رفتن به مطلب

خاک مناسب برای کشاورزی


masi eng

ارسال های توصیه شده

با اینکه همه ما کشاورزان میدانیم که برای کشاورزی خوب باید ابتدا زمین مناسب و شرایط جوی مناسب و همچنین سرمایه وامکانات و... کافی داشته باشیم تا بتونیم کشاورزی کنیم اما در کنار این با این که همه شرایط مناسب میباشد ولی پس از کشت باز نتیجه خوبی نمیگیریم. بعد با خود می اندیشیم که چه باید کرد ولی باید

لینک به دیدگاه

این را بدانیم که چه زمانی خاک آماده یا به عبارتی مناسب برای کشت میباشد. خاکی را موقعی میتوان گفت که برای کشت مناسب است که ساختمان اسفنجی داشته باشد وذرات ان به نحوی به هم بچسبند که ساختمان خاک اسفنجی پیدا کند در این صورت اولا سطح ان به مراتب زیاد میشود و دوما نفوذ هوا در ان به سهولت جریان می یابد. برای ایجاد چنین شرایطی مواد آلی به خاک افزوده میشود تا اینکه موجودات ذری بینی خاک از مواد مزبور تغذیه نموده و ماده چسبنده ای تولید کنند که ذرات خاک را به هم بچسباند و ساختمان اسفنجی ان را فراهم سازدد و برای ایجاد چنین شرایطی نیاز به تجربه کافی میباشد و همچنین توصیه میشود که در این امر با مهندسین ناظر کشاورزی مصلحت نمایید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...