رفتن به مطلب

آزمایشگاهی در بیوشیمی، فیزیولوژی و ...


masi eng

ارسال های توصیه شده

اخیراً کتاب بسیار ارزشمند مبانی و مفاهیم روش­های آزمایشگاهی در بیوشیمی، فیزیولوژی و سم شناسی حشرات تألیف اساتید ارجمند دکتر وحید حسینی نوه و دکتر محمد قدمیاری به چاپ رسیده است.

%D9%85%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D9%88_%D9%85%D9%81%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85_%D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D8%A8%DB%8C%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C2.jpg

این کتاب انتشارات دانشگاه تهران بوده و قیمت آن 27 هزار تومان است.

خرید آن را برای اساتید، محققان، دانشجویان و سایر علاقمندان توصیه میکنم.

مختصری از مطالب کتاب به شرح ذیل است:

این کتاب با شرح مختصری از روش­های مورد استفاده در زمینه بیوشیمی، فیزیولوژی و سم شناسی حشرات به شیوه درست و عملی انجام این روش‌ها می‌پردازد. در این کتاب تلاش شده است که مطالب تا آنجا که ممکن است به زبان ساده و با ارایه مثال‌های متعدد و همچنین نتایج حاصل از پژوهش­های نویسندگان کتاب بیان شود. کتاب «روش‌ها در بیوشیمی، فیزیولوژی و سم‌شناسی حشرات» دربردارنده 9 فصل است. فصل نخست به بررسی ایمنی آزمایشگاهی و نکات لازم برای یک پژوهشگر پیش از شروع آزمایش می‌پردازد. فصل دوم کتاب سعی بر معرفی مهم­ترین لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی و روش­های معمول مورد استفاده در آزمایش­های بیوشیمی، فیزیولوژی و سم‌شناسی حشرات دارد. فصل سوم شرحی جامع و مفید بر تهیه محلول‌ها و بافرها به زبانی ساده است. فصل چهارم روش‌های مهم در تعیین غلظت پروتیین یک نمونه را ارایه می‌کند. فصل پنجم به مبانی آنزیم‌شناسی کاربردی با ارایه مثال‌های‌ متعدد در این زمینه می‌پردازد. فصل ششم روش‌های کاربردی سنجش آنزیم‌های مختلف بدن حشرات را شرح می‌دهد. در فصل هفتم جنبه‌های مختلف مهمترین و معمول‌ترین انواع الکتروفورز پروتئین‌ها ارایه شده است. فصل هشتم دربردارنده شیوه‌های بررسی و آشکارسازی فعالیت آنزیم‌های مختلف در ژل (زایموگرام) است که یکی از جنبه‌های مهم در دانش بیوشیمی، فیزیولوژی و سم‌شناسی حشرات می‌باشد. فصل نهم که حجیم‌ترین فصل کتاب است به چگونگی انجام زیست‌سنجی آفت‌کش‌ها و شیوه درست آنالیز داده­های زیست سنجی پرداخته است که یکی از نیازهای اساسی برای علاقمندان می­باشد. آرزوی توفیق روزافزون برای نویسندگان محترم دارم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...