رفتن به مطلب

با گجت مبتکر ایرانی، ظروف اختصاصی بپزید و بخورید!


ارسال های توصیه شده

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

 

کد خبر: 93030703558

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲

 

 

2

با کمک اختراع جدید دانشجوی طراحی صنعتی ایرانی روزهای ناخوشایند شستن ظرف‌های زیاد به پایان می‌رسد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماشین جدید Bake.A.Dish نام دارد و می‌تواند ظروف و بشقاب‌هایی با هر اندازه‌ و حداکثر تا قطر 41 سانتی‌متر را مانند نان بپزد؛ این ظروف را می‌توان برای نگهداری انواع غذاها به کار برد و در پایان آن‌ها را به عنوان غذا خورد.

کاربران می‌توانند ماشین ابداعی را با برنامه تلفن همراه کنترل کنند. این برنامه اندازه ظرف یا بشقاب را بر اساس تعداد کالری‌های مورد نیاز شخص محاسبه می‌کند.

 

سامانه Bake.A.Dish محصول خلاقیت سعید رحیمی‌نژاد، دانشجوی رشته طراحی دانشگاه علم و صنعت است و مدعی کسب جایزه «آزمایشگاه طراحی الکترولوکس 2014» به شمار می‌آید. این طراح هم‌اکنون به دنبال یافتن بودجه برای عرضه تجاری این فناوری‌ است.

به گفته رحیمی‌نژاد، با سفارشی‌کردن اندازه ظروف غذا بر اساس نیازهای ویژه و افزودن مقدار کنترل‌شده‌ فیبر و کربوهیدرات‌ها به رژیم غذایی، سامانه ابداعی سبک‌ غذاخوردن سالم‌تری را نوید می‌دهد و تمامی آنچه این سیستم برای پختن ظروف لازم دارد، آب و آرد است.

همچنین، انرژی موردنیاز برای تولید این ظروف نانی توسط پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود و آبی هم که برای تولید آن‌ها به کار می‌رود، کمتر از آب مورد‌ نیاز برای شستن ظروف گزارش شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...