رفتن به مطلب

افزایش کارآیی سلولهای خورشیدی با نور خورشید مصنوعی


ارسال های توصیه شده

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

 

کد خبر: 93031306627

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

 

 

2

به منظور کمک به آزمایش ویژگی‌های سلول‌های خورشیدی و یافتن راهی برای افزایش کارآیی آن‌ها، محققان نوعی ابزار لیزرمحور ارائه داده‌اند که نور خورشید مصنوعی تولید می‌کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ابزار نور خورشید را در طیف گسترده‌ای از نورها از مرئی گرفته تا مادون قرمز شبیه‌سازی می‌کند. ابزار لیزری مزبور از شبیه‌سازهای خورشیدی معمولی مانند ال‌ای‌دی‌ها، انعطاف‌پذیرتر بوده و می‌توان آن را روی نقطه پرتوی کوچکی متمرکز کرد.

 

تاسشی دنیس از موسسه ملی فناوری و استانداردهای امریکا گفت: در این جا ما می‌توانیم نور را روی نقطه‌ای به قطر کمتر از دو میکرومتر متمرکز کنیم و این امر با نور خورشید امکان‌پذیر نیست. ما سپس از این نقطه متمرکزشده برای اسکن‌کردن مواد سلول خورشیدی استفاده کردیم و همزمان بر جریان برقی که نور تولید می‌کرد، نظارت کردیم.

این کار، امکان خلق نقشه‌های فضایی از واکنش یک سلول خورشیدی را در سطح میکرومتر برای دانشمندان فراهم می‌کند.

ابزار جدید مبتنی بر لیزر نور سفید است که از فناوری تقویت‌کننده فیبر نوری برای افزایش برق و همچنین از یک فیبر بلوری فتونیک برای عریض‌کردن طیف نوری استفاده می‌کند. توانایی شبیه‌ساز جدید برای ساخت تنظیمات دقیق و سریع طیف نوری به توصیف کارآمدترین سلول‌های خورشیدی کمک می‌کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...