رفتن به مطلب

عمده نوجوانان بزهکار، قربانیان طلاق هستند


ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 360]

[TR]

[TD]معاون دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با «حمایت» مطرح کرد

عمده نوجوانان بزهکار، قربانیان طلاق هستند

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل یزد تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق را منوط به انجام اقدام‌هایی هدفمند و زیر نظر مدیریتی واحد برشمرد.

سیدعلی‌اصغر رفاهی در گفت‌وگو با «حمایت» افزود: ارگان‌ها، سازمان‌ها و اداره‌های مختلفی در زمینه‌ مرتبط با خانواده فعالیت می‌کنند اما به دلیل پراکندگی فعالیت‌ها همچنین گستردگی کار نتیجه مطلوبی از انجام این اقدام‌ها به دست نمی‌آید. وی تاکید کرد: آموزش‌های قبل از ازدواج باید از دوران راهنمایی و حتی کمی پایین‌تر از سطح ابتدایی و از مدارس آغاز شود. شیوه و راه و رسم زندگی چیزی نیست که بتوان در 6 تا 8 ساعت کلاس آموزشی خلاصه شود. این موضوع همت مسئولان و تمامی دستگاه‌های اجرایی کشوری را می‌طلبد‌.وی در ادامه به ذکر چند پیام پیشگیری در حوزه خانواده پرداخت و گفت: توجه بیش از حد به کسب درآمد و کم‌توجهی به نیازهای عاطفی اعضای خانواده از عوامل مهم در بروز اختلافات است. براساس آمارها، بیشتر بچه‌های فراری و نوجوانان ساكن در كانون اصلاح و تربیت را قربانیان طلاق تشكیل می‌دهند.به گفته رفاهی زن پس از طلاق، متحمل پس لرزه‌هاي روحي و فشارهاي رواني آن نيز مي‌شود.

 

طلاق يكی از بدترین پديده‌ اجتماعي است

به اعتقاد این مقام قضایی باید با انعطاف‌پذيري و از خود گذشتگي ميزان ظرفيت انتقاد‌پذيري را در میان اعضای خانواده ارتقا داد. وی ادامه داد: طلاق بر روابط اجتماعي همسران و پايگاه اجتماعي بيرون از خانواده، بسيار تأثيرگذار است. رابطه برون ازدواجي نشانه‌اي از يك ازدواج نارضايتبخش و آخرين زنگ خطر براي طلاق است. رفاهی با بیان اینکه افزایش رابطه همدلانه بین زوجین موجب کاهش رفتارهای خشونت آمیز در جامعه می‌شود، تصریح کرد: همدلي باعث مي‌شود كه از سطح خودمان فراتر رويم و ديگران را عميق‌تر درك كنيم. وی طلاق را به عنوان يكي از عوامل موثر در افزايش نرخ خودكشي عنوان کرد و افزود: طلاق يكی از بدترین پديده‌ اجتماعي است كه اركان خانواده را در هم ريخته و اثرات مخرب خود را روي فرزندان بر جاي مي‌گذارد.معاون دادگستری کل استان یزد یادآور شد: برابر اصل 156 قانون اساسی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی به قوه قضاییه‌ و پس از تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به این معاونت محول شده است. این مقام مسئول از تمامی نهادها و مراکز فعال در این زمینه در کشور درخواست کرد: همه فعالیت‌های مرتبط و در این زمینه را با مدیریت این معاونت انجام دهند.

 

تدوین راهکارهای عملیاتی برای کاهش جرایم

رفاهی در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه و تدوین راهکارهای عملیاتی در جهت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی این استان خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در معاونت اجتماعی قوه قضاییه، همچنین برنامه‌ریزی‌های این معاونت در استان یزد، جرایم استان به صورت کامل و موضوعات جرایم در شهرستان‌ها به تفکیک و اولویت مشخص شده و برای پیشگیری نیز راهکارهای عملیاتی تنظیم شده است. وی لازمه موفقیت درعرصه پیشگیری از وقوع جرم را جلب مشارکت مردم و همچنین عزم جدی مسئولان دانست و اظهار کرد: موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در گرو جلب مشارکت آحاد جامعه است و چنانچه از سوی مسئولان نیز در این زمینه عزم جدی صورت گیرد موفقیت استان در موضوع پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل تحصیل است‌. این مقام قضایی با اشاره به فعالیت دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و به ثمر نرسیدن این تلاش‌ها، تصریح کرد: نبود هماهنگی و فعالیت‌های پراکنده سازمان‌ها و نهادهای مختلف در عرصه پیشگیری از وقوع جرم عملاً نتیجه مورد انتظار را به دنبال نداشته است اما اکنون دستگاه قضایی می‌تواند به عنوان محور این فعالیت‌ها در جهت اثر‌گذاری بیشتر و موفقیت در این زمینه با جلب همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های متولی اقدام کند.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل یزد با اشاره به ارایه 30 برنامه قابل اجرا از سوی مرکز برای اجرا در سال جاری، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن و اجرای موفق برنامه‌های اولویت‌دار مرکز شروع شده است.رفاهی ادامه داد: سه موضوع حایز اهمیت استان که همواره ریشه بسیاری از مشکلات در افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و پیش زمینه بسیاری از مشکلات استان است نیز شناسایی شده و برای حل آن برنامه‌ریزی صورت گرفته است.وی برنامه‌های مهم این معاونت را شامل سه بخش رسیدگی به مشکلات پیرامون اتباع بیگانه و مهاجرپذیر بودن این استان، مشاوره و آموزش برای افراد در شرف ازدواج و زوجینی که در 5 سال اول ازدواج خود به سر می‌برند و همچنین پیشگیری از وقوع جرم سرقت عنوان کرد و ادامه داد: برای هر سه موضوع برنامه‌ریزی لازم انجام شده که با اجرای صحیح و به‌موقع برنامه‌ها شاهد نتایج آن تا پایان سال خواهیم بود.

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...