EN-EZEL 13,037 ارسال شده در 9 خرداد 1389 با سلام در این تاپیک قصد دارم تا نکات عمده و اساسی درس طراحی اجزاء که در کنکور کارشناسی ارشد مهم است را به زبان ساده و مفهومی بیان کنم توجه1:این تاپیک الزاما منبع کاملی برای کارشناسی ارشد نیست و فقط به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان با فرمولها و تعاریف اساسی این درس میباشد توجه 2:اگر سوالی از درس طراحی اجزاء دارید در سوال و جواب در مورد درس طراحی اجزاء 1و2 مطرح کنید هر درس بصورت یک جزوه pdf شده ارائه میشود که حجم آن زیاد نیست و همه دوستان میتوانند براحتی آنرا دانلود کنند تذکر:کاربران تالار مکانیک بدانند که این تاپیک فقط منحصر به انجمن نواندیشان است و هرگونه کپی برداری از آن برای سایت یا وبلاگ شخصی فقط با ذکر منبع که همانا انجمن نواندیشان است قانونی است. موفق و پیروز باشید 15 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
EN-EZEL 13,037 ارسال شده در 9 خرداد 1389 فصل اول:مفاهیم اولیه طراحی بخش اول با عنوان ضریب اطمینان و توابع منفرد محتوای مخفی برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید. بخش دوم با عنوان تنش،کرنش و پیچش محتوای مخفی برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید. بخش سوم با عنوان تحلیل تنش در قطعات محتوای مخفی برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید. بخش آخر با عنوان شکست در قطعات و تمرکز تنش محتوای مخفی برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید. 19 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
EN-EZEL 13,037 ارسال شده در 16 خرداد 1389 فصل دوم:خستگی محتوای مخفی برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید. 19 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
EN-EZEL 13,037 ارسال شده در 9 شهریور 1390 فصل سوم بخش اول پیچ پرچ و خار محتوای مخفی برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید. 11 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
Ehsan 112,345 ارسال شده در 27 شهریور 1391 سئوال : منظور از طول آزاد و طول بسته فنر چیست؟ پاسخ: طول آزاد : N.p+d ( با فرض ساده بودن فنر) که N تعداد حلقه ها و P گام فنر میباشد. d اضافه شده هم بخاطر یه نصفه فنر بالا و یه نصفه پایینه. طول مُرده( صلب یا بسته) میشه: N+1).d) که میشه وقتی فنرها به هم چسبیدن و فاصله بین آنها میشه قطرشان نه گام. تفریق این دو تا هم تغییر طول را به ما خواهد داد که اگر در رابطه گذاشته شود، نیرو بدست می آید. 4 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
سحرخیز 12 ارسال شده در 9 آبان 1391 آقا اسی گفته می خوایم گیربکس رو بذاریم روی یه پایه ؟ حالا برا پایه چه چیزی می خواهیم ؟ پیچ خار جوش بازم چیزی می خوایم ؟ نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
Ehsan 112,345 ارسال شده در 9 آبان 1391 آقا اسی گفته می خوایم گیربکس رو بذاریم روی یه پایه ؟حالا برا پایه چه چیزی می خواهیم ؟ پیچ خار جوش بازم چیزی می خوایم ؟ راحت ترینش طراحی خار هست. از خار مستطیلی ساده هم میتوان شروع کرد. چون نیاز هست گیربکس از محور جدا بشه، جوش دادن منطقی نیست، البته پیچ هم میشه استفاده کرد. اما با داشتن گشتاور پیچشی و ... مراجعه به جداول خار در کتاب شیگلی، طراحی خار را شروع میکنیم. میتوانید بارگذاری و ..... رو بگذارین تا مراحلش رو چک کنیم. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
سحرخیز 12 ارسال شده در 9 آبان 1391 راحت ترینش طراحی خار هست.از خار مستطیلی ساده هم میتوان شروع کرد. چون نیاز هست گیربکس از محور جدا بشه، جوش دادن منطقی نیست، البته پیچ هم میشه استفاده کرد. اما با داشتن گشتاور پیچشی و ... مراجعه به جداول خار در کتاب شیگلی، طراحی خار را شروع میکنیم. میتوانید بارگذاری و ..... رو بگذارین تا مراحلش رو چک کنیم. میشه میلتون رو او پیغام خصوصی بذارید عکس گیر بکس رو میل کنم براتون نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
سحرخیز 12 ارسال شده در 9 آبان 1391 من نمی تونم فایل رو تو پیام خصوصی براتون بذارم نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
Ehsan 112,345 ارسال شده در 9 آبان 1391 میشه میلتون رو او پیغام خصوصی بذارید عکس گیر بکس رو میل کنم براتون عکس رو تو آپلود سنتر همین انجمن آپلود کنین و لینکش رو اینجا بذارین تصویرش میاد. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
سحرخیز 12 ارسال شده در 9 آبان 1391 من نمی تونم فایل رو تو پیام خصوصی براتون بذارم می خوام مراحل طراحی رو بدونم نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
Ehsan 112,345 ارسال شده در 10 آبان 1391 می خوام مراحل طراحی رو بدونم اول باید همه محورهارو جدا کنی و دقیقا مثل مسئله حل شده در مقاومت مصالح 2، قطر شفت ها و ممان هارو به دست بیاری. سپس هر چرخدنده ای یک گشتاور پیچشی داره که میشه از روش، نیروی وارده رو حساب کرد. با داشتن نیرو، خار مستطیلی را مانند مثال حل شده شیگلی در مورد خار، انتخاب میکنیم. 1 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
سحرخیز 12 ارسال شده در 10 آبان 1391 ممنون طراحی کوپلینگ باید چه جوری باشه ؟ نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
Ehsan 112,345 ارسال شده در 10 آبان 1391 ممنون طراحی کوپلینگ باید چه جوری باشه ؟ آخه این سئوالی که من دیدم، فقط چندتا محور داره وگرنه برای تک محورش طراحی کوپلینگ و قطر محور و طراحی خار و....تماما مثال حل شده در شیگلی وجود داره. نگاهی به مسائل حل شده طراحی اجزا انداختین؟ من بخوام توضیح بدم هر کدومش یکی دو صفحه میشه. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
سحرخیز 12 ارسال شده در 10 آبان 1391 طراحی کوپلینگ چه فصلیه ؟ نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
Ehsan 112,345 ارسال شده در 11 آبان 1391 طراحی کوپلینگ چه فصلیه ؟ فصل سیزدم این کتاب که از صفحه 370 شروع میشود : محتوای مخفی برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید. همه روابط مورد نیاز هم موجود هست، از این لینکی که دادم یک صفحه بیا پایین تا صفحه 370 برسی. 3 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
Ehsan 112,345 ارسال شده در 1 آذر 1391 یه سوالی ازتون داشتم من برای تحلیل یک گیربکس خودروی 5 دنده نیاز دارم که سرعت زاویه ای تک تک چرخنده ها رو داشته باشم تا بتونم تحلیل روشون انجام بدم حالا معلومات من نسبت دنده ها و حداکثر گشتاور ورودیه.همین با این معلومات چطوری میتونم سرعت زاویه ای تک تک چرخنده ها رو محاسبه کنم؟ اولا نحوه چینش چرخدنده ها و نوع چرخدنده (ساده، مخروطی و....) خیلی مهم هست. ثانیا نسبت دور ورودی به دور خروجی مساوی هست با تعداد دنده چرخدنده خروجی به تعداد دنده چرخدنده داخلی. گشتاور هم برابر هست با شعاع چرخدنده ضرب در بار انتقالی. بار انتقالی هم با توان لازم برای انتقال و سرعت چرخ نسبت داره که میشه سرعت چرخ رو به دست آورد. حتما نگاهی به فصل سیزده کتاب شیگلی طراحی چرخدنده ها بینداز. 4 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال