رفتن به مطلب

گوش


ارسال های توصیه شده

ورم پرده گوش از مهمترین بیماریهای گوش است که بیشتر در بین اطفال شایع است و علت ان جمع شدن چرک در پشت گوش است،بعد از ان ورم مجرای گوش است که ان هم نسبتا زیاد است. درمان:

اول باید(توسط پزشک) پرده گوش سوراخ شود تا محتویات پشت ان خارج گردد،سپس مزاج بدن باید متعادل گردد و داروی زیر را استفاده کنید:

پوست کوکنار،تخم گشنیز،تخم کاهو،گل مامیثا از هر کدام ۲۰ گرم مخلوط کرده و مقدار ۲ قاشق غذاخوری از ان را در ۳ لیوان اب ۵ دقیقه بجوشانید صبح و عصر میل کنید.

۵گرم گل مامیثا را در ۵گرم روغن بادام تلخ و یک قاشق سرکه حل کرده در مجرای بمالند و صندل ۵گرم مامیثا ۵گرم نرم کوبیده در اب گشنیز و اب کاهو حل کرده از خارج ضماد نمایید.

درد گوش به علت هوای گرم

روغن گلسرخ و کمی سرکه در گوش بچکانند.

درد گوش به علت هوای سرد

روغن زنجفیل،دارچین،بادام تلخ را در گوش و بینی بچکانند.

تخم شوید ۱۰گرم مغز ناخنک ۱۰گرم

بابونه شیرازی ۵گرم مرزنجوش ۱۰گرم

مخلوط کرده بجوشانید و اب ان را در بینی و گوش بچکانند.

درد گوش به علت ورود مایعات

روغن بنفشه، روغن کدو،و نیلوفر را در گوش و بینی بچکانند.

درد گوش به علت ورود حشرات

بلافاصله مقداری صبر زرد را در اب حل کرده و اب ان را در گوش بچکانید یا دو قاشق سرکه را با یک قاشق اب رقیق کرده در گوش بریزید.

خارش گوش

روغن هسته خرما یا بادام تلخ را در اب افسنطین ریخته بچکانند.

۵گرم اویشن را در یک لیوان اب جوشانده روزانه سر را با ان بشویید.

صدا کردن گوش

اگر بیمار مسن باشد باید به فکر بالا بودن فشار خون باشیم،اگر بیمار تب دار باشد بعد از پایین امدن تب خوب میشود،اگر گوش حساسیت داشته باشد در موقع گرسنگی بدتر میشود،اگر به علتی بدن ضعیف شده باشد و به این دلیل گوش صدا میکند باید به تقویت بدن پرداخت.

جمع شدن چرک در گوش

با هر روغنی که در دسترس است گوش را چرب کنید و بعد از ۲۴ ساعت شستشو دهید.

ورم گوش یا ارئیون

تورم این غدد که فراوانترین بیماریها در کودکان و حتی در بزرگسالان است بسیار دیده میشود و بیماری ویروسی مصری و خطرناکی است که بایستی کاملا بیمار را از بقیه جدا ساخت.

دستورات مفید:

بیمار باید کاملا استراحت کند و از خوردن غذاهای ترش و سرخ کرده و محرک مثل ادویه ها بپرهیزید،باید از سرماخوردگی مصون باشد زیرا ممکن است منجر به ورم مغز شود که بیماری خطرناکی است، اگر استراحت نکند تورم غدد بیشتر شده و دو طرفه میشود که در تقعیب ان حالت تهوع و استفراغ شدید پیش میاید که ممکن است موجب قطع نسل شود.

درمان:

تخم شوید ۵گرم تخم کتان ۵گرم

بابونه ۵گرم موم ۵گرم

غیر از موم بقیه را پودر کنید در روغن گل سرخ ریخته و سپس موم را با حرارت اب کنید و مواد را به ان اضافه کنید بعد پماد بدست امده را به محل تورم ضماد کنید(شبی یک بار)

گل بنفشه،گل خطمی، مغز ناخنک،خارخاسک،پرسیاوش،گل ارمنی،تخم خرفه،تخم مورد از هر کدام ۱۵گرم با هم مخلوط کرده ۲قاشق غذاخوری از ان را با ۳ لیوان اب ۵ دقیقه جوشانده در طول روز میل کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...