رفتن به مطلب

کنکوری‌ها بخوانند


ارسال های توصیه شده

یک روان شناس معتقد است: برای ایجاد آمادگی آزمون کنکور، کیفیت درس خواندن در میان داوطلبان مهمتر از کمیت آن است.

 

آفتاب: جلیل حاجیلو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اهمیت رفع استرس و اضطراب از داوطلبان کنکوری اظهار کرد: باید به موارد مهم از جمله تنظیم ساعات خواب، داشتن برنامه غذایی مناسب برای هر وعده، قرار گرفتن در محیط آرام و آرامش بخش و حمایت کامل والدین در تمامی زمینه‌ها از فرزندان در این بازه زمانی توجه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه ساعات خواب و تغذیه مناسب از اهمیت وی‍ژه‌ای برخوردار است، افزود: چون مغز محل یادگیری و حافظه مکان پردازش است، خانواده‌ها باید به وعده‌های غذایی مناسب، خواب کافی و تفریح سالم فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشند.

 

این روان شناس تصریح کرد: به داوطلبان توصیه می‌کنیم تا از مطالعه و تمرین بیش از حد به خصوص در شب پرهیز کنند زیرا با انجام این کار و برهم زدن سیستم بدن، استرس مضاعفی به وجود می‌آید و این واکنش به صورت خستگی و احساس دلهره بیش از حد موجب اختلال در حافظه و یادگیری می‌شود.

 

حاجیلو با بیان اینکه شادابی و نشاط موجب ایجاد آرامش می‌شود، افزود: نباید داوطلبان بیش از حد به خود سخت بگیرند زیرا در این صورت با نزدیک تر شدن روز آزمون خستگی و بی حوصلگی افزایش می‌یابد، پس باید حالت روحی به گونه‌ای باشد که با روحیه قوی و با نشاط سر جلسه حضور داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: والدین به همان اندازه که به درس خواندن فرزندانشان اهمیت می‌دهند باید برای فراهم کردن محیطی آرام هم تلاش کنند. همچنین از مقایسه توانایی فرزندان خود با دیگران پرهیز کرده و بدانند که به موفقیت نرسیدن در کنکور جبران شدنی است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...