رفتن به مطلب

3 توصیه مهم برای پیشگیری از پیری مغز


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[h=3]3 توصیه مهم برای پیشگیری از پیری مغز[/h] قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: همه ما دوست داریم عمری طولانی داشته باشیم البته به شرط اینکه توانایی های جسمی و فکری در حد مطلوبی باشد. در مورد پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف مطالب بسیاری گفته می شود اما آیا می توان روند پیر شدن مغز را نیز به تعویق انداخت؟

 

 

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ سن امید به زندگی هر ساله 3 ماه افزایش می یابد. برای بهره مندی از دوران سالمندی سالم لازم است تا از ابتلا به بیماری ها و پیر شدن پیشگیری کرد. علاوه بر انجام آزمایشات مختلف برای تشخیص بعضی سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی، باید از مغز نیز مراقبت کرد تا خیلی سریع به روند پیری نرسد. امروزه می توان با انجام بعضی روش های ساده و طبیعی به این مهم رسید.

انجام منظم تمرینات ورزشی

لازم نیست تا تصمیم بگیرید ورزشکاری حرفه ای شوید بلکه ورزش با شدت متوسط و در وهله اول منظم مهم ترین نکته است. 30 دقیقه پیاده روی روزانه بسیار مفید خواهد بود. اما تاثیر ورزش در پیشیگیری از پیر شدن مغز به چه خاطر است؟ در پاسخ باید گفت که فعالیت ماهیچه ای تولید فاکتورهای مغذی لازم برای عملکرد مطلوب مغز را تحریک می کند. این در حالی است که فعالیت ورزشی نیز جریان خون را به همه اندام ها و همچنین مغز بهبود می بخشد. در این صورت نورون ها بهتر تغذیه می شوند.

تغذیه مناسب مغز

کیفیت، کمیت وماهیت ریز مغذی هایی که توسط خون به مغز می رسند به خوراکی هایی که می خوریم بستگی دارد. مغز به چربی ها نیاز دارد اما نه هر نوع چربی، بلکه اساسا باید اسیدهای چرب امگا 3 دریافت شود که مصرف دو بار در هفته ماهی و روغن کلزا این نیاز را تامین می کند. مغز همچنین به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد. گرچه مغز تنها 2% وزن بدن را تشکیل می دهد اما 20% انرژی مصرف می کند. گلوکز در شکل نان، خمیرها و... انرژی مغز را تامین می کنند. نیاز مغز به اکسیژن نیز از طریق جریان خون وگلبول های قرمز تامین می شود. گلبول های قرمز برای این وظیفه به آهن نیاز دارند که در گوشت و ماهی ها وجود دارد.

فعالیت مغز

همان طور که ماهیچه ها باید به طور منظم به فعالیت واداشته شوند، مغز نیز باید به کار انداخته شود تا بازدهی داشته باشد. در این باره هر نوع فعالیتی خوب است و هر چه متنوع تر باشد نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. برای پیشگیری از پیر شدن مغز باید فعالیت های ذهنی، اجتماعی و حتی کارهای دستی بسیار متنوع، متناوب و منظمی را انجام دهید. بازی های فکری، حل جدول، مطالعه، باغبانی، آموزش کارهای مختلف، ملاقات با دیگران، گفتگو کردن و گردش از جمله اموری است که باید روزانه انجام شود تا توانایی های مغز تحلیل نرود. یادگیری نکات و فعالیت های جدید سن خاصی ندارد!

منبع::http://www.Esante.fr

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...