رفتن به مطلب

تماشا کنید : کالبدشکافی آیفون ۶ از دریچه علم شیمی + زیرنویس فارسی


ارسال های توصیه شده

انجمن شیمی آمریکا، به بهانه ی رونمایی آیفون ۶ ویدئویی منتشر کرد که آیفون را از دریچه ی علم شیمی کالبد شکافی می کند. می خواهید بدانید اسمارت فونتان از چه ساخته شده است؟! این ویدئو را ترجمه و زیرنویس کردم تا راحت باشید، گرچه پروسه ای بسیار وقت گیر بود.

 

 

اگرچه اپل، LG، سامسونگ وسایر غول ها، ممکن است اسمارت فون ها را طراحی کرده و بسازند، اما در نهایت، شما باید از مادر طبیعت تشکر کنید!

 

 

ویدئویی زیر، آناتومی و شیمی اسمارت فون ها را با جزییات بررسی می کند. این انیمیشن بسیار جالب، توضیح می دهد که عناصر شیمیایی، چگونه برای ایجاد اسمارت فون ها، استفاده می شوند، و هر یک از این عناصر چیستند؟!

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ممکن است برای بعضی افراد، شوکه کننده باشد، اما در حقیقت، در ساخت اسمارت فون های معمولی، هم طلا و هم نقره دارند. علم، راهی طولانی را طی کرده ، اما از آنجایی که کیمیاگری، در بن بست قرار دارد، این مواد از طبیعت بدیت می آیند.

 

همانطور که در این ویدئو، شرح داده شده، ده ها عنصر دیگر هم برای ساخت اسمارت فون شما، دور هم جمع شده اند. بعضی از این عناصر، باتری را شکل می دهند و به زنده نگه داشتن گجت های مورد علاقه ی شما کمک می کنند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اگرچه ممکن است نمایشگر اسمارت فونتان، یک تکه شیشه به نظر برسد، اما در واقع نمایشگر، شامل بعضی از کمیاب ترین عناصر زمین است. این عناصر به تولید رنگ هایی که گجت هایتان نمایش می دهند، کمک می کنند.

 

ویدئو را بررسی کنید تا بیشتر در مورد اسمارت فونتان یادبگیرید و آماده باشید تا با پیچیدگی این دستگاه ها، شگفت زده شوید، دستگاه هایی که آنها را در جیبمان حمل می کنیم، بی آنکه چیز زیادی از ساختار آنها بدانیم.

 

 

این هم ویدئوی شیمی آیفون!

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...