رفتن به مطلب

بدون آنکه نرم‌افزارها را نصب کنید، آنها را اجرا کنید!


ارسال های توصیه شده

درست است و درست خوانده‌اید! می‌توانید نرم‌افزارهای خود را بدون آنکه نیاز به نصب ‌داشته باشید، اجرا کنید، به ویژه آنکه اگر در سیستم خود از کمبود حافظه رنج می‌برید، یا نیاز به اجرای نرم‌افزارهایی دارید که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید و نیازی به نصب آن‌ها ندارید، این ابزار بسیار به کمک شما خواهد آمد!

 

 

درست است و درست خوانده‌اید! می‌توانید نرم‌افزارهای خود را بدون آنکه نیاز به نصب ‌داشته باشید، اجرا کنید، به ویژه آنکه اگر در سیستم خود از کمبود حافظه رنج می‌برید، یا نیاز به اجرای نرم‌افزارهایی دارید که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید و نیازی به نصب آن‌ها ندارید، این ابزار بسیار به کمک شما خواهد آمد!به گزارش «تابناک»، دنیای فن‌آوری به شدت در حال تحول است و به اندازه‌ای سریع و وسیع شده ‌که نباید از شنیدن بسیاری از موضوعات شگفت‌زده شد.

 

از سویی این تحول گویا بیش از همه در راستای موبایل یا سیار کردن موضوعات است. به این معنا که دیگر کاربران به یک نقطه خاص وابستگی نداشته باشند و از هر مکان و در هر زمانی بتوانند امور خود را رتق و فتق کنند. شاید اگر تا چندی پیش کسی به شما می‌گفت که می‌توانید نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را بدون نصب کردن اجرا کنید، تعجب می‌کردید؛ اما اکنون ابزار Spoon این موقعیت را فراهم کرده است. پس تعجب نکنید!

396053_266.png

 

Spoon یک وب‌سایت خدمات شبیه‌سازی نرم‌افزار است که به شما اجازه می‌دهد، نرم‌افزارهای گوناگون را بر روی سیستم خود و با‌ ارتباط اینترنتی اجرا کنید. نکته جالب درباره این سرویس آن است که تقریبا هیچ نرم افزار مشهور و شناخته شده‌ای نیست که در پایگاه نرم افزارهای آن پیدا نشود؛ اعم از نرم افزارهای کاربردی، مرورگرها، بازی ها و ... .

 

396054_479.png

 

برای آغاز به کار با این ابزار به صفحه نخست آن به آدرس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بروید. نخست نیاز است ‌با یک حساب کاربری رایگان در این سرویس ‌نام‌نویسی و پس از وارد کردن نام کاربری، گذرواژه و ایمیل خود ‌روی Create Free Account کلیک کنید.

 

396055_618.jpg

 

در این صورت این ابزار ضمن ‌نام‌نویسی‌تان در سرویس، شما را مستقیم‌ به لینک دانلود پلاگین ابزار هدایت می‌کند. این پلاگین برای اجرای برنامه‌ها ‌روی سیستم شما لازم است. آن را دانلود کرده و نصب کنید. بعد از همه این‌ها به دو روش می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.

 

راه نخست، رجوع به وب‌سایت این ابزار (ه‌مان Spoon. net) و گشت و گذار در بین پایگاه نرم‌‌افزارهای آن است که در آنجا می‌توانید فهرستی از ابزار‌ها نرم‌افزارهای کاربردی موجود را ببینید یا به جستجوی ابزار مورد نیاز خود بپردازید.

 

همان گونه که گفته شد، تقریبا هیچ نرم‌‌افزار مشهور و شناخته شده‌ای نیست که در اینجا پیدا نکنید.

 

396056_165.png

 

راه دوم آنکه با ‌ابزار Local که پس از نصب پلاگین به سیستم شما افزوده می‌شود، به حساب کاربری خود وارد شوید.

 

396057_187.png

 

پس از آن آیکون Spoon در Tray ویندوز نمایش پیدا می‌کند که با کلیک بر ‌آن پنل، ابزار در سمت راست صفحه نمایش ظاهر می‌شود. با این پنل می‌توانید ابزار مورد نظر خود را جستجو کنید.

 

396058_119.png

 

نکته مهم در حین جستجوی نرم‌افزارها با پنل این ابزار این است که حتی اقدام به نمایش نسخه‌های گوناگون از ابزار در صورت وجود می‌کند.

 

396059_379.png

با به‌کار‌گیری از هر دو‌ راه نامبرده ‌برای اجرای نرم‌افزار‌ها،‌ اتفاقی که می‌افتد، این است که این ابزار پس از انتخاب نرم‌افزار مورد نظر برای اجرا، اقدام به بارگذاری آن برای اجرا می‌کند. شاید همچنین لازم باشد که شرایط استفاده از نرم افزار را (دقیقا مشابه ‌زمانی که آن‌ها را نصب می‌کنید) بپذیرید. نکته اینکه بارگذاری هر نرم‌افزار تنها برای نخستین باری که آن را اجرا می‌کنید، صورت می‌گیرد و برای دفعات بعد، نرم‌افزار با سرعت و بدون نیاز به بارگذاری اجرا می‌شود.

396060_833.png

 

در آزمایشی که ما با ‌این ابزار انجام دادیم، موفق شدیم ‌نرم‌افزار KMP و Adobe Reader را به خوبی اجرا کرده و بدون هیچ اشکال و خطا از آن‌ها استفاده کنیم. نکته مهم ‌اینکه نسخه مناسب با ویندوز خود (۶۴ یا ۳۲ بیت) را در صورت وجود برگزینید.

 

در پایان باید گفت، این ابزار بسیار جالب و کاربردی است و خود درمی‌یابید که در مواقع بسیاری از جمله هنگامی که به سیستم خود دسترسی ندارید و نیازمند اجرای نرم‌افزاری برای امور خود هستید، به یاری شما می‌آید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...