رفتن به مطلب

توليد داروي ضد سكته ازشيرحبه انگور


ارسال های توصیه شده

معاون پژوهشي پژوهشگاه «رويان» جهاد دانشگاهي با اشاره به تولد بزغاله تراريخته «حبه انگور» ابراز اميدواري كرد: از سال آينده شاهد توليد داروي ضد سكته از شير بزغاله تراريخته حاوي ژن tPA انساني باشيم.

 

کد خبر : 04953 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ ايسنا: «حبه انگور» تازه‌ترين مهمان مزرعه حيوانات تراريخته و شبيه‌سازي شده پژوهشگاه رويان است كه در پي تولد «شنگول» و «منگول» - بزهاي تراريخته حاوي ژن فاكتور 9 انعقادي - در دي ماه سال گذشته، روز جمعه سوم ارديبهشت ماه امسال همراه با يك بزغاله تراريخته ديگر در پايگاه تحقيقاتي اصفهان پژوهشگاه رويان متولد شد.

 

بزغاله‌ همراه «حبه انگور» به علت نارسايي گوارشي پس از هفت روز تلف شد، اما اين بزغاله در سلامت كامل به سر مي‌برد و آزمايش‌هاي ژنتيكي كه طي اين مدت انجام شده، صحت تراريختگي آن و بزغاله تلف شده را تاييد كرده است.

 

دكتر شاهوردي، معاون پژوهشي پژوهشگاه رويان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پژوهشي ايسنا در اراك اظهار داشت: اين بزغاله ترا ريخته حاوي ژن " تي پي اي" انساني است. «تي پي اي» در واقع نوعي فاکتور نوترکيب است که در سکته‌هاي مغزي و قلبي به منظور از بين بردن لخته‌هاي ‌خوني و جلوگيري از آسيب‌هاي ناشي از سكته به كار مي‌رود. استفاده از حيوانات تراريخته در توليد tPA يک روش ايمن با بازدهي بالا و قيمت كمتر است.

 

وي با بيان اين كه با تولد «حبه انگور»، توليد فاکتور تي پي اي در کشور آغاز شده ابراز اميدواري كرد كه بعد از گذشت يک سال از تولد اين بز که قطعا شير بدست آمده از آن حاوي پروتئين مورد نظر خواهد بود وارد مرحله شيردهي شود.

 

شاهوردي تصريح كرد: تعداد کشورهاي دست يافته به اين ژن جديد معدود است که خوشبختانه پژوهشگاه رويان با بهره‌جويي از نوابغ پزشکي ايران موفق به دست‌يابي به اين علم جديد و به روز جهاني شده است.

 

معاون پژوهشي پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي در پايان اظهار کرد: تولد «حبه انگور» نماد و سمبلي از توانايي کشور است که اميد آن داريم پژوهشگاه رويان با اقدامات مفيد و سازنده خود بتواند به تمام علوم مرتبط مورد نياز مردم کشور دست يابد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...