رفتن به مطلب

سازمان جنگل‌ها عامل اصلی تغییر کاربری و نابودی جنگل‌های کشور است


ارسال های توصیه شده

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی٬ با انتقاد از بی‌توجهی سازمان جنگل‌ها٬ مراتع و آبخیزداری کشور به انجام وظایف خود٬ گفت: متاسفانه سازمانی که باید حامی محیط زیست باشد اکنون با ارایه مجوز‌های تغییر کاربری اراضی، تیشه به ریشه منابع طبیعی کشور زده است.

نابودی عرصه های طبیعی به دلیل وجود رانت در واگذاری زمین‌ها و مراتع به افراد با مناصب خاص

عبدالوحید فیاضی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت٬ با یادآوری اوج‌گیری ساخت و ساز ویلا در جنگل‌ها و انتقاد از بی‌توجهی سازمان جنگل‌ها٬ مراتع و آبخیزداری کشور به انجام وظایف خود٬ گفت: متاسفانه وجود رانت در واگذاری زمین‌ها و مراتع به افراد با مناصب خاص به نابودی مراتع کشور و همچنین رشد شهرک سازی در جنگل‌ها منجر شده است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه واگذاری هکتارها زمین زراعی و جنگلی به افراد، خلافی است که سازمان جنگل‌ها عامل اصلی به وقوع پیوستن آن است٬ افزود: ساخت و ساز شهرک در درون جنگل چیزی نیست که در غفلت مسئولان سازمان جنگل‌ها٬ مراتع و آبخیزداری کشور صورت بپذیرد از این رو باید مسئولان دستگاه قضا با جدیت بیشتری تغییر کاربری اراضی و جنگل‌ها را دنبال کنند.

وی با انتقاد از تغییر شکل روستاهای استان مازندران با ورود افراد به مناطق بکر استان و ساخت و ساز ویلا٬ گفت: متاسفانه سازمان جنگل‌ها با دادن مجوز به افراد متمکن و همچنین افرادی که از مناصب بالایی در کشور برخوردارند علاوه بر برخورداری از منابع مالی بالا، به تغییر شکل منابع طبیعی نیز دست زده است.

سازمان جنگل‌ها یکی از عوامل اصلی نابودی جنگل‌های کشور است

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر ضرورت پاسخگو بودن سازمان جنگل‌ها٬ مراتع و آبخیزداری کشور نسبت به واگذاری بخش‌های کلانی از زمین‌ها و مراتع جنگلی به افراد٬ صاحبان قدرت و کسانی که به مناصبی متصل بودند٬ افزود: عدم مخالفت با ساخت و ساز ویلا در مراتع نکته‌ای است که بسیار جای تعجب دارد، زیرا سازمان جنگل ها باید حامی مراتع طبیعی کشور باشد.

فیاضی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها یکی از عوامل اصلی نابودی جنگل‌های کشور است٬ گفت: مراقبت از حیات جنگل‌ها بر عهده سازمان جنگل‌هاست و از این رو قوه قضاییه باید به عنوان شورای حفظ بیت المال به این موضوع ورود کند.

لزوم برخورد دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کل کشور

وی ادامه داد: متاسفانه مشغول شدن سازمان جنگل ها به اخراج خانواده‌هایی که سال‌ها در خانه های جنگلی خود اقامت دارند آن‌ها را از دیدن فجایعی که از سوی افراد با مناسب بالا در تغییر کاربری اراضی و مراتع رخ می‌دهد، محروم کرده است.

فیاضی تاکید کرد: دستگاه‌های قضایی و سازمان بازرسی کل کشور باید با ورود به تغییر کاربری زمین‌ها و مراتع طبیعی کشور از ساخت و ساز و تغییر کاربری آن‌ها جلوگیری کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: مجلس نیز به موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی و جنگلی حساس بوده و از مسئولان بارها خواسته که این موضوع را جدی بگیرند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...