رفتن به مطلب

سيستم عامل جديد مک رونمايي شد


ماتینا

ارسال های توصیه شده

در نسخه جديد مک، وقتي شروع به جست وجو مي کنيد يک پنجره به صورت پاپ آپ روي صفحه باز مي شود تا از طريق آن بتوانيد در کل سيستم عامل جست وجو و نتايج جست وجو را در قالبي زيباتر مشاهده کنيد.

 

اپل در کنفرانس WWDC از نسخه جديد سيستم عامل OS X رونمايي کرد. اين نسخه از مک که با نام OS X Yosemite شناخته مي شود، بسيار شبيه iOS شده است.

 

اپل در اين کنفرانس از iOS 8 نيزرونمايي کرد. در اين کنفرانس اپل نشان داد که تمرکز ويژه اي روي شبيه تر کردن 2 سيستم عامل iOS و OSX دارد و اين موضوع تنها به ظاهر2 سيستم عامل خلاصه نمي شود و امکانات مختلف 2 سيستم عامل موبايل و دسکتاپ اپل را نيز شامل مي شود.

 

در کنفرانس توسعه دهندگان اپل بيش از هزار توسعه دهنده فعال از کشورهاي مختلف شرکت کردند. اپل در نطق اصلي از اولين روز رويداد WWDC روي 2 سيستم عامل iOS و OS X تمرکز کرد.

 

در نسخه جديد OSX همه چيز حالت شيشه اي به خود گرفته و شبيه iOS شده است. حال 2 سيستم عامل موبايل و دسکتاپ اپل بسيار شبيه هم شده است. مرکز اعلانيه ها، تقويم، يادآوري، گزارش وضعيت آب و هوا و ... نيز همگي تغيير شکل داده است تا با زبان طراحي جديد اپل سازگار شود. مرکز اعلانيه ها يا همان Notification

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تغيير کرده است و حال کاربر مي تواند اعلانيه هاي مربوط به هر روز را به راحتي مشاهده کند. يکي ديگر از تغييرات بزرگي که در OS X 10.10 ايجاد شده، مربوط به سرويس جديد iCloud Drive است که امکان دسترسي فايل هاي ذخيره شده کاربر در iCould را از طريق Finder يا همان نرم افزار مديريت فايل مک فراهم مي کند. تغيير مهم ديگر مربوط به سيستم جست وجوي Spotlight است.

 

به گزارش zoomit ،در نسخه جديد مک، وقتي شروع به جست وجو مي کنيد يک پنجره به صورت پاپ آپ روي صفحه باز مي شود تا از طريق آن بتوانيد در کل سيستم عامل جست وجو و نتايج جست وجو را در قالبي زيباتر مشاهده کنيد. حتي امکان مشاهده نتايج وب در Spotlight نيز وجود دارد. سيستم جست وجوي جديد OSX حتي قادر است اطلاعات مربوط به موقعيت جغرافيايي را ارائه کند.سافاري، مرورگر اپل نيز دستخوش تغيير شده است، اپل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مي کند که اين مرورگر سريع ترين مرورگر دنيا در زمينه اجراي کدهاي جاوا اسکريپت است. اپل تغييراتي در ظاهر تب ها ايجاد کرده است تا آن ها را بيش از پيش جذاب کند.

 

منوي اشتراک گذاري با سافاري يکپارچه شده و مديريت RSSها نيز بهبود يافته است. اپل حالت جديدي را براي نمايش تب هاي جديد در قالب تصاوير بند انگشتي فراهم کرده است. بزرگ ترين تغيير اين مرورگر، در ظاهر آن رخ داده است. اپل ظاهر سافاري را با پيروي از طراحي تخت iOS 7 معرفي کرد تا با ظاهر نسخه جديد سيستم عامل خود، Yosemite هم خواني داشته باشد. قابليت ديگر OS X 10.10 با نام MailDrop معرفي شده است.

 

اين قابليت که در نرم افزار Mail وجود دارد، امکان پيوست فايل هاي سنگين از طريق اکانت iCloud و فضاي ابري را فراهم مي کند. به اين ترتيب نيازي نيست فايل را مستقيم به ايميل پيوست کنيد و به راحتي قادر خواهيد بود فايل هاي سنگين را از فضاي ابري iCloud انتخاب و پيوست کنيد. اين قابليت همچنين امکان ويرايش تصاوير در داخل خود نرم افزار Mail را ميسر مي کند. از طريق اين نرم افزار قادر خواهيد بود سايز تصوير را تغيير دهيد يا روي آن متن يا فلش اضافه کنيد.

 

اپل در OS X 10.10 Yosemite انتقال اطلاعات بين iOS و OS X را از طريق AirDrop ساده تر کرد. در نسخه جديد سيستم عامل مک، کاربر نه تنها مي تواند فايل هاي مورد نظر خود را به آيفون انتقال دهد بلکه مي تواند از طريق رايانه SMS ارسال يا تماس تلفني برقرار کند.سيستم عامل OS X 10.10 Yosemite پاييز امسال به صورت رايگان در اختيار کاربران رايانه هاي مک قرار مي گيرد.

 

اپل از سيستم عامل iOS 8 به همراه صدها قابليت تازه رونمايي کرد

 

اپل که در iOS 7 تغييرات اساسي را اعمال و براي اولين بار زبان طراحي تازه اي را در سيستم عامل موبايل خود ارائه کرده بود،در کنفرانس WWDC 2014 نيزاز iOS 8 رونمايي کرد.در اين کنفرانس اپل نشان داد که تمرکز ويژه اي روي شبيه تر کردن 2 سيستم عامل iOS و OSX دارد و اين موضوع تنها به ظاهر2 سيستم عامل خلاصه نمي شود و امکانات مختلف 2 سيستم عامل موبايل و دسکتاپ اپل را نيز شامل مي شود. اپل همچنين از سرويس جديد iCloud Drive پرده برداشت که امکان اشتراک گذاري فايل ها بين iOS و OS X را بهبود مي بخشد.

هدف اصلي اپل يکپارچگي هر چه بيشتر iOS و OSX از نظر ظاهري و امکانات است

 

تيم کوک از iOS به عنوان يک نسخه عظيم ياد کرد که در واقع2 داستان پشت آن است؛ اول هزاران قابليت جديد و دوم امکانات غني و تازه اي که در اختيار توسعه دهندگان قرار مي گيرد.در iOS 8 کاربر مي تواند مستقيم از طريق بخش نوتيفيکيشن ها به پيغام ها پاسخ دهد و نيازي نيست اپليکيشني را که در حال استفاده از آن است ، ببندد و وارد اپليکيشن پيغام ها شود. علاوه بر آن، اعلانيه ها از طريق صفحه قفل گوشي نيز در دسترس است.

 

با 2بار فشار دکمه فيزيکي Home، فهرست سوئيچ کردن بين تسک ها نمايش داده مي شود که حال در iOS 8 فهرست کانتکت هاي اخير نيز به آن اضافه شده است تا کاربر به سادگي به اطلاعات مربوط به افرادي که به تازگي با آن ها تماس تلفني داشته يا به آن ها پيام داده است، دسترسي داشته باشد.

 

اپل تايپ کردن در آيفون را نيز بهبود بخشيده و قابليت QuickType را اضافه کرده که بسيار شبيه SwiftKey در آندرويد است و از فناوري مشابه آن بهره مي برد.سرويس جديد Health Kitنيز فعاليت هاي جسماني شما را بر اساس فعاليت هاي مهم بدن همچون خواب و استراحت، حرکات و ... دنبال و آن ها را ذخيره و آناليز مي کند. قابليت هاي اين سرويس از طريق اپليکيشني به نام Health امکان پذير مي شود.

 

بدين ترتيب قابليت هاي اپليکيشن هاي سلامتي و اطلاعات آن ها همچون اپليکيشن NIKE زير چتري واحد در iOS 8 قرار خواهد گرفت تا بتوانيد تمام اطلاعات درباره وضعيت سلامتي تان را در يک جا مشاهده کنيد.

 

Siri با Shazam يکپارچه مي شود

 

اپل در iOS 8 از دستيار صوتي Google Now الگو برداري کرده است و حال اگر کاربر به آيفون خود بگويد Hey Siri، دستيار صوتي کارآمد اپل در دسترس قرار مي گيرد و منتظر ديگر دستورات کاربر مي ماند. تغيير ديگري که در Siri اعمال شده است، مربوط به تشخيص موزيک در حال پخش است که به واسطه يکپارچه شدن iOS با سرويس Shazam ميسر شده است.

 

پس از تشخيص موزيک در حال پخش در محيط، کاربر مي تواند آن را به صورت مستقيم از iTunes خريداري کند.نسخه آزمايشي iOS 8 در اختيار توسعه دهندگان قرارگرفته است و کاربران نيز نسخه نهايي آن را پاييز امسال دريافت خواهند کرد. آيفون 4s، نسل پنجم آي پاد تاچ و آي پد ۲ به بعد، بسته به روز رساني به iOS 8 را دريافت خواهند کرد.

 

اپل زبان برنامه نويسي جديد خود را با نام Swift معرفي کرد

 

از اين پس نام Swift را بسيار خواهيد شنيد چرا که توسعه دهندگان از آن براي توليد اپليکيشن هاي تحت iOS و OS X استفاده خواهند کرد.سوئيفت نام زبان برنامه نويسي جديدي است که نسخه ساده شده Objective-C است. Objective-C زبان برنامه نويسي اصلي اپل طي 2 دهه اخير بوده است. اساس 2 سيستم عامل قدرتمند اپل يعني OS X و iOS بر مبناي همين زبان گذاشته شده است.

 

اما سوئيفت قرار است پا را فراتر از اين ها بگذارد و روح تازه اي به بخش کدنويسي اين شرکت بدمد.ويژگي هاي بسيار زيادي به همراه سوئيفت عرضه شده است که از جمله آن ها مي توان به مشاهده نتيجه کار هم زمان با برنامه نويسي اشاره کرد. همچنين Swift بسيار سريع تر از Objective-C عمل مي کند.

معرفي HomeKit براي کنترل لوازم خانه

 

iOS 8 با صدها امکان تازه قرار است به زودي ميزبان تلفن هاي هوشمند و تبلت هاي اپلي شود، در اين راستا يکي از مهم ترين قابليت هايي که در اين نسخه از سيستم عامل iOS قرار است اضافه شود، هوشمند کردن خانه ها و امکان کنترل لوازم ديجيتالي و هوشمند منزل از طريق آيفون است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...