رفتن به مطلب

میکروانسانهای مصنوعی جایگزین حیوانات آزمایشگاهی


ارسال های توصیه شده

دانشمندان آلمانی در حال ساخت میکرو انسانهای مصنوعی هستند که نیاز به استفاده از حیوانات آزمایشگاهی را از بین خواهد برد.

 

 

آفتاب: دستگاههای انسان مصنوعی که هر کدام به اندازه یک ریزتراشه هستند، به شبیه‌سازی واکنش انسانها به مواد استنشاق شده، جذب شده در روده یا در حال گردش در جریان خون می‌پردازند.

 

نسخه‌های ابتدایی شامل ریه، کبد، کیه، قلب و روده مصنوعی در حال حاضر برای آزمایش مواد آرایشی، شیمیایی و دارویی مورد استفاده هستند.

 

به گفته محققان دانشگاه فنی برلین، مزارع ایجاد شده از صدها دستگاه انسان مصنوعی می‌توانند طی سه سال آینده جایگزین آزمایشگاههای حیوانی شوند که سالانه 90 میلیون حیوان را از بین می‌برند.

 

اووه مارکس، مهندس بافت دامشگاه فنی برلین و بنیان‌گذار شرکت TissUse، تولید کننده این فناوری گفت: اگر سیستم ما توسط قانون‌گذاران تائید شود، پایانی بر آزمایش بر روی حیوانات خواهد بود.

 

دانشمندان اکنون از اندام مصنوعی مانند قلب و کبد برای آزمایش محصولات استفاده می‌کنند اما نمی‌توان آنها را برای خودشان به کار برد و در نتیجه باید آزمایشات دیگر بر روی حیوانات به منظور تائید ایمنی مواد در بدن موجود زنده انجام داد.

 

این در حالیست که مواد، اغلب در بدن حیوانات متفاوت از انسان رفتار کرده و تقریبا نیمی از داروهای تایید شده در آزمایشات حیوانی بعدها در کارآزمایی‌های انسان به نمایش عوارض جانبی پیش‌بینی نشده می‌پردازند.

 

به گزارش ایسنا، مزارع جدید نیاز به چنین کارآزمایی‌های غیر ایمن انسانی را از میان برداشته، تولید درمانهای نجات‌بخش را تسریع می‌کنند و در آینده می‌تواند برای ارائه پزشکی شخصی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...