رفتن به مطلب

روسیه بدنبال استعمار ماه تا 2030


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

 

کد خبر: 93022214289

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲

 

 

2

روسیه با هدف ساخت مستعمره انسانی بر سطح ماه، نخستین ماهنورد رباتیک را تا دو سال آینده راهی قمر زمین خواهد کرد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نخستین گام از برنامه اکتشافی روسیه بر سطح ماه، شامل ارسال ماهنورد رباتیک با بودجه‌ای بالغ بر 815 میلیون دلار است و سازمان فضایی این کشور بدنبال جذب سرمایه‌گذار برای مشارکت در این پروژه است.

 

در گام بعدی، تا سال 2028 فضانوردان راهی مدار ماه خواهند شد تا مقدمات فرود بر سطح ماه و ساخت مستعمره انسانی را آغاز کنند.

در سال 2030 نخستین گروه از فضانوردان روسیه راهی ماه خواهند شد تا با استفاده از منابع موجود، نخستین مستعمره انسانی را بر سطح این قمر احداث کنند.

هدف از پروژه اکتشافی روسیه بر سطح ماه، استفاده از منابع کمیاب و با ارزش قمر زمین و استفاده از این محل بعنوان پایگاهی در فضا برای انجام مأموریت به عمق فضا در آینده عنوان شده است.

بجز روسیه، کشورهای چین، ژاپن و هند نیز در حال طراحی کاوشگرهای رباتیک برای بررسی سطح ماه هستند و شرکت آمریکایی Moon Express نیز قصد دارد نخستین فضاپیمای رباتیک خود را تا سال آینده راهی قمر ماه کند.

لینک به دیدگاه

مثل اینکه خوی روسیه تزاری تو وجود پوتین بیدار شده ، تا زمانی که دموکرات های بی عرضه تو آمریکا در مسند باشند روس ها همچنان ترک تازی می کنند ، امیدوارم رئیس جمهور اینده ایالات متحده یک جمهوری خواه تمام عیار باشه تا موش های موذی به سوراخ هاشون برگردن

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...