رفتن به مطلب

نسخه ۳۷ مرورگر گوگل کروم با پسورد منیجر جدید و نمایش بهتر متون منتشر شد


ارسال های توصیه شده

روز گذشته سی‌وهفتمین نسخه از مرورگر محبوب کروم منتشر شد که در کنار برخی تغییرات جزئی، این نسخه اولین نسخه‌ی پایدار 64 بیتی کروم است که کاربران ویندوزهای 64 بیتی می‌توانند به نصب نسخه‌ی 37 بپردازند.

j0s8sbq8ovjhnfub0gxt.png

 

این نسخه برای هر سه سیستم‌عامل ویندوز، مک و لینوکس منتشر شده است و می‌توان بهتر شدن نمایش فونت‌ها در ویندوز و نونما شدن بخش مدیریت رمزعبور را بارزترین تغییرات دانست. می‌توانید کروم را از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دریافت کنید و یا از قسمت About Google Chrome در مرورگر خود این آپدیت را انجام دهید.

تغییراتی که در این نسخه اعمال شده به شرح زیر هستند:

 

پشتیبانی از DirectWrite در ویندوز و به سبب آن رندر شدن بهتر فونت‌ها، چندین API جدید برای افزونه‌ها و تعداد زیادی تغییرات غیرقابل مشاهده برای بهبود کارایی

 

بزرگ‌ترین تغییر همان‌طور که گفته شد، اضافه شدن پشتیبانی از قابلیت DirectWrite ویندوز است. این قابلیت ابتدا در ویندوز ویستا روی کار آمد. بحث اینکه این قابلیت به‌طور خودکار در کروم وجود داشته باشد از سال 2009 مطرح بود ولی گوگل نهایتاً امسال و در نسخه‌ی 37 از کروم این کار را کرد.

 

تابه‌حال کروم از سیستم GDI برای بهبود نمایش فونت‌ها استفاده می‌کرد که مربوط به دهه‌ی 1980 میلادی است! به‌گفته‌ی گوگل این تغییر سیستم نیازمند بازسازی اساسی موتور رندر فونت‌های کروم بوده که این کار حالا انجام گرفته است. می‌توانید در تصویر زیر تفاوت روی کار آمدن DirectWrite با قبل از آن را ببینید.

 

 

tle26jwy5ua2eky6rqwr.png

 

تغییر دیگر هم ظاهر قسمتی است که بعد از ورود به یک قسمت با یک نام کاربری و رمز عبور نمایان می‌شود و از شما می‌رسد که آیا می‌خواهید رمز عبور را برای دفعات بعد ذخیره کنید یا خیر.

 

 

ia62rtcdn2etzkf2aeq.png

 

در این نسخه 50 حفره‌ی امنیتی کروم هم بسته شده است و گوگل بابت این کار 43000 دلار پرداخت کرده است.

 

همان‌طور هم که گفتیم این اولین نسخه‌ی پایدار 64 بیتی کروم است. نسخه‌ی 64 بیتی برای اولین بار در بتای 37 ظاهر شد و حالا می‌بینیم که از این بعد نسخه‌ی پایدارش هم منتشر خواهد شد.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...