رفتن به مطلب

چگونه ناراحتی را از خود دور کنید؟


ارسال های توصیه شده

دانستن راههای رهایی از افسردگی برای هر شخص ضروری است. هیچ فردی در این جهان از ناراحتی، عصبانیت، خشم و دیگر احساسات بد ایمن نیست- حتی اگر احساس می‌کنید که فرد شادی هستید. در ادامه به نکاتی برای رهایی از ناراحتی می‌پردازیم.

 

 

1. شاکر باشید

 

یکی از راههای شاد بودن این است که هر روز زمانی را به شکر چیزهایی که دارید بپردازید، به خصوص زمانی که احساس ناراحتی می‌کنید. در این مواقع فکر کردن حتی به کوچک‌ترین چیز هم می‌تواند به شما کمک کند و دیدتان را نسبت به زندگی تغییر دهد.

 

2. خوش‌بین باشید

 

احساس ناراحتی شما شاید به دلیل عصبانیت از خود یا از دست دادن امیدتان باشد که این احساس می‌تواند شما را نسبت به تمام مسائل زندگی بدبین کند. بنابراین اگر سعی کنید خوش بین باشید، کمتر ناراحت خواهید شد و درباره مسایل شکایت خواهید کرد.

 

3. به اتفاقات بد گذشته نیاندیشید

 

ما با فکر کردن به مسائل ناخوشاید زندگی به راحتی می‌توانیم موجب ناراحتی خود شویم. زمانی که ذهن فعال است می‌تواند مسائل مختلف را به هم ربط دهد که موجب ناراحتی نیز می‌شود. بنابراین به افکار منفی خود اجازه ورود ندهید.

 

4. مهربان باشید

 

یکی از مواردی که به راحتی و هر روز می‌توانید انجام دهید این است که مهربان باشید. مهربانی با دیگران احساس خوبی به شما می‌دهد. مردم بر این باورند اگر شما کار خوبی انجام دهید، به شما باز می‌گردد. برای مهربان بودن کافی است لبخند بزنید و به دیگران "صبح بخیر" بگویید، در را برای دیگران نگه دارید یا به دیگران بگویید که به آنها فکر می‌کردید و امیدوارهستید که حالشان خوب باشد. به این بیاندیشید که چقدر خوب است اگر دیگران نیز این کارها را برای شما انجام دهند. با این روش آیا باز هم ناراحت خواهید بود؟

 

5. روش مقابله با مشکلات را بیاموزید

 

در بیشتر موارد ناراحتی ما به دلیل ناتوانی ما در مقابله با مشکلات است. زمانی که ما با چیزهای جدید و ناشناخته مواجه می‌شویم، نگرانی به سراغمان می‌آید که این نگرانی می‌تواند موجب ناراحتی شود. در این مواقع ما باید روش‌های مخصوص خود را در پیش گیریم تا بتوانیم از استرس بیشتر جلوگیری کنیم. به دنبال مکانی آرام یا انجام کاری که به شما آرامش می‌دهد بگردید تا از پیشرفت ناراحتی جلوگیری کنید.

 

6. دیگران را ببخشید و فراموش کنید

 

اگر فردی با کارهایش شما را ناراحت کرد، بهترین راه این است که او را ببخشید و فراموشش کنید. البته بستگی به شرایط دارد. گاهی بخشیدن غیر ممکن است اما تا جایی که امکان دارد ببخشید زیرا این کار ناراحتی را از شما دور می‌کند. بخشش عملی نیکو است و در نهایت نشان می‌دهد که شما فرد بهتر و شایسته‌تری هستید.

 

7. مراقب خودتان باشید

 

باور کنید یا نه، مراقبت از بدن و روح خودتان موجب شادی شما می‌شود. ورزش و تحرک بر حالت روحی شما تاثیر خواهد گذاشت و با ترشح مواد شیمیایی منجر به شادی شما می‌شود. اگر احساس ناراحتی می‌کنید، کمی قدم بزنید، حتی برای 10 دقیقه. این درباره رژیم غذایی شما نیز کاربردی است. غذاهای خاصی وجود دارند که موجب ناراحتی شما می‌شوند در حالی که بعضی دیگر به شما احساس خوبی می‌دهند. به فهرست غذایی خود دوباره نگاهی بیاندازید و از مواد مغذی آن اطمینان حاصل کنید.

 

 

ما در این جا 7 راه جلوگیری از ناراحتی را برایتان بیان کردیم اما آنچه باید به یاد داشته باشید این است که هیچ کس کامل نیست، شما نمی‌توانید همیشه مانع از اتفاقات بد شوید، بنابراین سعی کنید بهترین را انجام دهید و به این بیاندیشید که چقدر لذت بخش خواهد بود اگر قادر باشید احساسات خود را کنترل کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...