رفتن به مطلب

ماهی تبرزینی (شکم تیز) Hatchet Fish


ارسال های توصیه شده

نام: ماهی تبرزینی (شکم تیز)

خانواده: کاراسین ها

خصوصیات رفتاری : آرام و صلح جو

مکان شنا : در سطح و میانه آب

زیستگاه: آمریکای جنوبی و مرکزی( رودخانه آمازون ، برزیل ، آرژانتین ، پاناما ، کلمبیا )

دمای مطلوب: ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد

وضعیت تغذیه: عمده خوراکشان از حشرات تشکیل می شود. می توانیم قبل از تغذیه حشرات مدتی آنها را خشک کنیم تا با از دست دادن رطوبت بر روی آب شناور باقی بمانند و ماهی توانایی تغذیه راحت از آن را داشته باشند.

تشخیص جنسیت: تشخیص نر و ماده از یکدیگر به آسانی میسر نیست . در برخی از انواع در مقابل نور میتوان تخمکهای آماده را در شکم ماهی ماده مشاهده کرد.

نکته مهم: ماهیان تبرزینی ( شکم تیز) ماهیانی کوچک و بسیار باریکی هستند و باله های بسیار بزرگی بر روی سینه پهنشان به چشم می خورد، که به کمک باله های سینه ای خود میتوانند به سرعت شنا کنند. آنها میتوانند ۳ تا ۵ متر در هوا پرواز کنند !!!!!!!!

در انواعی که قادر به پرواز در هوا نیستند ، توانایی پرشهایی را در خارج از آب دارا هستند !!! آنچه مهم است توجه به این مطلب است که تانکشان باید حتما پوشانده شود تا امکان بیرون افتادن ماهیان از تانک را به حداقل برساند.

ماهیان تبرزینی در مناطق وسیعی از آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می کنند.

پشت بدنشان تقریبا صاف بوده و خط شکمشان تشکیل نیم دایره ای را میدهد . ماهیانی کوچک و بسیار باریکی هستند و بالهای بسیار بزرگی بر روی سینه پهنشان به چشم میخورد. ماهیهای شکم تیز یا تبرزینی ، به کمک باله های سینه ای خود میتوانند به سرعت شنا کنند.

نیازمندیهای آکواریومی : به آکواریومی با کفپوشی تیره و فضای نه چندان بزرگ و آبی سبک با گیاهکاری کم و دمایی در حدود ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد نیازمندند. انچه مهم است توجه به این مطلب است که تانکشان باید حتما پوشانده شود تا امکان بیرون افتادن ماهیان از تانک را به حداقل برساند.

توضیح : بهتر است این ماهی را در دسته های چهار تا پنج تایی نگهداری کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...