رفتن به مطلب

فروش ریه‌های تهران در ازای یک‌میلیارد تومان!!!


ارسال های توصیه شده

زیست بوم: شهردار منطقه ۱۸ از تخریب منطقه‌ای تاریخی به نام «ترشنبه» در این منطقه خبر داد و از تغییر کاربری اراضی حریم تهران توسط شهرداری‌های شهرهای پیرامون پایتخت انتقاد کرد و گفت: این شهرداری‌ها حاضرند در ازای مبالغ ناچیزی اراضی گسترده‌ای را تغییر کاربری بدهند.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۸ در بازدیدی با حضور رئیس و تنی چند از اعضای شورای شهر تهران وضع حریم منطقه ۱۸ تهران ارزیابی شد. در جریان این بازدید چندساعته، وضع جغرافیایی، تنوع بافت مسکونی و همچنین اراضی حریم شهرداری منطقه در مجاورت با شهرهای قدس و اسلامشهر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم از سوی اعضای شورای اسلامی شهر در محل اتخاذ شد تا مشکل موجود در این بخش حل شود.

 

احمد مسجدجامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی با اشاره به معضلات به‌وجود آمده در حریم شهر تهران گفت: در حریم شهر مشکلاتی فرارویمان قراردارد که علت آن بیشتر به ساختار آن مرتبط است و در این زمینه نه تکلیف شهرداری و نه تکلیف استانداری و فرمانداری مشخص نبوده و تداخل وظیفه بیشتر باعث این نابسامانی است.

او به تدوین آیین‌نامه‌ای برای بررسی قواعد و قوانین موجود در ارتباط با حریم شهر تهران اشاره و اظهار داشت: «قانون در این زمینه حرف متقنی نمی‌زند، بنابراین قصد داریم با حضور سه عضو از شورای شهر تهران و همکاری وزارتخانه‌های مسکن و کشور در راستای شکل‌گیری این آیین‌نامه اقدام کنیم.»

وحید نوروزی، شهردار منطقه ۱۸ پیش از سخنان رئیس شورای شهر تهران در این نشست با اشاره به این‌که حریم شهر تهران در این منطقه، ۵.۶۲ کیلومتر است که با بخش‌هایی از اسلامشهر و شهرقدس دارای اشتراک بوده، گفت: در یک مقطع زمانی، وسعت حریم منطقه ۱۸ آن‌قدر زیاد بود که تبدیل به شهرستان‌های کوچک در این منطقه شده و در حقیقت ایجاد این شهرک‌ها به معنای کاهش وسعت حریم شهر تهران به‌عنوان فیلتر تنفسی است. از مجموع تعداد هفت ناحیه شهرداری منطقه ۱۸، دو ناحیه در حریم بوده که اکثر مشکلات این منطقه در این دو ناحیه است و علاوه بر این تداخل کاری با چندین فرمانداری در حریم نیز بسیار زیاد است. شهردار منطقه ۱۸با اشاره به این نکته که به دلیل منافع اقتصادی ساخت‌وساز در حریم منطقه برای شهرداری‌ها‌ی شهرهای اطراف درآمدزا تلقی شده، گفت: آنها حاضرند محدوده فضای سبز و حریم شهر که به‌عنوان ریه‌های تهران محسوب می‌شود را در ازای یک‌میلیارد تومان که می‌پندارند مبلغ بالایی است،به‌راحتی مجوز ساخت ساخت‌و‌ساز صادر می‌كند.

 

نوروزی همچنین با انتقاد از برخی افراد ذی‌نفوذ که موجب ایجاد چهاردیواری‌هایی در اطراف حریم شهر شده‌اند، تصریح کرد: این چهاردیواری‌ها به مرور زمان تبدیل به ساختمان شده و سبب از دست رفتن حریم شهر می‌شوند، بنابراین نباید اجازه دهیم که حاشیه‌نشینی تقویت شود چراکه در این صورت ساخت‌وساز به مرور زمان در حریم شهر انجام و با افزایش این ساخت‌وسازها، وسعت فضاهای سبز طبیعی و اراضی کشاورزی کاهش و نهایتا موجب افزایش جمعیت در این قسمت می‌شود و انتظار تامین امکانات شهری و رفاهی برای این افراد نیز از دیگر مشکلاتی است که گریبانگیر اداره‌ها، نهادها و سازمان‌های دیگر می‌شود. او در ادامه از وجود منطقه‌ای به نام «ترشنبه» در این بخش از پایتخت خبر داد که در آن آثار فرهنگی که از سوی سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده، وجود دارد و به دلیل ساخت‌وسازهای اولیه در حال از بین رفتن است.

لینک به دیدگاه

خدایا یه عقلی به اینا بده.....یه پولی به ما....:ws3:

 

نمیفهمن که....واقعا از نظر شهرداری و فرمانداری یه میلیارد پول خیلی زیاده؟؟؟مثلا نهاد دولتین خیر سرشون....اینا به اسم شهرداری هست ولی اگه نیگاه کنی میبینی که به کام شخصه...برای همون یه میلیاردو زیاد میبینه....یکی دونفر پشت این قضیه هستن...اون کارگر بیچاره شهرداری که از این پولا ندیده به عمرش...طرف کارگر شهرداری هست و ۶۰ سالشه اما هنوز مستاجره:hanghead:

 

گفتید ریه یاد رضا یزدانی افتادم ..تو یکی از آهنگاش میگه..."پایتخت دود و گوگرد..."

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...