رفتن به مطلب

ویژگی‌های جدید و نحوه آپدیت از ویندوز ۸ به ۸.1


Adel00

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=class: title, align: center]ویژگی‌های جدید و نحوه آپدیت از ویندوز ۸ به ۸.۱[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

13921203085947703196264.jpg

خبرگزاری آنا: مدتی است که مایکروسافت امکان آپدیت ویندوز ۸ به ویندوز ۸.۱ را برای کاربران فراهم کرده است که در ادامه به ویژگی های جدید این سیستم عامل پرداخته و البته نحوه آپدیت مستقیم آن را برای کابران ویندوز ۸ شرح می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، مدتی است که مایکروسافت امکان آپدیت ویندوز ۸ به ویندوز ۸.۱ را برای کاربران فراهم کرده است که در ادامه به ویژگی های جدید این سیستم عامل پرداخته و البته نحوه آپدیت مستقیم آن را برای کابران ویندوز ۸ شرح می دهیم.

شاید مهمترین تغییر ویندوز۸.۱ را بازگشت منوی استارت دانست که کاربران ویندوز را خوشحال کرد.

همچنین مایکروسافت در ویندوز ۸.۱ این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بصورت مستقیم پس از روشن کردن سیستم به صفحه‌ دسکتاپ ویندوز وارد شوند.

از ویژگی های دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میانبرهای دسترسی سریع در منوی استارت

برای دسترسی سریع به بخش‌های مهم سیستم، بر روی استارت راست‌کلیک کنید. به کمک این منو می‌توانید دستگاه خود را Restart کرده یا به کنترل‌پنل وارد شوید.

 

Unistall کردن همزمان چند اپلیکیشن

در ویندوز ۸، شما در هر زمان تنها قادر به حذف یک اپلیکیشن بودید. اما ویندوز ۸.۱ به شما امکان می‌دهد که چندین اپلیکیشن را انتخاب نموده و به صورت همزمان حذف کنید.

 

مرتب‌سازی (Sort) اپلیکیشن‌های در منوی استارت

ویندوز ۸، تنها اجازه لیست‌کردن اپلیکیشن‌ها را به صورت نامرتب و به هم ریخته می‌دهد. این مسأله مانع از جستجوی آسان اپلیکیشن‌ها می‌شود. اما در ویندوز ۸.۱ شما قادر به مرتب‌سازی و سامان‌دهی بهتر لیست اپلیکیشن‌ها هستید.

میانبرهای صفحه‌کلید

تعدادی از میانبرهای کاربردی Windows ۸.۱ به شرح زیر هستند:

Windows Key + Q: این میانبر، در ویندوز ۸ هم وجود داشته اما در ویندوز ۸.۱ با استفاده از آن منوی جستجو به تنهایی ظاهر می‌شود نه اینکه تمام منوی‌ استارت با آن نمایش داده شود.

Windows Key + F: این یکی دقیقاً مشابه‌ میانبر قبلی است، با این تفاوت که برای جستجو در میان فایل‌ها و فولدرها کاربردی شده است

Windows Key + X: میانبرهای منوی استارت که به کمک این ترکیب نمایش داده می‌شوند.

Windows Key + M: این میانبر را حتماً به خاطر بسپارید، چرا که به شما در حفظ تمرکز هنگام کار کمک می‌کند.

به کمک این میانبر تمام پنجره‌هایی که باز هستند اما در حال کار بر روی آن‌ها نیستید، مخفی یا به اصلاح مینی‌مایز می‌شوند

Windows Key + H: این میانبر تنظیمات به اشتراک‌گذاری را در نرم‌افزار در حال اجرا نمایش می‌دهد. برای مثال اگر در حال مشاهده یک عکس هستید و از این میانبر استفاده کنید، تنظمیات به اشتراک‌گذاری این عکس به کمک اپلیکیشن Mail نمایش داده می‌شود.

خاموش کردن اعلان‌ها در ساعت‌های خاصی از روز

ساعت‌های سکوت (Quiet Hours) در ویندوز ۸.۱ مانع از نمایش اعلان‌ (Notification)ها در زمان‌های مشخصی از روز می‌شود. در این زمان، هیچ اعلانی به شما نمایش داده نمی‌شود.

بنابراین اگر نیازمند تمرکز کامل بر روی یک کار خاص هستید و یا سرتان شلوغ است از این ویژگی برای مدیریت بهتر شرایط استفاده کنید.

جستجوی فایل‌ها به صورت محلی و نمایش نتایج در بینگ

هنگامی که فایلی را ویندوز جستجو می‌کنید، نتایج جستجو در فایل‌های محلی به شما نمایش داده می‌شوند. اما Windows ۸.۱ به شما امکان می‌دهد که به کمک موتور جستجوگر بینگ و به صورت همزمان فایل‌های محلی و اینترنت را جستجو کنید.

آپدیت به ویندوز ۸.۱:

ابتدا باید مطمئن شوید آخرین آپدیت های ویندوز ۸ روی سیستم شما نصب باشد. اگر به این موضوع شک دارین به منوی Setting رفته گزینه Change Setting را انتخاب کنید سپس بر روی Check for updates کلیک کنید تا اگر آپدیت جدیدی هست دانلود کند آپدیت های جدید را Install کنید حالا که ویندوز ۸ شما آپدیت شد به بخش اپ استور ویندوز بروید بر روی دکمه آپدیت به ویندوز۸.۱ کلیک کنید.

اگر شما این دکمه را بر روی صفحه نمایش خودتان نمی بینید. دوباره مراحل آپدیت ویندوز ۸ را چک کنید یا سیستم خودتان را ریستارت کنید حال بر روی گزینه دانلود کلیک کنید ومنتظر باشید تا پیغام RESTART NOW را ببینید پس از ری استارت وانجام تنظیمات اولیه ویندوز ۸.۱ شما بالا می آید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...