رفتن به مطلب

داستان این پارتیشن System Reserved در ویندوز چیست؟


Imaaan

ارسال های توصیه شده

شاید شما نیز در هنگام نصب ویندوز یا در مواقعی دیگر با یک پارتیشن یا بخشی در دیسک سخت خود مواجه شده اید که نام آن System Reserved است. حجم این درایو یا پارتیشن هم نهایتا از حد چند مگابایت – بسته به حجم کلی حافظه دستگاه و نسخه ویندوز– تجاوز نمیکند. اما داستان این پارتیشن چیست؟

 

 

شاید شما نیز در هنگام نصب ویندوز یا در مواقعیدیگر با یک پارتیشن یا بخشی در دیسک سخت خود مواجه شده اید که نام آن System Reservedاست. حجم این درایو یا پارتیشن هم نهایتا از حد چند مگابایت – بسته به حجم کلیحافظه دستگاه و نسخه ویندوز– تجاوز نمیکند. اما داستان این پارتیشن چیست؟به گزارش «تابناک» وقتی بر روی یک دستگاه جدیدیا یک حافظه جدید اقدام به نصب ویندوز 7 یا 8 میکنید، ابتدا یک پارتیشن در ابتدایحافظه ساخته میشود. این پارتیشن با عنوان System Reserved تعیین وشناسایی میشود. تلاش برای فرمت یا پاک کردن این پارتیشن معمولا با خطا مواجهمیشود:

dffsyypzf6b66xviosdb.png

 

اما زمانی که در Computer به دنبال اینپارتیشن می گردید هیچ اثری از آن نمیبینید. دلیل این است که هیچ حرفی – مثلا D یا E و... – به این درایو اختصاص نیافته است. برای دیدناین پارتیشن ابتدا باید به DiskManagement سر بزنید:

qe2aacdnonda11i2cqa4.png

 

برای اینکار بر روی آیکون Computer کلیک راست کردهگزینه Manage راانتخاب کنید. بعد از باز شدن پنجره Computer Management از پنل سمت چپگزینه Disk Management رادر ذیل بخش Storageانتخاب کنید. در این جا میتوانید پارتیشن مذکور را ببینید:

sel5apvg6o0jtqbfgp44.png

 

 

 

کار پارتیشن System Reservedچیست؟

این پارتیشن در بر دارنده و شامل پایگاه دادهتنظیمات بوت سیستم، کدهای BootManager، محیط Recoveryویندوز و فضای ذخیره شده برای برنامه های startup و برخی مسائلمربوط به رمز نگاری با استفاده از BitLocker است. اینپارتیشن در هر بار نصب ویندوز 7، 8 و ویندوز سرور 2012 و 2008 ایجاد میشود.

اگر میخواهید محتویات این درایو را ببینید ابتداباید یک حرف را به آن اختصاص دهید. برای اینکار در Disk Management برروی این درایو کلیک راست کنید و گزینه Change Drive Letter and Path را انتخابکنید. سپس میتوانید حرف مورد نظر را به این درایو اختصاص دهید:

6buyd3ao70q6929knxc7.png

 

همچنین لازم است Explorer شما برای نمایشفایلهای سیستمی و مخفی تنظیم شده باشد. بعد از انجام تنظیمات مربوطه، میتوانید اینپارتیشن را در Explorer خودببینید که شامل پوشه هایی از جمله bootmgr، BOOTNXT، Recovery، SystemVolume Information و ... است.

آیا میتوان این پارتیشن را پاک کرد؟

نکته اول در پاسخ به این سوال این است که حجماین درایو در ویندوز 7 برابر با 100 درویندوز 8 برابر با 350 مگابایت است. آیا واقعا به این فضا نیاز دارید؟ پیشنهاد مااین است که از پاک کردن این پارتیشن صرف نظر کنید اما اگر واقعا به این فضای اندکهم نیاز دارید راه آن است که هنگام نصب ویندوز از ایجاد آن جلوگیری کنید.

برای اینکار در ابتدای نصب ویندوز قبل از انتخابدرایو مرد نظر برای نصب ویندوز، Shift + F10 را فشار دهیدتا cmd بازشود. در cmdدستور diskpart راوارد کنید. دستور Select disk0 و سپس create partition primary رابه ترتیب وارد کنید تا یک پارتیشن جدید ایجاد کنید. نصب ویندوز را بر روی اینپارتیشن ادامه دهید تا پارتیشن System Reserved ایجاد نشود.

توجه داشته باشید که حذف این پارتیشن مانع از استفادهشما از ابزار BitLocker درویندوز میشود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...