رفتن به مطلب

پایان نامه ارشد کامپیوتر با موضوع استفاده از کارتهای crc در معماری کلان


ارسال های توصیه شده

پایان نامه استفاده از کارتهای crc در معماری کلان توسط زینب شکرزاده و به راهنمایی دکتر فریدون شمس و مشاوره دکتر تشنه لب برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در سال تحصیلی 1385 ارائه شد.

 

فهرست مطالب:

فصل اول – معرفی

فصل دوم – آشنایی با ادبیات تحقیق

فصل سوم- اهمیت سناریوها

فصل چهارم- کاربرد کارت هاي شاخص (سناریو) در استخراج سناریوها

فصل پنجم- مطالعه مورد

فصل ششم – نتیجه گیري

 

چکیده:

معماري نرم افزار مرحله اي از فرآیند کلان مهندسی نرم افزار است که امروزه در تولید سیستمهاي نرم افزاري بزرگ و حجیم امري ضروري محسوب می شود. با افزایش حجم برنامه هاي کاربردي و با پیچیده تر شدن آنها, مشکلات طراحی و ساخت , بخصوص توسعه و نگهداشت پیش می آید که یکی از روشهاي حل این مشکلات استفاده از معماري است.

در سیستمهاي مبتنی بر معماري دیگر از روشهاي سنتی ساخت نرم افزار استفاده نمی شود و به جاي تمرکز روي کد, میدان دید وسیع و سطح تجرید بالاتر رفته و طراحی روي ساختار سطح بالاي سیستم انجام می شود. بعبارتی معماري نرم افزار روي ساختار سطح بالا , اتصال دهنده آنها و تعاملات آنها متمرکز شده و از جزئیات صرفنظر می کند و به این ترتیب سطح تجرید سیستم نیز بالا می رود و توسعه دهندگان نرم افزار نیز از پرداختن به جزئیات آسوده می شوند و بر مولفه ها, رابطهاي آنها و متصل کننده ها متمرکز شده و در نتیجه طراحی نرم افزار نیز مطلوب تر خواهد بود.

از سوي دیگر تولید نرم افزار کاري است که هزینه و زمان زیادي را می طلبد پس بنابراین باید قبل از صرف هزینه و زمان اضافی از مطلوب بودن معماري اطمینان حاصل نمود. این کار نیز از طریق روشهاي ارزیابی معماري قابل اجرا می باشد. یکی از روشهاي ارزیابی معماري, روشهاي مبتنی بر سناریو است. اما خود این روشهاي ارزیابی معماري با پیچیدگیها و مشکلات خاصی روبرو هستند.

یکی از مشکلات و معضلاتی که در زمینه روشهاي ارزیابی براساس سناریو وجود دارد فقدان ابزاري براي یافتن سناریو و تمرکز بیشتر در این زمینه است. در این تحقیق این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. راه حل ارائه شده مبتنی بر ایده استفاده از ابزار ساده اي بنام کارتهاي crc است که موسوم به کارتهاي شاخص یا کارتهاي سناریو هستند.

این کارتها با افزایش تعامل بین ذینفعان باعث بالا رفتن دقت و سرعت آنها در بدست آوردن سناریوهاي ارزیابی شده و علاوه براین با توجه به افزایش تعامل ذینفعان باعث تفهیم بیشتر معماري و در نتیجه افزایش قابلیت اطمینان در نرم افزار مورد ساخت می شود.

در راه حل ارائه شده در این پایان نامه ابتدا معماري و مستندات اولیه آن مورد مطالعه قرار می گیرند و با در دست داشتن این اطلاعات در یکی از روشهاي ارزیابی براساس سناریو راه حلی براي بدست آوردن سناریوهاي ارزیابی سیستم ارائه می شود. در بدست آوردن سناریوها از ابزاري بنام کارتهاي شاخص یا سناریو استفاده می شود تا دقت و سرعت در این روشها افزایش یابد. در این راه حل با مدلسازي کارتهاي سناریو هر ذینفعی سناریوي مورد نظر خود را در کارتها نوشته و طبق قالب پیشنهادي این کارتها, اطلاعات مربوط به کارتها را پر می کند و سپس از طریق کارتهاي جمع آوري شده در واقع سناریوهاي ارزیابی تکمیل می شوند و کار با روش ارزیابی براساس سناریو ادامه می یابد.

به منظور بررسی صحت استفاده از کارتهاي شاخص مطالعه موردي انجام گرفته و ارائه شده است. اما علیرغم این مطالعات هنوز جاي انجام کارهاي زیادي در زمینه استفاده از ابزارهاي ساده مانند کارتهاي شاخص در زمینه معماري نرم افزار وجود دارد که بعنوان راههاي آینده در انتهاي پایان نامه پیشنهاد شدهاند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...