رفتن به مطلب

مشاهده و تصویربرداری از یک پلنگ ایرانی در ارتفاعات فیروزکوه


ارسال های توصیه شده

[h=1]مشاهده و تصویربرداری از یک پلنگ ایرانی در ارتفاعات فیروزکوه[/h]۳۰ شهریور ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: شب گذشته نیروهای یگان محیط زیست فیروزکوه در استان تهران حین گشت شبانه در ارتفاعات این شهرستان یک پلنگ را مشاهده نموده و موفق به تصویربرداری از آن شدند.

رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: به دنبال خشکسالی های اخیر و خشک شدن چشمه ها در ارتفاعات، حیات وحش منطقه از جمله چهارپایان علفخوار برای بدست آوردن آب به سمت مناطق پایین دست، حاشیه روستاها و رودخانه ها پناه آورده اند و به همین دلیل پلنگ نیز از ارتفاعات به سمت نقاط پست آمده و گاهی نیز در حاشیه روستاها مشاهده می شود.

930630_firoozkooh-palang-1.jpg

….تصویر ثبت شده از یک پلنگ ایرانی در ارتفاعات شهرستان فیروزکوه مربوط به شب گذشته (شنبه ۹۳/۶/۲۹)

رضا کرمی افزود: به منظور حفاظت از این گونه ارزشمند همچنین جلوگیری از تقابل مردم بومی و پلنگ و کاهش اضطراب در مردم، کنترل مناطق تشدید شده و گشت های شبانه توسط محیط بانان این اداره بصورت مرتب در حال اجرا است.

930630_firoozkooh-palang-2.jpg

رضا کرمی افزود: به منظور حفاظت از این گونه ارزشمند همچنین جلوگیری از تقابل مردم بومی و پلنگ و کاهش اضطراب در مردم، کنترل مناطق تشدید شده و گشت های شبانه توسط محیط بانان این اداره بصورت مرتب در حال اجرا است.

بر همین اساس طی مدت اخیر چندین بار پلنگ توسط محیط بانان درجریان گشت های شبانه مشاهده شده و شب گذشته مامورین موفق به تصویربرداری از این گونه زیبا شدند.

930630_firoozkooh-palang-3.jpg

طی دوماه گذشته نزدیک شدن پلنگ به مناطق مسکونی روستایی و شکار تعدادی بز اهلی و یک کره الاغ نگرانی هایی را از بابت تقابل پلنگ و انسان در این منطقه به وجود آورده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...