رفتن به مطلب

گزارش کار بازدید از کارخانه لبنیات پگاه فارس


Mahdi Eng

ارسال های توصیه شده

فایل گزارش کار بازدید از کارخانه لبنیات پگاه فارس . این فایل حاوی اطلاعاتی کلی در زمینه تولیدات این شرکت می باشد .

 

قسمتی از متن این فایل :

در کارخانه‌ی پگاه فارس روزانه تقریباً ۴۰۰ تن شیر وارد می‌شود که این مقدار در ۴ خط اصلی تولید فرآورده‌ها ، تبدیل به محصولات لبنی می‌شوند . یک خط ، خط تولید پنیر است ، دیگری تولید انواع فرآورده‌های استریل مثل شیر طعم دار و انواع خامه ، دیگر خط تولید شیر نوشیدنی پاستوریزه و در آخر نیز خط تولید انواع فرآورده‌های تخمیری مثل انواع ماست .

پس از وارد شدن شیر به کارخانه ، تکنسین‌های آزمایشگاه ، سلامت شیر را مورد آزمایش قرار می‌دهند و در صورتی که شیر از لحاظ میکروبی و دیگر فاکتورها سالم بود ، اجازه‌ی دریافت را به کارخانه صادر می‌کنند.

پس از تحویل گرفتن شیر آنرا در تانک‌های ذخیره‌ای مخصوص ذخیره می‌کنند . شیر قبل از استفاده می‌بایست پاستوریزه شود . برای این کار با استفاده از دستگاه پاستوریزاتور که شیر را به مدت تقریباً ۱۵ ثانیه در دمای ۷۲ تا ۸۵ درجه‌ی سلسیوس نگه می‌دارد ، شیر را پاستوریزه‌ می‌کنند. با این کار میکروارگانیسم‌های پاتوژن موجود در شیر از بین می‌روند . فرآیند پاستوریزه کردن طی سه مرحله انجام می‌شود . ابتدا شیر به دمای ۴۵-۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد ، سپس seprat شده و چربی آن تا حدودی جدا می‌شود و پس از آن دوباره وارد دستگاه می‌شود و به دمای ۶۰ درجه می‌رسد و عملیات همگن کردن شیر انجام می‌شود . سپس دما در دستگاه به ۷۲ تا ۷۵ درجه می‌رسد که با نگهداشتن شیر به مدت ۱۵ ثانیه در این دما ، شیر پاستوریزه حاصل می‌شود .

شیر را می‌توان به روش ف ی ل تراسیون نیز پاستوریزه کرد . در این روش بین ۷۰-۲۰ درصد از میکروب‌های شیر گرفته می‌شوند . این روش باعث حفظ کیفیت اصلی شیر می‌شود .

شیر را به منظور افزایش قابلیت مدت زمان نگهداری آن ، خصوصاً خارج یخچال ، می‌توان استریلیزه کرد. با این کار تمام میکروارگانیسم‌های موجود در شیر از بین می‌روند . برای این کار شیر را به مدت حدودا ً۴-۲ ثانیه در معرض دمای ۱۴۲-۱۳۲ درجه سانتیگراد قرار می‌دهند . سپس در یک بسته بندی ۶ لایه وارد می‌کنند و به بازار عرضه می‌شود . شیرهای استریل ، گاه تا ۱ سال ماندگاری دارند .

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

منبع : foodspot.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...