رفتن به مطلب

سلامت خود را شکلاتی کنید


helma.b

ارسال های توصیه شده

1049082_182.jpg

سلامت خود را شکلاتی کنید از 1500 سال پیش که برای اولین بار شکلات توسط بومیان باستانی آمریکاکشف شد از ان به عنوان درختی الهی نگهداری میشد. حتی کلمه کاکائو که ما امروزه ازآن استفاده می کنیم از زبان مایایی به معنای درخت خدایان آمده است.

شکلات توسط کریستف کلمب به جهان نشان داده شد تا پنجره ای تازه به روی خوراکی ها وسلامت انسان باز شود. تا به حال تحقیقات زیادی روی این ماده خوراکی انجام شده استکه حاصل آن فوایدی است که نمی توان از کنار آن ها به راحتی گذشت.

*مفید برای حل کردن مسائل ریاضی

میزان حضور آنتی اکسیدان ها در شکلات بسیار زیاد است پس باعث می شود فواید ان بینهایت باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که شکلات میزان خونی که به مغز می رسدرا افزایش می دهد به همین علت در سال 2009 تحقیقاتی بر روی سه گروه انجام دادن ومتوجه شدند گروهی که شکلات بیشتری مصرف کرده است بهتر مسائل ریاضی را حل می کند.

** شکلات سیرتان می کند

شکلات می تواند بهترین گزینه برای کسانی باشد که قصد دارند سریع وزنشان را کمکنند. دانشمندان دانمارکی چندی پیش تحقیقاتی انجام دادند که در آن به دو گروهشکلات تلخ و شکلات شیری دادند. پس از دو ساعت آن گروهی که شکلات تلخ خورده بود 15درصد کمتر کالری جذب کردند. آن ها به علت این که شکلات تلخ خورده بودند کمتر میلبه غذا داشتند.

** شکلات بخورید تا خوشحال شوید

یکی از فواید شکلات که مطمئنا آن را می دانید بهتر کردن حال روحی است. کافئینبسیار زیادی درون شکلات وجود دارد که باعث سرخوشی انسان و ترشح مواد شادی آفرین میشود به همین علت پیشنهاد می شود اگر از موردی ناراحت هستید حتما کمی شکلات بخورید.

** شکلات و آرامش

دلایل بسیاری دانشمندان آورده اند که نشان می دهد شکلات می تواند برای افرادی کهاسترس دارند مفید باشد. وجود موادی به نام "آناندامید" در شکلات باعث آنمیشود تا استرس خیلی راحت به طرزی عجیب از بدن شما خارج شود. بسیاری نیز درتحقیقات خود نشان داده اند که حتی یک گاز از شکلات می تواند این آرامش را در بدنایجاد کند به همین علت است که می گویند برای جلسه امتحان حتما شکلات بههمراه داشته باشید.

** شکلات عمر را طولانی می کند

تحقیقات گسترده ای روی شکلات سال گذشته در یکی از دانشگاه های انگلستن برگزار شدکه به نتایج جالبی نیز ختم شد. آن ها متوجه شدند آنتی اکسیدان هایی که در شکلاتیافت می شود در نوع خود بسیار متفاوت و جالب هستند. آن ها همچنین به این نتیجهرسیدند که این آنتی اکسیدان ها دقیقا همان موادی هستند که برای داشتن یک عمرطولانی به آن نیاز است.

لینک به دیدگاه

شکلات تیره ( اما نه شکلات شیری ) در کنار کم کردن فشار خون و پیشگیری از پوسیدگی دندان ، حفاظت از سلامت قلب ، فراری دادن افسردگی ، استفاده از شکلات تیره در مقدار دو برابر باعث افزایش فعالیت و قدرت مراکز تولید انرژی به نام میتوکندریها ، که همان اعضای درون سلولی هستند می گردد

این افزایش در فعالیت این عضو در یک به یک سلول های بدن اتفاق می افتد و نهایتا باعث افزایش قدرت و پایداری ماهیچه ها می شود

دلیل علاقه مند شدن به شکلات : شکلات سرشار از مولکول هایی گیاهی به نام فلاونوید ( Flavanoid ) است . این گروه از مولکول ها ضد ویروس ، ضد آلرژی ، ضد پلاتلت ، ضد ورم ، ضد سرطان و ضد آلزایمر می باشند . فلاونوید اثر زیادی بر روی مسیرهای سیگنالی ( علامت دهی ) سلول که مسئول تنظیم رشد ، تکثیر و مرگ سلول ها هستند ، دارد . مطالعات و بررسی های کلان نشان داده اند در افرادی که شکلات بسیار مصرف کردهاند ، مریضی قلبی در آنها تا 37% کاهش یافته بود ، همچنین خطر دیابت و سکته مغزی در این گروه از افراد به ترتیب تا 31% و 29% کمتر بوده است.

dark_chocolate_squares_medium.jpg

محبوب ترین شکلات تیره ، کاکائوی 70% نیمه شیرین یا تلخ می باشد . استفاده از این شکلات نباید بیشتر از 28 گرم در روز باشد در غیر این صورت استفاده زیاد از حد باعت افزایش کالری و چربی می شود . سعی کنید شکلات تیره جایگزین کالری های دیگری که معمولا مصرف می کنید شود ، به نحوی که باعث افزایش وزن نشود .برای به دست آوردن فواید سلامت شکلات تیره و کالری کمتر ، تنها با مصرف حداقل 7 گرم شکلات در هر روزمی توانید در کنار قوی تر کردن قلب و ماهیچه ها ، از افزایش قدرت هوشی هم برخوردار شوید .

لینک به دیدگاه

تحقیقات نشان می دهند افرادی که اغلب شکلات می خورند وزن کمتری نسبت به سایرین دارند، بنابراین در رژیم های کاهش وزن نیازی به حذف کامل شکلات نیست.

 

 

در یک مطالعه که بر روی 1000 فرد بزرگسال سالم انجام شد، مشخص گردید در افرادی که 5 بار در هفته شکلات می خورند، شاخص توده بدن (bmi) کمتر از افرادیست که شکلات نمی خورند.

 

این یافته بر خلاف تئوری های قبلی بود که گفته می شد مصرف شکلات به دلیل چربی و انرژی بالا موجب افزایش وزن بدن می شود.

محققان معتقدند که ترکیباتی در شکلات وجود دارد که متابولیسم و سوخت و ساز بدن را تقویت می کنند. یکی از این ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام اپی کاتچین است.

شکلات تلخ، یک انتخاب هوشمندانه

متخصصان تغذیه معتقدند که شکلات تلخ (حاوی 60 درصد کاکائو و یا بیشتر) یک انتخاب خوب برای کسانی است که از رژیم غذایی کم کالری پیروی می کنند.

 

طعم تلخ شکلات تلخ، اشتها را مهار می کند. چربی موجود در این ماده غذایی نیز سرعت هضم را کاهش داده و اشتها را برای مدت نسبتا طولانی کنترل می نماید.

علاوه بر این، شکلات حاوی مقادیری کافئین است که در افزایش متابولیسم نقش دارد.

در پایان این تحقیق توصیه شده است 5 گرم شکلات تلخ (تقریبا به اندازه یک تمبر پستی) که 30 کالری انرژی دارد، در رژیم غذایی خود بگنجانید.

لینک به دیدگاه
من کلن بیشتر عمرم در حال شکلات خوردن اونم از نوع تلخ هستم

 

ولی خب باید عواقبش از جمله زدن آکنه رو هم بپذیریم

 

خوب دیگه. باید بدونید شکلات میخورید.. جایگزینش چی بخورید که اکنه نزنید.. :a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...