رفتن به مطلب

عایق پلی ایزوسیانورات


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

عایق های پلی ایزوسیانورات که به اختصا PIR شناخته می شوند، از جمله عایق های سلولی بسته و صلب بوده و از جمله عایق های سرد محسوب می شود. پلی ایزوسیانورات در خانواده عایق های پلی یورتان بوده و مواد تشکیل دهنده، مشخصات و کاربردهای مشترک زیادی با هم دارند. در واقع از منظر عایق کاری، پلی ایزوسیانورات نوعی بهبود درتکنولوژی پلی یورتان محسوب می شود و از نظر عایق بودن، خواص بهتری دارد اما دامنه کاربردی وسیع پلی یورتان را نداشته و تنها در صنعت عایق از آن استفاده می شود. پلی ایزوسیانورات در اسلب های پیش ساخته موجود بوده و یا می توان در محل عایق کاری به صورت فله ای تزریق شده و یا اسپری شود. از لحاظ ساختاری، نسبت MDI به پلی یول (polyol) در پلی ایزوسیانورات بین 200 تا 500 است (در پلی یروتان این نسبت تقریباً 100 است) که این امر استحکام فشاری و همچنین تردی ساختار را افزایش می دهد و اجازه می دهد عایق در دماهای بالاتری کار کند. به همین دلیل، عایق های پلی ایزوسیانورات تا دمای 250 درجه پایداری دارند.

فایل PDF زیر درباره این نوع عایق ها بود و مشخصات، کاربردها و مزایا و معایبش رو بیان کرده که امیدوارم واسه دوستان مفید باشه.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...