رفتن به مطلب

با روغن آرگان، درخت زندگی آشنا بشیم


a_gadget

ارسال های توصیه شده

argan2.jpg

احتمالا چیزهایی از “درخت زندگی” تا به حال به گوشتون خورده. جالبه که بدونید این درخت سحرآمیز که توی فیلم ها و داستانها اسمش زیاد به گوش میخوره، واقعا وجود داره! اما جدا از بحث های افسانه ای درخت زندگی، آرگان فواید زیادی هم داره.

روغن آرگان یکی از کمیاب ترین و با ارزش ترین روغن های دنیاست. روغن پایه گیاهی این درخت رو انحصارا از مراکش میگیرن، که برای قرن ها محلی ها از اون برای موارد مصرفی-درمانی زیادی استفاده می کردند.

روغن آرگان در مقایسه با چیزی مثل روغن نارگیل فواید خییییلی بیشتری داره. مثلا وقتی توی آب و هوای خشک پوست صورت خشک و آسیب پذیر میشه و علاوه بر خشکی، خارش شدید روی قسمت های خاص حسابی اذیتمون میکنه، دیگه روغن نارگیل که روغن سبک برای رطوبت رسانی هست به کارمون نمیاد. روغن آرگان ضد آکنه هم هست و با این حال منافذ پوست رو مسدود نمی کنه، در صورتیکه روغن نارگیل ضد آکنه نیست و اگه پوستتون به جمع شدن چربی و جوش های سر سیاه حساس باشه، گزینه ی خوبی برای رطوبت رسانی به پوست نیست.

روغن جوبا هم که یکی دیگه از مرطوب کننده های طبیعیه در واقع روغن نیست و به شکل موم – خیلی شبیه به چربی های که پوستمون به طور طبیعی تولید میکنه – هست که مثل آرگان نمیتونه جذب و رطوبت رسانی عمقی به پوست ایجاد کنه.

روغن آرگان رو بهتره روزانه به خصوص بعد از حموم به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید.

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...