رفتن به مطلب

درخواست محیط زیست برای اقامه نماز باران


ارسال های توصیه شده

زیست بوم: بر پایه اخبار واصله از هواشناسی کشور کاهش تعداد روزهای بارانی در پاییز حکایت بر این دارد که تا پایان آبان ماه فقط شاهد دو روز بارش باران در کلان شهر تهران خواهیم بود.

 

به گزارش «تابناک»، محمد هادی حیدرزاده با اشاره به اینکه بحران کم آبی و خشکسالی نه تنها به محیط زیست و اقتصاد لطمات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد بلکه مستقیما سلامت و بهداشت عمومی را هدف قرار می دهد، تصریح کرد: بر پایه اخبار واصله از هواشناسی کشور کاهش تعداد روزهای بارانی در پاییز حکایت بر این دارد که تا پایان آبان ماه فقط شاهد دو روز بارش باران در کلان شهر تهران خواهیم بود و با توجه به گزارشات موجود از ذخایر آبی در استان تهران این به معنی فاجعه ای است که قطعا مشکلاتش در آینده نزدیک پدیدار خواهد شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: با توجه به اهیت بالای موضوع، مکاتبه ای با حضرت حجت السلام و المسلمین تقوی رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور به انجام رسید و درخواست اقامه نماز باران بصورت یکپارچه در سراسر کشور با توجه به موضوع کم آبی خصوصا در استان تهران مطرح شد.

 

حیدرزاده هدف از این موضوع را افزایش حساسیت عمومی در کنار مسائل معنوی و روحانی بیان کرد و افزود: در این نامه همچنین از رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور تقاضا گردید با انجام هماهنگی های مربوطه، اطلاع رسانی لازم درخصوص اهمیت مدیریت مصرف آب از تریبون مساجد توسط ائمه جماعات صورت پذیرد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و رییس کارگروه مخاطرات زیستی استان در پایان اظهار امیدواری کرد این قبیل اقدامات با عنایت به عقبه دینی و مذهبی مردم و توجه ایشان به احادیث و روایات مربوطه و همچنین ایفای نقش تاثیرگذار در شرایط سخت و بحرانی، بی تردید در کاهش مصرف بی رویه آب و صرفه جویی لازم در این حوزه اثربخش خواهد بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...