رفتن به مطلب

ویدئویی که نیمه ناخوش خاطرات کودکی را برملا می‌کند!


ارسال های توصیه شده

تاکنون برای‌تان این سوال پیش آمده که چرا حجم حیوان آزاری در کشورمان اینقدر زیاد و گسترده است و آیا ممکن است این آزار رسانی ها آموزش داده شده باشد؟؛ شاید این مطلب برای یافتن پاسخ این پرسش ها و پرسش های مشابه مفید باشد.

 

 

تاکنون برای‌تان این سوال پیش آمده که چرا حجم حیوان آزاری در کشورمان اینقدر زیاد و گسترده است و آیا ممکن است این آزار رسانی ها آموزش داده شده باشد؟؛ شاید این مطلب برای یافتن پاسخ این پرسش ها و پرسش های مشابه مفید باشد.

 

به گزارش «تابناک»، اگر چه جوجه‌های رنگی بخشی از خاطرات نوستالژیک کودکی های خیلی هایمان را شکل می‌دهد، اما هر چه بیشتر درباره چگونگی رنگی کردن این حیوانات خاطراتمان را مرور کنیم، کمتر پاسخی می‌یابیم و به همین نسبت، پرسش از بزرگتر‌هایی که گاه با پا زمین کوبیدن ما، راضی به خرید یکی دو جوجه از میان رنگین کمان فروشندگان این جوجه های تازه از تخم در آمده می‌شدند هم راه به جایی نخواهد برد.

 

آنچه واضح بود، رنگ این جوجه ها طبیعی نبود و چه بسا خیلی هایمان عامل کوتاه کننده عمر جوجه های رنگی را همین رنگی می‌دانستیم که به آن آغشته شده‌اند و خبر نداشتیم که ممکن است فرایند رنگ آمیزی جوجه ها در عمر کوتاهشان اثر گذاشته باشد.

 

بدین ترتیب وقتی به روایت فیلم تهیه شده توسط یکی از هموطنانمان با چگونگی رنگ آمیزی این جوجه ها آشنا می‌شنویم، تازه درخواهیم یافت که داستان پیش از فروش جوجه های تزئینی کودکی های خیلی هایمان -که هنوز می‌توان سراغشان را در برخی خیابان های بعضی شهرها گرفت،- چه بوده و نیمه دیگر ماجرای خرید ایشان که به مرگشان منجر می‌شد، تا چه اندازه ناخوش است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

کارگری سبد سبد جوجه ها را در ظرفی شبیه پاتیل روی هم می ریزد و بعد از سرازیر کردن سطل رنگ رویشان، با حرکات دست اصطلاحا همشان زده و تلاش می‌کند جوری زیر و رویشان کند که رنگ به همه شان سرایت کند؛ بعد زمان آن می‌رسد که مشت مشت آنها را به سبد بر گرداند تا راهی بازار فروش شوند و در این پروسه اینقدر عجله دارد که به نظر می‌رسد هنوز جوجه های زیادی رنگ نشده اند!

 

شاید بقیه رنگ آمیزی به پروسه انتقال این جوجه ها سپرده می‌شود که روی ترک موتور یا پشت وانت صورت خواهد گرفت و شاید هم انبوه جوجه های قرار گرفته در یک سبد، راهی جز رنگی شدن همه شان باقی نگذارد، ولی عجله کارگر تنها یک دلیل دارد و آن هم چیزی نیست جز عقب نماندن از بازار عرضه؛ یعنی مشتریانی که خریدار هستند و اگر جوجه رنگی شده برای فروش به ایشان نباشد، رقیب گوی رقابت را ببرد!

 

بدین ترتیب به نظر می‌رسد که یافتن پاسخ برخی سوالات باقیمانده از کودکی های خیلی هایمان یافت شده باشد، اما هنوز می توان سوالات را بسط داد و به پاسخ های بهتری هم رسید. مثلا به این سوال اندیشید که آیا کودکی ما با خرید این جوجه ها به آموزه های علمی منجر شد؟ آیا به آموزش حفاظت از حیوانات رسید؟ آیا آموزه های دینی را درباره مراقبت از مخلوقات خداوند در ذهنمان نقش انداخت یا بیش از هر چیز، حیوان آزاری را خواسته یا ناخواسته میانمان تقویت کرد؟

 

اگر چوب زدن کودکان نا آگاه به این جوجه ها یا حتی بلایای بدتری که گاه بر سر این موجودات می‌آمد (بخوانید می‌آوردیم!) را به خاطر آوریم و بعد پای مسائل روانشانسی را هم به ماجرا باز کنیم، سخت نیست که نتیجه بگیریم خرید و فروش این جوجه های رنگی اثرات مشهودی در حال و روز جامعه امروزی و نگاه غالب به موجوداتی دارد که محیط زیستمان را با آنها شریکیم.

 

شاید این استدلال کمی سخت گیرانه به نظر برسد اما کافی است به آموزه های قدیمی درباره ذبح حیوانات رجوع کنیم تا دستمان بیاید که چرا توصیه شده مانع دیدن صحنه ذبح حیوانات توسط کودکان شویم و به همین نسبت، حتی دیدن صحنه های دلخراش را برای کودکان و نوجوانان مضر دانسته و می‌دانیم.

 

شاید وقتی مواجهه کودکان با خونریزی ساده یک زخم را ببینیم، نیازی به مثال زدن هم نباشد. بدین ترتیب بد نیست که از این مسائل عبور کرده و به دنبال یافتن پاسخ پرسش مهم دیگری باشیم؛ آیا غیر از این است که ناآگاهی ما دوران پر رونق خرید و فروش جوجه های رنگی را فراهم آورده بود؟ برای رفع این اشکال چه کرده‌ایم و چه باید بکنیم؟

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...