رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

امام سجاد (ع) می فرماید:

بهترین اعمال کاشتن است بکارید زراعت کنید پس نیکوکار و فاجر از آن می خورند، درندگان و پرندگان نیز از آن میخورند. (الحیاه ص صفحه 345)

 

درخت و درختکاری در آیات الهی و دیدگاه فاخر و احادیث ائمه از جایگاه ویژه ای برخوردار است. امروزه ضرورت فرهنگ سازی برای منابع طبیعی، توجه مسئولان اجرایی در کره زمین و حتی انسانهای فهیم و هوشمند را برانگیخته است. نقش درخت در تلطیف هوای کره زمین با پراکنش اکسیژن ناب نشاط آور امری به اثبات رسیده می باشد. از این محور غرس نهال در جای جای کره زمین که بگذریم, امروزخ ثمره گوناگون درختان میوه به عنوان چرخ پیش برنده سیاست های اجرایی اقتصادی هر کشور قابل توجه است. منظور صادرات هرساله میوه های رنگارنگ درختی است که در سطح چند قاره، میزان آن از رقم بالای 200 میلیارد دلار تجاوز می کند. اندکی درنگ در کارکرد اقتصادی صادرات میوه های گوناگون کشورهای مختلف این نکته ضروری را به انسان ها تفهیم می کند که غرس درختان، علاوه بر نشاط و شادابی کره زمین، از بهترین و نیکوترین اعمال انسانی شناخته شده است. از ثمره دسترنج درختکاران، حتی پرندگان بهره می برند و انسان ها با غرس هر درخت، بالندگی محیطی را به همنوعان خود عرضه میدارند.

 

 

 

معجزه سبز طبیعت - عباس خاک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...