رفتن به مطلب

میش مادر دو بره میش وحشی یتیم را به فرزندی پذیرفت


ارسال های توصیه شده

میش مادر دو بره میش وحشی یتیم را به فرزندی پذیرفت

این خبر مال فصل بهاره اما بین این همه اخبار مایوس کننده بیان کردنش خالی از لطف نیست...

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: چند روز قبل دو بره میش وحشی که در نخستین لحظات پس از تولد توسط شکارچیان غیرمجاز زنده گیری و از مادر خود جدا شده بودند توسط نیروهای یگان محیط زیست شهرستان خواف از متخلفین کشف شدند.

با توجه به سن بسیار کم و شیرخواره بودن بره میش ها امکان رهاسازی مجدد آنها در طبیعت وجود نداشت، بنابراین دو بره میش وحشی توسط محیط بانان در سایت تکثیر و پرورش سلامی رهاسازی شدند.

تغذیه بره میش های وحشی پیش از رسیدن به سن علفخواری از مشکلات بزرگی است که معمولا در مورد بره های شیرخواره کشف شده از متخلفین وجود دارد.

بره میش وحشی حتما می بایست با شیر تازه گوسفند با دمای بخصوصی تغذیه شود و تغذیه با شیر پاستوریزه گاو معمولا منجر به مشکلات گوارشی و مرگ آنها میشود.

عباس طاهریان رئیس اداره محیط زیست شهرستان خواف در این باره گفت: دقیقا همزمان با انتقال دو بره میش وحشی کشف شده از متخلفین به سایت تکثیر و پرورش، یک میش وحشی حاضر در سایت نیز زایمان کرده و یک بره به دنیا آورد.

علی رغم اینکه میش های وحشی حاضر نیستند به غیر از بره خود به بره ای دیگر شیر دهند، در اتفاقی نادر میش مادر دو بره میش وحشی یتیم که از وجود مادر محروم شده بودند را نیز به عنوان بره های خود پذیرفته و ضمن مراقبت و حمایت دائم، آنها را نیز با شیر خود تغذیه می کند.

رفتار این میش وحشی درس بزرگی برای برخی از ما انسانهاست که ظلم و خودخواهیمان تا حدی است که مادری را از فرزندانش جدا کرده و بچه های کوچک آنها را از داشتن مادر محروم می کنیم.

930228_khaaf-salami-1.jpg930228_khaaf-salami-2.jpg930228_khaaf-salami-3.jpg930228_khaaf-salami-5.jpg930228_khaaf-salami-4.jpg

pixel.gif+646

pixel.gif0

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...