رفتن به مطلب

پوست چوبی : متریالی انعطاف پذیر از جنس چوب


ارسال های توصیه شده

18bv1k0wweampexiquh.jpg

 

 

ترجمه : پیام صلاحی نژاد

 

تا حالا شده بخواهید شکلی پیچیده و ظریف از تخته چند لا خلق کنید ، اما نتوانید ، چرا که خیلی خشک و غیر قابل انعطافند ؟ خب همۀ این ناممکن ها توسط شرکت واقع در میلان مامافوتوگراما (MammaFotogramma ) به زودی تغییر خواهد کرد . این شرکت گونه ای از پوستۀ چوبی انعطاف پذیری را ساخته است که از تایل های مثلثی تخته چند لای روسی تشکیل شده است .

 

پوست چوبی ( Woodskin ) از مقاله ای که استودیو برای مسابقۀ اتوطرح ( Autoprogettazione اتوپروجتازیونه ایتالیایی ) فرستاده بود نشأت گرفت . اعضای تیم، جولیو مازوتی Giulio Mazotti و جان لوکا لوپرِستی Gianloca Lo Presti با الهام از آن مقاله این متریال را در طراحی یک باشگاه صخره نوردی در مونترئال که بر روی آن کار میکردند استفاده کرند.

 

در آن زمان این متریال در حد کانسپت بود و هنوز تکنیک های دقیق اجرای آن بسیار جای کار داشت . برای دستیابی به این مهم ، دو طراح به مونترئال سفر کردند و در نزدیکی سایت پروژه سکنی گزیدند تا بتوانند متریالها و ترکیبات مختلف را آزمایش کنند تا به بهترین طرح دست یابند .

 

نتیجه یک صفحه از جنس تخته چند لای روسی شد که از یک سری تایل های مثلثی که توسط شبکه ای ونیلی vinyl mesh به هم متصل شده اند ، تشکیل میشود .

مازوتی یکی از اعضای تیم ماما فوتوگراما MammaFotogramma در این باره میگوید : « در آن زمان ما به دنبال راه حلی میگشتیم تا نیازمان را به خلق اشکال پیچیده براورده کند » او در ادامه میگوید : « چیزی که ما ساختیم پوسته ای بود که به ما این امکان را میداد تا روی سازه تمرکز کنیم ، پوست چوبی Woodskin با انعطافی که دارد این آزادی عمل را به سازندگان میدهد تا در هر لحظه از کل پروسه ی طراحی و ساخت بتوانند فرم را تغییر دهند .»

 

 

در حال حاضر طرح پوست چوبی Woodskin در انتظار ثبت اختراع است . و گروه Mammafotogramma در حال توسعه ی آن است . این تیم همچنین همکاریی را با کارخانه ی چوب Biffi آغاز کرده است . آنها در حال بررسی زمینه ها و پتانسیل های مختلف استفاده از این متریاب در نما و دیوار های انعطاف پذیر میباشند .

 

مازوتی میگوید : « سازه های رفته رفته و به واسطه ی تکنولوژی های جدید بیشتر و بیشتر به ساختار بدن خودمان شبیه میشوند » او در ادامه میگوید : « اسکلت بدن را در نظر بگیرید ، مفاصل و ماهیچه ها در پشت پوستمان باز و بسته میشوند ، و به این ترتیب حرکات و حالات مارا شکل میدهند . Woodskin پوست چوبی راهی است مناسب و خلاقانه برای تحقق این امر در مقیاس ساختمانی.

6c4ru0srl3zuqmpzmzho.jpg

 

bnxy44o4n6fc0rwi8a2.jpg

 

kr3wvcudyg0iokmfhc0r.jpg

 

wksmyncs36x4sbascgpr.jpg

 

56jkm3w1v6bsel8u8e4v.jpg

 

dxroji154mq8cfoggue.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...