار داشتیم. البته نیروی انتظامی دراین زمینه می بایست به یاری سازمان بیاید.»

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: فارغ از بحث اقدامات صورت گرفته و تمهیدات آتی سازمان محیط زیست در زمینه جلوگیری از شکار بی ضابطه و نسل کشی پرندگان مهاجر در فریدونکنار، واکنش سریع و پیگیری مجدانه رئیس سازمان حفاظت محیط در این خصوص را بسیار ارزشمند دانسته و مجددا تاکید می کنیم که مبارزه با این پدیده به تنهایی از عهده سازمان محیط زیست بر نخواهد آمد و این سازمان برای ایستادگی در برابر عوامل دخیل در صید غیرمجاز پرندگان و دستیابی به اهداف مورد نظر به حمایت همه جانبه طرفدارن محیط زیست بویژه فعالان محیط زیست استان مازندران، خبرنگارن و اصحاب رسانه نیازمند است.

تنها با شکل گیری موجی از مطالبات مردمی از مسئولان کشوری و استانی پیرامون توقف کشتار بی ضابطه پرندگان در زیستگاه های زمستانگذرانی پرندگان مهاجر در شمال کشور بخصوص در شهرستان فریدونکنار و همکاری تمام دستگاه های تصمیم گیرنده از جمله استانداری مازندران، فرمانداری شهرستان های مربوطه، دستگاه قضائی و نیروی انتظامی تحقق این امر میسر خواهد بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...