رفتن به مطلب

وسایل ونکات مهم ازمایشگاه راهسازی وروسازی


ارسال های توصیه شده

سلام خسته نباشیدلطفااگه میشه مقاله ای درموردوسایلونکات مهم ازمایشگاه راهسازی وروسازی بفرستید

در مورد روکاری اینو پیدا کردم از دوستا کس دیگه هستش بیاد و راهنمایی کنه

براي تعيين ميزان استحكام ونرمي آسفالت از آزمايش مارشال استفاده مي‌گردد كه در آن ابتدا 1265 گرم آسفالت رادر آون قرر داده تا به دماي ْ140-130 برسد و سپس ديواره قالب مارشال را با روغن آغشته كرده و آسفالت را در قالب مارشال ريخته كه در اين عمل سعي مي گردد كه در ته و روي آن آسفالت ريزدانه تري ريخته شده و 15 ضربه به كناره و 10 ضربه به وسط آن توسط كارتك اعمال مي گردد و سپس چكش مارشال را به مقدار كمي حرارت داده تا گرم گردد و سپس ته آن را با روغن آغشته و 75 ضربه توسط چكش مارشال به قالب مارشال از رو و 75 ضربه از زير اعمال مي‌گردد و قالب مارشال را با يك پارچه نمناك پوشانده تا سرد شود و سپس در جك مارشال آسفالت را از قالب بيرون آورده و بعد از گذشت 24 ساعت آن را درداخل حمام آسفالت كه آب آن بايد در دماي ْ61-59 باشد به مدت 30 دقيقه قرار مي دهيم و بعد از آن كه آسفالت را از حمام آسفالت بيرون آورديم آن را با يك پارچه خشك – خشك كرده و در قالب دستگاه فشار مارشال قرار داده و با اعمال فشار به آن ميزان استحكام و نرمي آسفالت را بدست مي آوريم و معمولا ميزان فيلر آسفالت بين (8-2) و ميزان قير (4/2-2/4) و ميزان Gagg آن 675/2 و ميزان ويد آن (6-3) كه مناسب ترين ميزان ويد بين (5-5/4) مي‌باشد.

- براي تعيين دانه بندي ابتدا يك كوپه آسفالت را به چهار قسمت مساوي تقسيم كرده و سپس دو قسمت آن را مجددا به چهار قسمت مساوي تقسيم مي كنيم و از يك قسمت از ان براي آزمايش دانه بندي استفاده مي‌نمائيم كه ابتدا آسفالت را وزن كرده و يادداشت مي‌نمائيم و سپس وزن فيلتر را يادداشت مينمائيم و بعد از آن آسفالت را در داخل كاسه استراكشن قرار داده و بعد از آن فيلتر را روي كاسه قرار داده و روي آن را محكم بسته و آن را در داخل قالب استراكشن قرار مي‌دهيم و از روي قالب يك ليتر بنزين به آن اضافه مي نمائيم و سپس بعد از 20 دقيقه با دسته استراكشن به آن ضربه زده تا زماني كه كلاً بنزين و قير شسته شده خارج گردد و سپس مجدداً به آن يك ليتر بنزين اضافه كرده و بعد از گذشت 10 دقيقه مجدداً با دسته استراكشن به آن ضربه زده تا زماني كه بنزين و قير شسته شده خارج گردد و اين كار را در دو زمان 10 دقيقه‌اي ديگر انجام مي‌دهيم و در مرحله آخر ديگر رنگ بنزين به صورت طبيعي مي‌باشد و نشان دهنده آن است كه قير كاملا شسته شده و خارج گرديده است و مصالح باقي مانده در كاسه استراكشن را در ظرفي ريخته و آن رادر آون قرار ميدهيم تا كاملا خشك گردد و سپس آنرا با ريكا شسته تا چربي آن از بين رفته و اين كار را براي اين مي باشد كه فيلر به راحتي از سنگدانه ها جدا گردد در هنگام الك كردن و سپس آن را مجددا در آن خشك كرده و مصالح باقي مانده را در الك هاي (1 – ً4/3- ً8/3 – ً16/3-8-50-200) عبور داده و ميزان دانه بندي را تعيين مي نمائيم .

لینک به دیدگاه

اول از همه سلام و ارادت خدمت شما دوست عزیز و خوش آمد گویی به شما

خیلی ممنون میشیم برای حفظ نظم مطالب پست های خود را در بخش های خودش قرار دهید

برای مثال این سوال شما می تونیت تو این تاپیک پرسیده بشه

[h=3]درخــــواست ها و ســـــوالات تـــخصـــصی خود را اینجا بپرسید[/h]تا کاربران بهتر بتونند به سوالات شما جواب بدند و اگر مدیریت لازم می دید و پرسش پاسخ رو مرتبط و مفید برداشت می کرد پست شما را جدا و در بخش مربوطه قرار می داد مثلا زیر تالار مهندسی راه و ترابری و حمل و نقل

 

خب بریم به سوال شما :

 

جواب سوال شما به شکل کامل در این تاپیک قرار داره http://www.noandishaan.com/forums/thread111089.html#post1201605

 

امیدوارم بکارتون بیاد

 

این پست بعدا به جایگاه اصلیش منتقل خواهد شد :a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...