رفتن به مطلب

به هارد دیسک های ۱۰ ترابایتی وسترن دیجیتال سلام کنید


Imaaan

ارسال های توصیه شده

Western-Digital.jpg

 

HGST، از کمپانی های تابعه وسترن دیجیتال، پس از تولید محصولاتی با ظرفیت بالای ۶ و ۸ ترابایت، بار دیگر دست به کار شده تا محصولی با ۱۰ ترابایت فضای ذخیره سازی را مخصوص دیتاسنتر ها، کاربرانی با حجم بالای داده ها و … تولید و روانه بازار کند. این هارددیسک ها به گفته تولید کننده، به دلیل بهره گیری از گاز بی اثر هلیوم در محفظه پلاترها، موجب کاهش ۳۳ درصدی مصرف انرژی و همچنین کاهش چشمگیر دمای تولیدی، نهایتا نیاز این محصولات را به هرگونه خنک کننده کاملا برطرف می کند؛ این محصولات همچنین از فناوری SMR یا به عبارتی ذخیره سازی مغناطیسی نیز بهره خواهند گرفت.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

با استفاده از این فناوری، اطلاعات پشت سر هم و با کم ترین فاصله از یکدیگر برروی صفحات هارد نوشته می شوند به طوری که می توان گفت حدود هزار میلیارد بیت داده در تنها ۲.۵ سانتی متر مربع از هارد نوشته می شود! که همین موضوع دسترسی به اطلاعات و دیتاهای ذخیره شده را نیز تا حد قابل قبولی افزایش می دهد.

این هارد درایوهای ۱۰ ترابایتی که در حال حاضر در دست تولید قرار دارند، به گفته HGST با قیمتی مناسب روانه بازار خواهند شد، این در حالی است که Seagate، کمپانی رقیب و سرسخت وسترن دیجیتال در نظر دارد تا هارددرایو هایی با ظرفیت ۲۰ ترابایت!! را تنها با بهره گیری از فناوری SMR و تا سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...