رفتن به مطلب

درخت معلق افقی در پارک هنر و طبیعت


Mina Yousefi

ارسال های توصیه شده

این پروژه بر آن بوده تا چیزی را به آرامی از طبیعت برچیند و در عین حال سرچشمه و منبع طبیعی نیز خود در معرض نمایش باشد.

 

n00020362-b.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اکنون تعریفی کاملا نو از "خانه ی درختی" ارائه شده است. شرکت Visiondivision دارای امتیاز طراحی ۱۰۰ جریب فضای "پارک هنر و طبیعت" در ایالت ایندیانا می باشد و در این پروژه که شامل یک درخت سپیدار زرد ۳۰ متری است نه تنها تنه درخت در حالت افقی به عنوان تیر سازه مورد استفاده قرار گرفته بلکه تقریباً هیچ عضوی از درخت به هدر نرفته است.

 

پوست درخت برای ساخت توفال، قطعات جدا شده از تنه به عنوان نگهدارنده سازه، به صندلی و میز و تاب تبدیل شده اند و حتی شیره درخت بیرون کشیده شده تا درون کیوسک میانی به فروش برسد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شخص معمار که درخت را به این سازه تبدیل نموده از خوی"ملایمت" در طبیعت الهام گرفته است.

 

و همانطور که در خلاصه کار خود آورده است: "پروژه ما قصد داشت چیزی را در نهایت آرامش از طبیعت کسب نماید و آنچه ما حاصل کردیم به روشی بکر، خالص و آموزنده، و با احترام به نمایش درآمده، احترام به اصل یا طبیعت و احترام به بازدیدکنندگان."

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

طراحی بر اساس این ادارک عمومی بوده که انسان برای داشتن چیزی تازه باید چیز دیگری را قربانی نماید.

 

هر محصولی ترکیب یافته از قطعات مختلف است که همه برگرفته از طبیعت میباشد، چه یک تلفن همراه باشد، اتومبیل، یا سطح سنگی خانه یا یک تخته چوبی همه از طبیعت حاصل شده اند.

 

این پروژه بر آن بوده تا چیزی را به آرامی از طبیعت برچیند و در عین حال سرچشمه و منبع طبیعی نیز خود در معرض نمایش باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

متریال خامی که استفاده شده تنها یک درخت سپیدار زرد ۳۰ متری بوده است. درخت ایالتی ایالت ایندیانا که برای زیبایی، ابعاد مناسب و کیفیت خوبش به عنوان چوب سخت مشهور است و برای این پروژه یک نمونه عالی از این درخت در جنگل اندرسون خارج از شهر پیدا و بریده شد و به محل منتقل گشت و پارک را به یکی از زیباترین پارک های هنری امریکا تبدیل نمود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در حین پروژه از تجربیات چوب برها و دانش درخت شناس زبده و بیش از همه از خود درخت برای بهینه تر کردن کار استفاده شده است.

 

درخت به محل سایت منتقل شد و به تیر افقی سازه که کاملا از خود درخت بود تبدیل می شد. پوست درخت برای جلوگیری از افتادن بر روی بازدیدگنندگان کنده شد زیرا هنگامی که آب موجود در چوب درخت تبخیر شود حجم تنه درخت کوچک تر شده و پوستش کنده خواهد شد لذا پیشگیری صورت گرفت. استادکاران تمام پوسته درخت را در قطعات استاندارد تخته توفال درآوردند.

 

بعد از کندن پوست، قطعاتی از چوب تنه معلق در هوا جدا گشت و برای به کار گیری در همین پروژه از آن استفاده شده: به عنوان سازه نگهدارنده، پایه، و داربست برای کیوسک، بدنه تاب های زیر درخت برای کودکان، و صندلی و میزهایی که در زیر تاج درخت قرار میگیرند.

 

بسیاری از بچه مدرسه ای ها از این پارک دیدن میکنند و کودکانی که دوست دارند تاب بازی کنند در طراحی مد نظر قرار گرفته شده اند. شیره تنه درخت در کیوسک مستقر در میانه به فروش میرسد که به بازدید کننده این نکته را گوشزد میکند که شما در واقع میتوانید یک قسمت از این درخت را نیز میل نمائید!

 

توازن ظریف درخت ناشی از ریسک پذیری سست شدن این درخت معلق در هوا در اثر بریدن قطعاتی از آن برای ساخت کیوسک و پایدار سازی سازه بوده است، چندین روز با مهندس سازه سپری گشت و اقسام مختلف برش از تنه در مدل کامپیوتری بررسی شد تا سازه به بهترین نحو ممکن بهینه گردد.

 

در بدنه کیوسک از قالب سازه خرپا ساخته شده و همچنین از دو قطعه چوب باربر بزرگ که درست در زیر درخت جاسازی شده اند برای سازه کیوسک استفاده شده است. دیواری که به انتهای درخت نزدیک تر بود بار بیشتری را تحمل مینمود و در نتیجه دو قطعه چوب بزرگ درون آن دیوار نیز تعبیه گشته است.

 

تمامی این دگرگونی ها این پروژه را زیباتر نموده و تناسبات متوازنی نیز به آن بخشیده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...