رفتن به مطلب

با Android 'L'، نسخه آینده اندروید آشنا شوید


Imaaan

ارسال های توصیه شده

از مهمترین تغییراتی که در این نسخه آینده اندروید ‌خواهیم دید، می‌توان به طراحی کاملا متفاوت واسط کاربری، بهبود در سیستم Notification، تغییرات داخلی در پلتفرم برای بهبود در کارکرد برنامه‌ها با جایگزین کردن Android Runtime به جای Dalvik و تغییرات اساسی برای بهبود ذخیره باتری اشاره کرد.

 

 

آنچه اکنون به نام Android 'L' شناخته می‌شود، نسخه بعدی اندروید است که در 25 ژوئن رونمایی و هم‌اکنون در نسخه Beta نیز منتشر شده است. آن گونه که پیش بینی شده، این نسخه در اواخر سال 2014 ‌کامل منتشر خواهد شد. به گزارش «تابناک»، هم‌اکنون سه تغییر اساسی و کلی در این نسخه از اندروید را نسبت به سایر نسخه‌های پیشین آن می‌بینیم که شایان توجه است؛ اول از همه، طراحی کاملا متفاوت و از نو واسط کاربری اندروید، دوم بهبود در سیستم Notification ها و سوم تفکر جدید گوگل در خصوص Multitasking است.

 

تغییرات مربوط به طراحی واسط کاربری البته بیش از همه اینها جلب توجه می‌کند. در این نسخه، آینده، تم Holo در Kitkat با یک طراحی کاملا جدید و رنگارنگ با نام Material Design جایگزین شده و گوگل راجع به آن گفته ‌که این طرح بر پایه طرح اساسی و اولیه کاغذ و ورق است.

 

 

 

buy304e8vuf88irlucq.jpg

 

 

‌از آنجا‌ که این نسخه جدید از اندروید هنوز در راه طراحی و توسعه است، همه این تغییرات را در همه جای سیستم عامل نمی‌توان دید؛ اما بررسی‌های تخصصی، حاکی از آن است که هر کجا که در سیستم عامل این تغییرات دیده می‌شود، بسیار کاربردی و مطلوب می‌نمایند.

 

برای نمونه در Dialer یا شماره‌گیر اندروید اکنون شاهد بلوک‌های رنگی همراه با انیمیشن‌های جالب هستیم. این تغییرات در برخی دیگر از App‌ها همچون ماشین حساب نیز دیده می‌شود‌ و سیستم Notification‌ها نیز در بررسی‌های تخصصی بسیار جلب توجه کرده است.

 

همچنین از مهمترین تغییرات در طراحی اندروید و واسط کاربری آن باید به تغییر شکل دکمه‌های اصلی اندروید اشاره کرد که اکنون شکل و شمایل اشکال هندسی را به خود گرفته اند؛ ‌مثلثی که گویا برای بازگشت به جای دکمه Back طراحی شده، یک مربع که گویا برای کارت‌های Multitasking قرار داده شده و یک دایره که گویا جایگزین دکمه ای شده است که کشوی برنامه‌ها را فعال می‌کرد.

 

cek4vrf6kxgq0is423xp.png

 

 

نکته جالب در خصوص سیستم جدید Multitasking در این نسخه از اندروید آن است که شبیه ‌یک مجموعه پنجره‌های شناور عمل می‌کند؛ اما نکته اصلی در طراحی آن نیست، بلکه در کارکرد آن است. همه App‌ها به همراه همه تب‌هایی که در گوگل کروم باز می‌کنید، در این مجموعه پنجره شناور نمایش داده می‌شود. این حرکت بزرگی از سوی گوگل برای هر چه بیشتر محو کردن مرز بین App‌ها و وب است.

 

در نگاه نخست، البته این گونه به نظر می‌رسد که با این روش، Multitasking گیج کننده و شلوغ شده است، ولی هنوز نمی‌توان گفت‌ آیا این طرح با همین شکل طراحی نهایی Multitasking در اندروید «L» خواهد بود یا خیر؟!

 

اما از دیگر تغییرات عمده‌ای که در نسخه آینده اندروید ‌خواهیم دید، این است که اکنون کاربران می‌توانند ‌مستقیم‌ از صفحه Lock Screen با Notification‌ها تعامل برقرار کنند؛ دقیقا همانند پرده Notification‌ها که ‌این امکان هست که از صفحه Lock Screen و بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی در خصوص تعامل با Notification‌ها تصمیم بگیرید.

 

fnz7uimx8xgp2h6y5pr.png

 

 

همچنین نسخه آتی اندروید سیستم جدید Popup Notification‌ها را در هنگام کار با App‌ها معرفی کرده است؛ به این معنا که اکنون قابلیت تعامل با Notification‌ها حتی از دل برنامه‌ها و بدون خارج شدن از آنها امکان‌پذیر است.

 

اما صرف‌نظر از اینها، بگذارید فهرستی از تغییرات عمده و قابلیت‌های جدید در Android "L" را ‌مختصر برای شما معرفی کنیم؛

 

* ارتباط بهتر با Bluetooth و پشتیبانی از Bluetooth نسخه 4.1

 

* ذخیره بهتر باتری و تغییرات در راستای استفاده بهینه از انرژی باتری

 

* قابلیت Stream و پخش ویدئو‌های 4K

 

*جایگزینی Android Runtime با Dalvik برای بهبود در سرعت و عملکرد برنامه‌ها در سیستم عامل

 

*افزوده شدن Android TV با قابلیت‌های جدید از جمله تمرکز بر ویدئو‌ها در سراسر وب

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...