رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 204
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

عنوان سمینار:

تشریح سیستم خنک کاری واحدهای گازی V94.2Closed Cooling System

CCW

حسین پورشهباز- سجاد پوررحیمی

 

سرفصل ها

تشریح سیستم کولینگ

بررسی لاجیک عملکرد

بررسی فرایند ومسائل بهره برداری

 

در هر واحد گازي از آب براي خنك كاري در قسمت هاي مختلف استفاده مي شود.در ژنراتور براي كاهش دماي هواي خنك كاري و همچنين كاهش دماي روغن روانكاري و بالابرنده در توربين،از آب به عنوان خنك كننده استفاده مي شود.آب با دماي پايين با گرفتن گرما از هوا و روغن به آب با دماي بالا تبديل مي شود.براي كاهش دماي آب گرم شده و استفاده دوباره از آن به صورت چرخه اي سيستمي به نام ccw در سايت نيروگاه تجهيز مي شود.آب گرم با ورود به مبدل حرارتي بوسيله فن هاي تعبيه شده در قسمت تحتاني مبدل عمل انتقال حرارت را انجام مي دهد.براي هر واحد گازي 4 فن كه با موتورهاي 37kw به چرخش در مي آيند،در نظر گرفته شده است ودوعدد پمپ برای سیرکوله اب درمسیر با توان الکتروموتور 45kw در نظرگرفته شده است .مبدل ( fin )‌به صورت تيوبهاي موازي مي باشد كه ورودي آب در ارتفاعي بالاتر و خروجي آن در ارتفاع پايين قراردارد.در مبدل براي هواگيري در قسمت فوقاني سيستم دريچه هاي هواگيري ( vent )‌و براي تخليه،والوهاي تخليه ( drain )‌در قسمت تحتاني تعبيه شده اند.يك مخزن اضطراري براي ثابت نگهداشتن مقدار آب موجود در چرخه استفاده شده است.بر روي مخزن يك نمايشگر سطح،‌دريچه تخليه ( drain )‌و هواگيري ( vent )‌و سرريز ( over flow )‌تعبيه شده اند.

 

فایل ارائه شده درسمینار بررسی تجهیزات توربین های گازی V94.2 در زمینه سیستم کولینگ اب خنک کاری ژنراتور وروغن روانکاری یاتاقانهای توربین را میتوانید ازلینک زیر دریافت نمایید:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد : http://www.noandishaan.com

لینک به دیدگاه

چیدمان تجهیزات در توربین های گازی V94.2 چگونه است؟نحوه قرار گرفتن شفت ، پره های ثابت و پره های متحرک ، سیل های اب بندی ، یاتاقان ها و... در این تیپ توربین ها چگونه میباشد؟

 

برای اینکه ذهنیت اولیه ای نسبت به این مسائل داشته باشیم تصویری از چیدمان توربین گازی V94.2 را برای دانلود تقدیم حضورتان میکنیم

قبلا درمورد توربین گازی V94.2 وتجهیزات ان فایل های مختلف ومطالب گوناگونی ارائه شده است ولی اگر دوستان مایل به توضیح وتشریح دقیقتر اجزا باشند به مرور وبنا به درخواست نسبت به انجام این امر اقدام خواهد گردید.

V94.2 Arrangement

 

فایل را ازلینک زیر دریافت نمایید:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

دو استاندارد درمورد توربین های گازی از ASME

 

ASME 3977-1

Gas Turbine Procurement Part 1 : General Introduction and Definitions

 

ASME 3977-2

Gas Turbine Procurement Part 2 : Standard Reference Conditions and Ratings

 

استانداردها را ازلینک زیر دریافت نمایید:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

توربین های گازی در گستره وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند. آنها نیروی محرک انواع هواپیماها را تامین کرده و تجهیزات مکانیکی از قبیل پمپ ها، کمپرسورها و ژنراتورهای شبکه های الکتریکی را به حرکت در می آورند. آنها همچنین وظایف تولید بار - پیک و بار پایه توان الکتریکی را بر عهده دارند.

قبل از این که به معرفی توربین گاز بپردازیم، بهتر است توضیح مختصری راجع به موتورهای احتراق داخلی که به خاطر شباهت زیادشان در عملکرد به توربین های گاز، می توانند در فهم بحث اصلی، کمک موثری بکنند و به خاطر ساختمان ساده و استفاده زیادشان در زندگی روزمره همگان با آن آشنایی نسبی دارند، بدهیم.

 

 

12.jpg

 

 

به عنوان مثال، یک موتور اتومبیل چهار سیلندر و چهار هنگامه را در نظر می گیریم.

اینگونه موتورها دارای چهار سیلندر می باشند که به ترتیب در هر یک از سیلندر ها، مراحل چهار گانه مکش، تراکم، قدرت (احتراق و انبساط) و تخلیه صورت می گیرد. در شکل زیر سیلندر های یک موتور چهار هنگامه چهار سیلندر در حالی که در مراحل مختلف هستند، نشان داده شده است.

 

 

10.jpg

اگر یک سیلندر خاص را در نظر بگیریم، ابتدا با استفاده از چرخش میل لنگ ( که توسط قدرت انتقالی از طریق سیلندر های دیگر در مرحله قدرتشان به آن ایجاد شده است) پیستون در سیلندر مورد نظر پائین رفته، در نتیجه هوا و سوخت از کاربراتور و از طریق شیر مخصوصی که در این حالت باز است به داخل سیلندر مکیده می شوند. این مرحله مکش نام دارد. در مرحله بعدی پیستونبا استفاده از چرخش میل لنگ بالا رفته، مخلوط هوا و سوخت را در سیلندر متراکم می کند. در این مرحله شیر ورودی سوخت و هوا بسته است. این مرحله، تراکم نام دارد. در انتهای مرحلۀ تراکم، توسط شمع، در سیلندر جرقه زده می شود که در نتیجۀ آن مخلوط سوخت و هوای متراکم، محترق می گردد. احتراق سوخت و هوای متراکم در سیلندر، باعث انبساط در سیلندر در نتیجه راندن پیستون به سمت پائین می شود و حرکت پیستون به سمت پائین باعث چرخش میل لنگ می گردد. این مرحله (احتراق و انبساط)، مرحله قدرت نامیده می شود، زیرا در این مرحله است که انرژی سوخت مصرف شده در سیلندر، به صورت انرژی مکانیکی (گشتاور) در میل لنگ ظاهر می گردد. در مرحلۀ بعد که مجدداً پیستون در سیلندر مورد نظر ما با استفاده از چرخش میل لنگ بالا می آید، ماحصل احتراق مخلوط سوخت و هوا که انرژی خود را از دست داده و دیگر قابل استفاده نیست، از طریق شیری که در این مرحله باز می شود، به اگزوز تخلیه می گردد (مرحلۀ تخلیه). مرحله بعدی مجدداً مرحله مکش است که با پائین آمدن پیستون در سیلندر انجام می گیرد. البته همانگونه که در شکل بالا ملاحظه می شود، در هر لحظه، هر یک از سیلندر ها در یکی از چهار مرحله هستند و هر سیلندر تنها در یک مرحله از چهار مرحلۀ خود، قدرت را به میل لنگ تحویل می دهد و این تمامی مراحل در سیلندر های مختلف است که یک گردش یکنواخت را در میل لنگ سبب می شود.

نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره شود و برای بحث آیندۀ ما که توربین گاز می باشد، از لحاظ مقایسه و فهم بهتر مطلب موثر است، این است که:اولاً: در موتورهای احتراق داخلی، این انرژی شیمیایی نهفته در سوختهای فسیلی مثل گاز، نفت، بنزین، گازوئیل و ... است که با احتراق هوای فشرده، در نهایت به انرژی مکانیکی (به صورت گردش محور) تبدیل می شودثانیاً: سیال عاملی که باعث حرکت پیستون به سمت پائین و در نتیجه گردش میل لنگ می شود، گاز داغ (مخلوط هوا و سوخت محترق) می باشد.

توربین گاز

توربین گاز از لحاظ مراحل کار ونحوۀ عملکرد، شباهت زیادی با موتورهای احتراق داخلی دارد:

اولاً: چهار مرحلۀ مکش، تراکم، احتراق و انبساط (قدرت) و تخلیه در توربینهای گاز صورت میگیرد منتهی در موتورهای احتراق داخلی، این مراحل، در هریک از سیلندرها ولی به ترتیب انجام می شود، در حالیکه در توربینهای گاز، هر یک از مراحل فوق الذکر در قسمت خاصی از واحد گازی که برای همان منظور در نظر گرفته شده است، صورت می گیرد. مثلاً؛ تراکم همواره در یک قسمت و احتراق همواره در یک قسمت دیگر در حال انجام است.ثانیاً: در توربینهای گاز نیز، این انرژی شیمیایی نهفته در سوختهای فسیلی است که نهایتاً بصورت انرژی مکانیکی (گشتاور) ظاهر می گردد.ثالثاً: در توربینهای گاز نیز سیال عاملی که باعث چرخش محور می گردد، گاز داغ (هوای فشرده محترق) می باشد، و همین وجه تسمیۀ توربینهای گازی می باشد.

اجزاء اصلی توربین گاز

اصلی ترین اجزاء توربین گاز عبارتند از:

 

  1. کمپرسور
  2. اتاق احتراق
  3. توربین

 

 

ترتیب قرار گرفتن اجزاء فوق، در رابطه با یکدیگر در شکل زیر به وضوح پیداست:

 

 

13.jpg

از اجزاء فوق، کمپرسور، همواره وظیفه مکش و متراکم کردن هوا را بر عهده دارد. هوای متراکم به اتاق (یا اتاقهای) احتراق، هدایت شده و در اتاق احتراق با پاشیده شدن سوخت و ایجاد جرقه (البته ایجاد جرقه تنها در ابتدای احتراق لازم است و پس از برقراری شعله، به علت بالا بودن دما در اتاق احتراق، شعله حفظ می گردد)، محترق می گردد. گاز داغ حاصل از احتراق هوای متراکم در اتاق احتراق، روی پره های توربین هدایت می شود و با به گردش در آوردن توربین، انرژی مکانیکی لازم برای چرخاندن بار متصل به توربین را فراهم می کند. ماحصل احتراق، پس از دادن انرژی خود به توربین از طریق اگزوز به اتمسفر تخلیه می گردد. با مقایسۀ ترتیب کار در توربین گاز با ترتیب کار در موتورهای احتراق داخلی، مشاهده می شود که توربینهای گاز از نظر اساس کار، چیز جدیدی نیستند و تنها از نظر ساختمان و نحوۀ عمل، تفاوتهایی با موتورهای احتراق داخلی پیدا می کنند.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...
  • 1 ماه بعد...

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

افزایش توان خروجی و بازده توربین گاز

به منظور افزایش بازده سیکل توربین گاز، استفاده از حرارت اگزوز نیروگاه بعنوان یک منبع بالقوه انرژی مفید مورد توجه قرار گرفته است . اینکار هم اکنون توسط بسیاری از سازندگان توربینهای گاز از طریق سیکلهای ترکیبی مختلف انجام می پذیرد. از طرفی به تجربه ثابت شده است که بازدهی توربین گاز در فصول سرد سال و یا حتی در ساعات خنک تر روز افزایش می یابد به طوریکه یک درجه سانتیگراد کاهش در دمای محیط تقریباً 1% افزایش توان تولیدی را در پی خواهد داشت.

 

بدین منظور خنک کردن هوای ورودی به کمپرسور در فصول گرم سال، به عنوان یک پیشنهاد مطرح و بررسیهای لازم در جهت امکان پذیری آن انجام پذیرفت . جهت کاهش هوای ورودی، استفاده از یک سیستم تبرید جذبی که با حرارت اگزوز کار کرده و مصرف انرژی الکتریکی، هزینه های عملیاتی و تعمیر و نگهداری آن ناچیز می باشد بعنوان راه حل بهینه برگزیده شد. هزینه ساخت و نصب و هزینه های عملیاتی این سیستم در مقایسه با سایر سیستمها بسیار ناچیز می باشد. در مورد واحدهای بزرگ توربین گاز، میتوان از سیکل ترکیبی متداول گاز و بخار استفاده نمود.

این مقاله نوشته مهندس حاتمی پور در سومین همایش ملی انرژی ایران بود که در پست 995 ارائه شده بود وبه دلیل خرابی لینک دوباره اپلود وتقدیم حضور دوستان میگردد:

 

 

افزایش توان خروجی و بازده توربین گاز با استفاده از حرارت اگزوز در یک سیکل تبرید جذبی برای پائین آوردن دمای هوای ورودی کمپرسور

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
لطفاً میشه یک مقاله در مورد محفظه های احتراق در نیروگا ها بگذارید.

 

در پست های قبلی و درقسمت مستند تالار مطالب مختلفی در این زمینه قرار داده شده

 

سلام

کسی مطلبی در مورد سازه توربین های گازی داره؟؟

کتاب یا چیز دیگه

 

منظورتون از سازه دقیقا چی هست؟

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

توربین گاز

 

Gas Turbine

توربین های گازی که امروزه جزء لاینفک تجهیزات سنگین در صنایع مختلفی از قبیل نیروگاههای گازی ، صنایع نفت وگاز ، ایستگاههای پمپاژ وایستگاههای تقویت فشار در خطوط انتقال ، صنایع هواپیمایی ، صنایع دریایی و ... شده است نوعی از موتورهای احتراقی است که براساس سیکل برایتون کار میکند ودر سال 1939 در شرکت براون باوری سوئیس با ظرفیت 4 مگاوات برای تولید توان به کار گرفته شد وامروز مولد نیروی بسیاری از تجهیزات صنعتی ومولد توان در بسیاری از نیروگاههای گازی و سیکل ترکیبی با ماهیت های متفاوت میباشد.

شرکت های صنعتی و سازندگان بزرگ نیروگاهی در جهان از قبیل رولزرویس ، جنرال الکتریک ، زیمنس ، میتسوبیشی و الستوم و... تیپ های مختلفی از نیروگاههای گازی وتوربین های گازی را عرضه میکنند وهرروزه شاهد تحولات شگرفی در متالورژی قطعات و چیدمان تجهیزات نیروگاههای گازی وافزایش بهره وری و راندمان نیروگاههای گازی هستیم که این مسئله باعث شده تا در زمینه تولید توان از یک تجهیز صرفا اضطراری یا نیروگاه بار پیک ، نیروگاههای گازی به یک اولویت در تولید توان تبدیل گردند.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

مزایا و معایب توربین‌های گاز

 

مزایای توربین‌های گاز

 

نسبت توان به وزن بسیار زیاد: توربین‌های گاز نسبت به موتورهای رفت و برگشتی با توان یکسان، کوچک‌ترند.

ارتعاش کمتر: به دلیل حرکت در یک جهت ارتعاش توربین‌های گاز از موتورهای رفت و برگشتی کمتر است.

بخش‌های متحرک کمتر از موتورهای رفت و برگشتی.

هزینهٔ روغنکاری کمتر

 

معایب توربین‌های گاز

 

گران‌بودن

دمای کاری زیاد

راندمان کمتر نسبت به موتورهای رفت و برگشتی در حالت بی‌باری

زمان راه‌اندازی طولانی

کارکرد نامناسب در شرایط نوسان بار

 

به هرروی با مقایسه شرایط ونیازها و امکانات بالقوه وبالفعل امروزه نیروگاههای گازی موقعیت مناسبی در همه صنایع سنگین بالاخص تولید توان وصنایع نیروگاهی پیدا کرده اند.

در فیلم اموزشی توربین گاز که دراین پست برای دانلود اماده ساخته ایم با ساختار توربین های گازی و نحوه عملکرد توربین گازی بخوبی اشنا خواهید شد.

در انیمیشن اموزشی توربین گازی با جریان هوا که توسط کمپرسور برای ایجاد جریان مناسب در توربین تولید میگردد و محفظه احتراق ونحوه اختلاط سوخت و هوا در چمبرها بخوبی اشنا شده وپروسه تولید توان به کمک توربین گازی را در نیروگاههای گازی درخواهید یافت.

 

برای دانلود فیلم اموزشی توربین گاز به لینک زیر مراجعه فرمایید:

 

دانلود کنید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

درود....یک سوالی برای من ایجاد شده ممنون میشم راهنمایی کنید. سوخت (گاز طبیعی ) .و هوای مورد استفاده در توربین گاز برای تولید 10، 40 یا 50 مگا وات توان چقدر است؟

لینک به دیدگاه
درود....یک سوالی برای من ایجاد شده ممنون میشم راهنمایی کنید. سوخت (گاز طبیعی ) .و هوای مورد استفاده در توربین گاز برای تولید 10، 40 یا 50 مگا وات توان چقدر است؟

 

مدل توربین مورد نظرتون رو بنویسید اگه اطلاعاتشو پیدا کردم میزارم اینجا

لینک به دیدگاه
مدل توربین مورد نظرتون رو بنویسید اگه اطلاعاتشو پیدا کردم میزارم اینجا

در حقیقت مدل خاصی مد نظرم نیست...میخواستم بدونم مقدار رایجش چقدر هست تا قبل از اینکه وارد توربین بشه محاسبه کنم در چند پیل سوختی اکسید جامد میتونه این مقدار هوا و سوخت تولید توان داشته باشه.

لینک به دیدگاه
در حقیقت مدل خاصی مد نظرم نیست...میخواستم بدونم مقدار رایجش چقدر هست تا قبل از اینکه وارد توربین بشه محاسبه کنم در چند پیل سوختی اکسید جامد میتونه این مقدار هوا و سوخت تولید توان داشته باشه.

 

خب اینو نمیشه گفت

شما یه توربین گازی با یه توان مشخصی نصب میکنید ودر بارهای مختلف نرخ های مختلفی از ورودی سوخت وهوا وخروجی دما دارین

فرضا برای یه توربین 150 مگاواتی نرخها کاملا متفاوت از یه توربین 250 مگاواتی هست والبته هیچکدومشون در اون باری که مدنظر شماست به هیچ عنوان کار نمیکنند برای همین میان سراغ توربین های کوچکتر واقتصادی تر که تحت مقوله تولید پراکنده دسته بندی میشن معمولا

حالا شما یه توربینی رو برای کارتون از بین مدلهای مختلف انتخاب میکنید وتو کاتالوگشون مشخصات عمومی ومصارفشون نوشته شده

میتونید به سایت شرکتهای عمده سازنده توربین های گازی مثل زیمنس، جنرال الکتریک،وستینگهاوس،فیات،انسالدو والستوم مراجعه کنید ودنبال مورد مدنظرتون بگردین

لینک به دیدگاه
خب اینو نمیشه گفت

شما یه توربین گازی با یه توان مشخصی نصب میکنید ودر بارهای مختلف نرخ های مختلفی از ورودی سوخت وهوا وخروجی دما دارین

فرضا برای یه توربین 150 مگاواتی نرخها کاملا متفاوت از یه توربین 250 مگاواتی هست والبته هیچکدومشون در اون باری که مدنظر شماست به هیچ عنوان کار نمیکنند برای همین میان سراغ توربین های کوچکتر واقتصادی تر که تحت مقوله تولید پراکنده دسته بندی میشن معمولا

حالا شما یه توربینی رو برای کارتون از بین مدلهای مختلف انتخاب میکنید وتو کاتالوگشون مشخصات عمومی ومصارفشون نوشته شده

میتونید به سایت شرکتهای عمده سازنده توربین های گازی مثل زیمنس، جنرال الکتریک،وستینگهاوس،فیات،انسالدو والستوم مراجعه کنید ودنبال مورد مدنظرتون بگردین

میدونید مهندس در حقیقت مشکل من اینه که میخواستم با کوپل کردن سیستم پیل سوختی اکسید جامد و توربین گاز در حدود 40 مگاوات توان بگیرم...البته پیل سوختی سه چهار برابر توربین گاز توان تولید میکنه.ولی خوب نمونه های ساخته شده در شرکت زیمنس و میتسوبیشی بسیار محدوده...مثلا زیمنس 250یا 330 کیلووات ساخته...که همین مقدار حجم زیادی رو اشغال میکنه...اما برای مقیاس مد نظر من بنظرم این کار غیر ممکن است...چون پیل سوختی سوخت بسیار کمی مصرف میکنه و همین سوخت وارد توربین گاز میشه.

لینک به دیدگاه
میدونید مهندس در حقیقت مشکل من اینه که میخواستم با کوپل کردن سیستم پیل سوختی اکسید جامد و توربین گاز در حدود 40 مگاوات توان بگیرم...البته پیل سوختی سه چهار برابر توربین گاز توان تولید میکنه.ولی خوب نمونه های ساخته شده در شرکت زیمنس و میتسوبیشی بسیار محدوده...مثلا زیمنس 250یا 330 کیلووات ساخته...که همین مقدار حجم زیادی رو اشغال میکنه...اما برای مقیاس مد نظر من بنظرم این کار غیر ممکن است...چون پیل سوختی سوخت بسیار کمی مصرف میکنه و همین سوخت وارد توربین گاز میشه.

 

والا من اطلاعی در مورد سیستم مدنظر شما ندارم بنابراین هرچی بگم راهنمایی غلط میشه

میتونید یه نمونه از سیستم مورد نظرتون رو تو همین تاپیک بزارین اگه کمکی از دستم بربیاد در خدمتم

لینک به دیدگاه
والا من اطلاعی در مورد سیستم مدنظر شما ندارم بنابراین هرچی بگم راهنمایی غلط میشه

میتونید یه نمونه از سیستم مورد نظرتون رو تو همین تاپیک بزارین اگه کمکی از دستم بربیاد در خدمتم

به عنوان نمونه این مقاله خوبی در این زمینه است

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
به عنوان نمونه این مقاله خوبی در این زمینه است

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

خب مقاله هم اشارش به تولید درحد کیلووات هست

این مبنای اصلی مفهوم تولیدات پراکنده هست که مبتنی بر تمرکز زدایی از تولید وحذف هزینه های انتقال وتوزیع بوده وبا عنوان پروژه های کیلوواتی تعریف میشن

در مورد مکانیزم تولید توان به کمک پیل سوختی جامد باید مطالعه کنم ولی چیزی که مشهوده تولیدی با مگاوات بالا هنوز عملی نشده(انگار پروژتون یه خورده از زمان ما جلوتره!)

خروجی وورودی سیستم شما اصلا باهم نمیخونه

از طرح خودتون که مبتنی بر توربین گازی هست یه شماتیک با اطلاعات ورودی وخروجی سیستم های مجزا هم قرار بدین خدارو چه دیدین شاید اینجا یه توربینی هم ما اختراع کردیم!

لینک به دیدگاه
خب مقاله هم اشارش به تولید درحد کیلووات هست

این مبنای اصلی مفهوم تولیدات پراکنده هست که مبتنی بر تمرکز زدایی از تولید وحذف هزینه های انتقال وتوزیع بوده وبا عنوان پروژه های کیلوواتی تعریف میشن

در مورد مکانیزم تولید توان به کمک پیل سوختی جامد باید مطالعه کنم ولی چیزی که مشهوده تولیدی با مگاوات بالا هنوز عملی نشده(انگار پروژتون یه خورده از زمان ما جلوتره!)

خروجی وورودی سیستم شما اصلا باهم نمیخونه

از طرح خودتون که مبتنی بر توربین گازی هست یه شماتیک با اطلاعات ورودی وخروجی سیستم های مجزا هم قرار بدین خدارو چه دیدین شاید اینجا یه توربینی هم ما اختراع کردیم!

یعنی توربینی که با مصرف سوخت کم در حد 0.015 کیوگرم بر ثانیه و هوای 0.8 کیلوگرم بر ثانیه توان مگاواتی تولید کنه:ws3: اگر این تولید بشه، کلا پیل سوختی رو میزاریم کنار:whistle:

 

 

طرح من شبیه طرح این مقاله است و تنها تفاوت آن در داخلی شدن ریفومر آن است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...