رفتن به مطلب

اقدامات دارویی برای مبارزه با بیماری حرکت


ارسال های توصیه شده

اقدامات دارویی برای مبارزه با بیماری حرکت

 

13921212113653954206484.jpg

خبرگزاری آنا: بیماری حرکت معمولا در مسافرت های هوایی، دریایی و در زمان حرکت زمینی به سراغ افراد می آید و این حالت آزاردهنده اغلب باعث سردرد، سرگیجه و حالت تهوع می شود که با برخی داروها می توان آن را درمان کرد.

 

به گزارش خبرنگار پزشکی خبرگزاری آنا، تاکنون داروهای مختلفی برای درمان و از بین بردن علائم بیماری حرکت از سوی پزشکان و محققان ارائه شده است. محققان دانشگاه «جانز هاپکینز» معتقدند که استفاده از چسب های مخصوص می تواند مؤثر باشد.

این چسب ها حاوی موادی هستند که با مسدود نمودن سیگنال های مغزی پدید آورنده حالت تهوع در افراد، علائم بیماری را از بین می برد. این چسب در پشت گوش قرار می گیرد و دارو به آهستگی وارد جریان خون می شود. ورود آهسته دارو به خون مانع از بروز عوارض جانبی آن از قبیل خواب آلودگی، خشکی دهان و سایر مشکلات می شود.

 

فضانوردان ناسا نیز برای غلبه بر بیماری حرکت در فضا از داروهای مشابه استفاده می کنند با این تفاوت که این داروها باید اثربخش سریعی داشته باشد و از این رو به صورت خوراکی تعبیه شده و ناسا در حال حاضر به دنبال ساخت این دارو در قالب اسپری برای فضانوردان خود است.

 

آنتی هیستامین ها نیز در از بین بردن علائم بیماری حرکت می توانند مؤثر باشند. معمول ترین داروها از این خانواده که افراد برای غلبه بر این بیماری استفاده می کنند «دیمن هیدرینات» و «بکلیزین» نام دارند که هر دوی انها بدون نسخه هم در داروخانه ها قابل تهیه است. آنتی هیستامین تجویزی که توسط فضانوردان مصرف می شود «پرومتازین» بوده و برای درمان سریع علائم به شکل تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد.

ولی از سوی دیگر، اغلب داروهایی که برای از بین بردن حالت تهوع در بیماری حرکت به کار می رود عوارض جانبی مانند خواب آلودگی و خشکی دهان به دنبال دارند.

 

منبع:خبرگزاری آنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...