رفتن به مطلب

تشعشعات مغناطیسی سلامت ایرانیان را تهدید می کند


ارسال های توصیه شده

کارشناس مسئول بهداشت کاربری انرژیهای هسته ای و امواج مغناطسیی وزارت بهداشت با بیان اینکه ایرانیها در محاصره انواع انرژیها و امواج مغناطیسی قرار دارند گفت: متاسفانه هیچگونه آموزشی برای در امان ماندن از اثرات مخرب و سرطانزای انرژیهای مغناطیسی به مردم ارائه نمی شود.

__earth_magnetic.jpg

علی گورانی با بیان اینکه ایرانیان در دنیای تشعشعات زندگی می کنند اظهار داشت: آمار 16 درصدی سرطان پوست وهمچنین پیری زودرس در کشور به دلیل بی توجهی به تشعشعات طبیعی مانند خورشید است که علت 70 درصد این بیماریها است در حالی که می توان با مصرف کرمهای ضد آفتاب و راه رفتن در سایه از بروز این بیماریها جلوگیری کرد.

گورانی در پاسخ به این پرسش که نور خورشید حاوی ویتامین "D" بوده و به گفته پزشکان موثر است گفت: البته که بدن نیاز به ویتامین "D" از نور خورشید دارد ولی این ویتامین با 10 دقیقه راه رفتن یا ایستادن در مقابل نورخورشید و یا به وسیله قرص ویتامین "D" تامین می شود ولی بیشتر از آن موجب بیماری می شود.

وی گفت: باید به مردم آموزش دهیم که از ساعت 8 صبح تا ساعت 16 عصر به هیچ عنوان در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرند و اگر هم بیرون از خانه رفتند حتما با حفاظهایی مانند کرم ضدآفتاب، کلاه و یا چتر آفتابی تردد کنند.

کارشناس تشعشعات مغناطیسی افزود: در بسیاری از کشورها ویژگی ضد تشعشعات خورشیدی از محسنات پارچه های تولیدی است و ارزش گذاری بر روی قیمت پارچه بر اساس این مولفه تعیین می شود در حالی که در کشور این موضوع تا به حال در صنایع نساجی و تولیدات پوشاک ایرانی دیده نشده است.

گورانی در مورد تشعشعات مصنوعی گفت: وسایلی اعم از سشوار، لامپهای کم مصرف، ماکروویوها، لیزرهای داخل اسباب بازی، آنتن های مخابراتی، تلویزیون، تلفن همراه و... هم دارای تشعشعات مغناطیسی اند که می تواند جان انسانها را تهدید کنند.

وی با اشاره به اینکه قدم زدن و استفاده از نور آفتاب در سواحل دریا 125 درصد تشعشعات خورشیدی را جذب بدن می کند و 25 درصد بیشتر از حد استاندارد و مورد نیاز بدن است گفت: جذب بیش از اندازه تشعشعات خورشیدی موجب عارضه های پوستی و سرطانهای پوست می شود.

آنتن های موبایل هم می تواند خطر داشته باشد

گورانی با بیان اینکه مغناطیس تولید شده از آنتنهای موبایل و پارازیتهای ماهواره ای همانند اشعه های ماوراء بنفش خورشید می توانند بدن و سلامتی انسان را تهدید کنند گفت: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد مضر بودن آنتن های موبایل و ماهواره از من سئوال شد که در پاسخ گفتم این سوال درست نیست مثل این است که بگوئیم چاقو خوب است یا بد. آنتن تلفنهای همراه (BTS)، پارازیتهای ماهواره ای یا خود استفاده از تلفن همراه برای ادامه زندگی بشر در عصر ارتباطات مفید است ولی باید بدانیم چگونه از این فناوری استفاده کنیم تا سلامتی جامعه به خطر نیافتد.

 

راه سالم ماندن جامعه در برابر تشعشعات آگاهی و آموزش به مردم است

کارشناس امواج مغناطیسی و تشعشعات هسته ای افزود: تنها راه سلامت ماندن در میان امواج مغناطیسی آموزش و آگاهی دادن به مردم از طرف دولت، تولید کنندگان و وارد کنندگان است. به عنوان مثال امروزه حتی قدیمی ها هم می دانند در مطب رادیولوژی نباید داخل اتاق رادیولوژی ماند زیرا اشعه داشته و برای بدن مضر است.

گورانی گفت: در کشورهای اروپایی اصلی به نام "آلارا" وجود دارد که براساس آن حداقل آسیبهای مغناطیسی تولیدات و فناوریهای موجود در خانه و جامعه تعریف شده و مردم آن را رعایت می کنند ولی این اصل در ایران هنوز شناخته شده نیست چه رسد به اجرای آن.

 

وی افزود: وقتی کرم های ضد آفتاب تقلبی در بازار ایران فراوان است چگونه می توانیم به مردم توصیه کنیم برای حفاظت از پوست خود کردم ضد آفتاب استفاده کنند.

گورانی اظهار داشت: شاید کمتر خانواده ای در ایران بداند لامپهای کم مصرف دارای اشعه بوده و به پوست آسیب می رساند در حالی که همین خانواده این لامپ را برای سلامتی فرزندش که مبتلا به زردی است بالای سرش روشن می کند. در واقع چنین رفتارهایی به دلیل ضعف آموزشی است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...