رفتن به مطلب

گری لوئیس: ایران در آینده خشک تر و داغ تر می شود


ارسال های توصیه شده

زیست بوم: گری لوئیس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل که در دومین روز کاری هفدهمين نشست مجمع عمومي کنفرانس نمایندگان مجالس کشورهای حوزه آسیا- اقیانوسیه پیرامون محيط‌زيست و توسعه ( APPCED) جلسه كارشناسي با موضوع قانون‌گذاري محيط‌زيست، مشاركت منطقه‌اي و پايداري جهاني سخن می گفت به ضرورت توجه به تغییر اقلیم پرداخت. 16808_769.jpg

 

به گزارش زیست بوم، لوئیس با اشاره به این موضوع گفت: اگر بخواهیم فقر را از بین ببریم و به اهداف توسعه در هزاره برسیم نیازمند آن هستیم که با شرایط ایجاد شده ناشی از تغییر اقلیم در دنیا کنار بیاییم.

 

وی گفت: تغییر اقلیم و تبعات زیانبار آن ناشی از عملکرد غلط انسان در استفاده از منابع طبیعی است.

 

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل افزود: ایران در آینده خشک تر و داغ تر خواهد شد، یکی از دلایل آن عملکردی است که در نتیجه حرکت به سوی توسعه در این کشور صورت گرفته است. در واقع عدم توجه به انرژی های تجدیدپذیر و مصرف بیش از اندازه انرژی های تجدیدناپذیر باعث بروز این شرایط اقلیمی در ایران شده است.

 

گری لوئیس گفت: به نظر شما چند درصد از مردم ایران در مورد معضلی مثل دریاچه ارومیه، هامون یا مشکل آب مشهد اطلاعات کافی دارند؟ آگاه سازی عمومی یک وظیفه همگانی است. ما در سازمان ملل قصد داریم با تبادل اطلاعات و برآورده کردن نیازها و همکاری های فنی در بخش محیط زیستی گام های موثری برداریم که در این راه نیازمند همکاری از سوی کشور ایران هستیم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...