رفتن به مطلب

زیردریایی فراصوت چین | شانگهای تا سانفرانسیسکو در 100 دقیقه


ارسال های توصیه شده

چین از طرح زیردریایی جدید رونمایی کرد که با استفاده از حباب‌های زیر آب، قادر به رسیدن به سرعت مافوق صوت است.

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این زیردریایی بر پایه فناوری شوروی سابق در زمان جنگ سرد و توسط محققان آزمایشگاه انتقال حرارت و جریان موسسه فناوری هاربین (Harbin) توسعه یافته است.

 

سوپر کاویتاسیون (supercavitation) شامل غوطه‌ور ساختن کشتی داخل حباب‌های آب به منظور کاهش فشار ناشی از پسار آب (water drag)‌ است؛ نیروی پسار یا پسا نامی است که در فیزیک و دینامیک سیالات به نیروهایی که در جهت باز داشتن اجسام از حرکت در درون سیالات کار می‌کنند، داده می‌شود.

 

اژدر سوپر کاویتاسیون شوروی سابق به نام Shakval قادر به دستیابی به سرعت 370 کیلومتر در ساعت – سریعتر از هر اژدر دیگری – بود.

 

در سیستم جدید از یک غشای مایع بر سطح زیردریایی استفاده می‌شود که می‌تواند پسار آب اعمال شده بر بدنه را در سرعت پایین کاهش دهد؛ پس از رسیدن سرعت به 75 کیلومتر در ساعت، زیردریایی وارد حالت سوپر کاویتاسوین می‌شود.

 

 

4

 

زیردریایی مافوق صوت از یک روش جدید رادیکال برای تولید حباب در اطراف خود استفاده می‌کند که – در تئوری – رسیدن به سرعت صوت در زیر آب معادل 5800 کیلومتر در ساعت را امکانپذیر می‌کند؛ از این طریق زیردریایی می‌تواند مسیر شانگهای تا سانفرانسیسکو را در کمتر از دو ساعت طی کند.

 

 

یکی از بخش‌های مهم این زیردریایی مافوق صوت، طراحی یک موتور موشک پر قدرت زیرآبی است که محققان در حال کار بر روی این قسمت هستند.

 

این فناوری می‌تواند برای تولید ابر لباس‌های شنا با قابلیت افزایش سرعت شناگران نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...