رفتن به مطلب

خطر افسردگی در کمین کاربران بی‌هدف فیسبوک


ارسال های توصیه شده

پژوهش صورت گرفته توسط پژوهشگران اتریشی نشان می‌دهد، استفاده مداوم و بی‌وقفه از فیسبوک با بروز حس تنهایی و افسردگی در ارتباط است.

 

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگر فکر می کنید در زمان استفاده از «فیسبوک» در حال وقت تلف کردن هستید یا این کار یک فعالیت بی‌معناست، اما هنوز نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید، خطر ابتلا به افسردگی را جدی بگیرید!

 

درحالیکه شبکه‌های اجتماعی برای کمک به برقراری مستمر ارتباط با دیگران طراحی شده‌اند، عواقب استفاده مداوم از آنها با کاهش رضایت از نیازهای روانی پایه و تضعیف خلق و خوی فرد همراه است.

 

مطالعه صورت گرفته توسط روانشناسان اتریشی نشان می‌دهد، ارتباط تنگاتنگی بین بروز افسردگی و استفاده مداوم از فیسبوک وجود دارد.

 

این مطالعه در سه مرحله انجام شد و در مرحله نخست، پژوهشگران حالات روحی 123 کاربر فعال فیسبوک در آلمان را مورد ارزیابی قرار دادند؛ علائمی از تنهایی و افسردگی در اکثر افراد پس از چند ساعت حضور در فیسبوک مشاهده شد.

 

 

در مرحله دوم 263 نفر از کاربران خدمات ترک مکانیکی آمازون بمدت چند ساعت از فیسبوک استفاده کردند که در این گروه از افراد نیز تضعیف خلق و خو و بروز حالات تنهایی مشاهده شد.

 

در مرحله آخر مطالعه وضعیت شادی یا غم 101 کاربر فعال در زمان استفاده از فیسبوک بررسی شد که نتایج بدست آمده حاکی از حس تنهایی و غم در اکثر کاربران این شبکه اجتماعی بود.

 

نتایج این مطالعه در مجله Computers in Human Behavior منتشر شده است.

 

منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...