رفتن به مطلب

چرا در گرفتن مگس‌ها اغلب ناموفق هستید؟


Imaaan

ارسال های توصیه شده

آن طور که نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه ایالت واشنگتن آمریکا نشان می‌دهد، مگس‌ها در زمانی برابر نصف زمان لازم برای انسان‌ها هنگام پلک‌زدن در برابر نور فلاش دوربین، می‌توانند تغییر مسیر دهند.

 

آفتاب: نتایج تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد مگس‌ها قادرند همچون جت‌های جنگنده بسیار سریع تغییر جهت دهند و شاید به همین علت است که نمی‌توان آنها را به راحتی گرفت.

 

 

فیلم‌برداری بسیار دقیق از پرواز و حرکت بال‌های مگس نشان می‌دهد که آنها قادرند در کسری از ثانیه با تغییر جهت بال‌های خود تغییر مسیر دهند و از هرگونه حمله و تهدیدی فرار کنند.

 

 

اکنون پرسش اساسی این است که چگونه موجودی مانند مگس با مغزی به کوچکی یک دانه کریستال نمک، قادر است چنین واکنش سریع و پیچیده‌ای را مدیریت کند.

 

 

محققان دانشگاه ایالت واشنگتن در غرب آمریکا می‌گویند هدف اصلی پژوهش آنها کشف پیچیدگی‌های پردازش اطلاعات دیداری در مگس‌ها بوده است.

 

 

پروفسور مایکل دیکسنون از دانشگاه واشنگتن می‌گوید" "مگس‌ها می‌توانند داده‌های تصویری را بسیار بسیار سریع پردازش کنند. هر کس که تلاش کرده مگسی را بگیرد این را می‌داند."

 

 

آنها چنین توانایی را در بدو تولد دارند. مانند این است که شما یک نوزاد را در جتی جنگنده بنشانید و او از همان لحظه اول بداند که چطور آن را براند.

 

 

به گزارش بی بی سی؛ شما ممکن است تصور کنید که مگس‌ها برای انجام این تغییر سریع در جهت پرواز باید وضعیت بال‌های خود را کاملا تغییر دهند. اما تصاویر نشان می‌دهند که آنها تنها با کمی تغییر در جهت بال‌ها و وضعیت بدن می‌توانند در پنچ هزارم ثانیه تغییر جهت دهند. این نشان می‌دهد که قدرت مانور و توان ماهیچه‌های آنها به غایت صحیح و دقیق عمل می‌کند.

 

 

آن طور که نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه ایالت واشنگتن آمریکا نشان می‌دهد، مگس‌ها در زمانی برابر نصف زمان لازم برای انسان‌ها هنگام پلک‌زدن در برابر نور فلاش دوربین، می‌توانند تغییر مسیر دهند.

 

 

بدین ترتیب، خیلی هم عجیب نیست اگر شما هم در گرفتن مگس‌ها اغلب ناموفق هستید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

:ws28:پس مام باید بریم یه دوره شکار جت! دوربرداشون رو از مبدا ناکار کنیم و شکارشون کنیم... :gnugghender:

از همین حالام باید با واحدای کنترل پدافند هوایی هماهنگ باشیم:w02:

لینک به دیدگاه
مدرک دارید که گرفتینشون؟؟؟

رو کنید مدارکو!:banel_smiley_4:

 

 

آخه آدم از مگس تو دستش عکس بگیرههههه؟؟؟؟:banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...