رفتن به مطلب

SaaS چیست؟ نمونه‌ها و مزایای آن کدام است؟


Imaaan

ارسال های توصیه شده

تعداد خدمات Cloud هر روزه در حال افزایش است. حال این خدمات از ارائه امکانات تهیه نسخه پشتیبان باشد و یا ارائه امکانات Remote Access. فن‌آوری Cloud در حال تغییر همه چیز است. SaaS یکی از این خدمات پیشروست که در اینجا به مزایا و نمونه‌های آن اشاره می‌کنیم.

 

 

تعداد خدمات Cloud هر روزه در حال افزایش است. حال این خدمات از ارائه امکانات تهیه نسخه پشتیبان باشد و یا ارائه امکانات Remote Access. فن‌آوری Cloud در حال تغییر همه چیز است. SaaS یکی از این خدمات پیشروست که در اینجا به مزایا و نمونه‌های آن اشاره می‌کنیم.

 

در اینجا می‌خواهیم کمی بیشتر پیرامون این سرویس و ماهیت و مزایای آن توضیح دهیم و نمونه‌های اصلی آن را معرفی نماییم.

qexfszv1cfh0bd4cwgui.jpg

 

پیش از آنکه به نمونه‌های عملی این سرویس بپردازیم، بگذارید کمی پیرامون آنچه SaaS می‌تواند برای شما فراهم آورد و امکاناتی که در اختیار شما ‌می‌‌گذارد، توضیح دهیم؛

 

۱ ـ شرکت‌های خدمات دهنده با استفاده از این سرویس، هر زمان که نیاز داشته باشید، نرم‌افزار یا نرم‌افزارهای خاصی را در اختیار شما می‌گذارند.

 

۲ ـ در برخی موارد، لازم است ‌داده‌های لازم برای کار با نرم‌افزار را دانلود کنید؛ اما در بیشتر موارد نیازی به این موضوع نیست، ولی سرانجام همه داده‌های شما در کار با نرم‌افزار ‌روی فضای Cloud ذخیره می‌شود.

 

۳ ـ SaaS اقدام به ارائه خدمات با چنان سرعتی می‌کند که تفاوت چندانی با کار در حالت عادی ندارد. البته این موضوع تا اندازه بسیاری وابسته به سرعت اینترنت در سوی Client نیز هست؛ اما در مجموع خدمت ارائه شده در بهترین Configuration خود است.

 

۴ ـ در جایی که ارائه این خدمات به همراه دریافت وجهی است، کاربران همان قدر که از خدمات استفاده می‌کنند پول پرداخت می‌کنند.

igpqn9tpvp4id6n5nkhj.jpg

 

این‌ها را در یاد داشته باشید تا به نمونه‌های عملی خدمات SaaS بپردازیم. مسلما روبه‌رو شدن با نمونه‌های عملی این خدمات، از آنجا‌ که به احتمال زیاد از آن‌ها استفاده کرده‌اید، می‌تواند شمای روشن‌تری از این خدمات به شما ارائه کند.

 

 

نرم‌‌افزارهای تحت وب Office

 

بهترین نمونه از SaaS را می‌توان خدمات تحت وب Office مایکروسافت دانست. این‌‌ همان Office است که ‌روی ویندوز خود دارید، ولی اینجا تحت وب عمل می‌کند و از هر کجا که بخواهید، می‌توانید تنها با یک حساب کاربری مایکروسافت به آن دسترسی داشته باشید:

3b6stw3icdomfzv2djo6.jpg

 

این Office تحت وب به شما اجازه می‌دهد که مستندات و فایل‌های خود را بر روی فضای Cloud در OneDrive ذخیره کنید. قادر به ویرایش مستندات و فایل‌ها در حالت Real-Time هستید و برنامه‌های Office تقریبا هر آنچه نیاز دارید در اختیار شما می‌گذارند.

 

خدمات ThinkFree Office نیز دقیقا خدماتی مشابه با Office مایکروسافت می‌دهد؛ ولی با مشخصات خاص خود. این ابزار نیز قابلیت ذخیره مستندات ‌روی فضای Cloud را داراست و همچنین از ابزارهای خوبی نیز بهره‌مند است.

 

خدمات نسخه پشتیبان Prey

 

اما یک نمونه جالب از این خدمات که به کار بیشتر کاربران می‌آید ابزار Prey است؛ ابزاری که به شما اجازه می‌دهد ‌داده‌های لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود را ‌آنلاین رصد کنید. پس از نصب این ابزار، این امکان را دارید که داده‌هایی را از گوشی هوشمند خود به شکل آنلاین و در فضای Cloud ذخیره کنید و از هر جایی با حساب کاربری Prey به آن‌ها دسترسی داشته باشید:

cx5787cf0cg4r6lzyxb7.png

 

در زمانی که گوشی هوشمند یا لپتاپ شما ناپدید یا دزدیده شود، قادر به بازیابی همه اطلاعات لازم خود از فضای Cloud هستید.

 

این‌ها تنها نمونه‌هایی از خدمات SaaS هستند که البته روز به روز نیز در حال گسترش است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...